  • 1. Data: 2010-11-08 18:22:59
    Temat: Darowizna - dziadek - wnuczka
    Od: "Kurtz" <k...@o...pl>

    Czy dziadek zalicza się do tej grupy pokrewieństwa, która zwalnia od
    płacenia podatku od darowizny niezależnie od limitu?
    Wystarczy w ciągu 6 miesięcy złożyć druk sdz2 + umowę + potwierdzenie
    przelewu?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-09 00:09:53
    Temat: Re: Darowizna - dziadek - wnuczka
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2010 12:22 PM, Kurtz wrote:
> [...]
    > płacenia podatku od darowizny niezależnie od limitu?
    > Wystarczy w ciągu 6 miesięcy złożyć druk sdz2 + umowę + potwierdzenie

    tak.

    Art. 4a. 1. Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw
    majątkowych przez małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo,
    ojczyma i macochę,
    jeżeli:

    przeczytaj uważnie cześć dalszą po słowie jeżeli.

  • 3. Data: 2010-11-09 11:36:26
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Tak swoją drogą jeśli to umowa notarialna, to czy wszystkich pozostałych
    czynności nie winien dokonać notariusz?
    Jaka jest praktyka?

    -----

  • 4. Data: 2010-11-09 13:43:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl> writes:

    > tak.

    Przy czym musi to zrobić wnuczka. Mam nadzieję, że jest pełnoletnia.
    Nie, żeby się nie dało, ale... 8-)

    MJ

  • 5. Data: 2010-11-09 22:45:38
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/9/2010 5:36 AM, 666 wrote:
    > Tak swoją drogą jeśli to umowa notarialna, to czy wszystkich pozostałych
    > czynności nie winien dokonać notariusz?
    > Jaka jest praktyka?

    jesli to umowa notarialna to wielkimi literami w ustawie zapisali, ze
    niczego sie nie zglasza.