    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 8 Nov 2010 21:41:48 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Allegro - jak odzyskać pieniądze ?

    On Mon, 8 Nov 2010, RadekD wrote:

    > Sytuacja jest taka, że gościu łamiąc regulamin Allegro udostępnił
    > aukcję z możliwości PzA

    Akurat to sformułowanie Ci nie wyszło :) (na jakieś skromne
    99,98% *nie chciał* udostępnić, lecz "samo się udostępnia"
    w wyniku *dotrzymania* regulaminu, a nie jego łamania).

    > Ja natomiast nie mogę za bardzo nic zrobić - Allegro twierdzi, że
    > nie jest stroną postępowania

    Hm... (nie sprawdzałem) - podmiot realizujący PzA jest
    odrębny od allegro? Zgrabnie to zorganizowali :>

    Ja tak OT trochę: jesteś do przodu o przemyślenie co się dzieje,
    jak korzysta się z pośredników. Całkiem sporo ludzi w .pl już
    się załapało na taki eksperyment, że np. "zapłacili za prąd,
    gaz i czynsz".
    Po czym dowiedzieli się co są warte ich kwitki, kiedy otrzymali
    informację że pośrednik zbankrutował.

    1. Nie, nie sugeruję że podmiot prowadzący PzA zbankrutuje :),
    skrajne skutki korzystania z pośredników to nie jedyne
    skutki, miałem na myśli jedynie sugestię że to czego doświadczasz
    to nie *jedyny* możliwy problem (z pośrednikami)
    2. Również korzystam z różnych pośredników, ale mam tę świadomość,
    że np. płacąc za bilet IC, "zapłaciłem" nie w tym momencie,
    kiedy dostaję pierwsze potwierdzenie (że bank zaakceptował
    płatność na rzecz pośrednika), lecz kiedy strona PKP mi potwierdza
    *ich* akceptację płatności.
    I świadomość, że jakbym nie miał w zapasie drugiej takiej kwoty
    (na ponowny zakup, jak pierwsza akceptacja się "rozjedzie")
    to mogę być zmuszony iść piechotą ;) (a reklamacja potrwa
    dłuższy czas).

    > serwis, który realizuje przekazy nie odpowiada na e-maile.

    Acha.

    > Jak mam odzyskać pieniądze ?

    Napisali Ci - ktoś się "bezpodstawnie wzbogacił" i on ma Ci
    oddać pieniądze. Art.405 Kodeksu cywilnego:
    _117.html

    pzdr, Gotfryd