  • 1. Data: 2008-07-05 13:21:39
    Temat: Allegro i ochrona danych osobowych
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    Witajcie!

    Mam kłopot, poniekąd z własnej winy, ale pomóżcie mi teraz pozamiatać
    ten bałagan.

    Miałem konto na Allegro, na którym świadomie złamałem regulamin i
    licytowałem w aukcji mojego kolegi. Powody nie istotne, stało się.
    Konto zostało zablokowane - słusznie! Nie chciałem się z nimi
    przepychać i założyłem nowe konto oraz osobne konto założyła sobie
    moja matka. Korzystamy z tego samego IP w domu, bo podłączeni jesteśmy
    wszyscy w domu do jednego rutera. Allegro po _2 latach_ nagle doszło
    do wniosku, że zablokuje wszystkie konta zarejestrowane na ten adres i
    jako powód podało niedozwolone korzystanie z wielu kont.

    Ja jestem winny, mnie mogą sobie blokować, poddać biczowaniu i co tam
    sobie chcą. Złamałem ich regulamin, ale nie widzę nigdzie bym złamał
    obowiązujące w Polsce prawo.

    Natomiast moja matka, na Allegro dokonała aż jednego zakupu i zaczęła
    udzielać się na ich forum, co stało się pewnie powodem całego
    problemu.

    Teraz jak mogę wymusić na Allegro rozwiązanie umowy i zaprzestanie
    przetwarzania danych osobowych:
    a) na swoim koncie
    b) na pozostałych kontach (konkretnie jednym)

    Ad. b.
    Gdy matka wystąpiła o rozwiązanie umowy to jej odpisali:
    "Informujemy, że konto o nazwie [tu nazwa konta] nie może zostać
    zamknięte. Osoba posługująca się tym kontem w przeszłości korzystała z
    Allegro w sposób niezgodny z przepisami prawa, Regulaminem Allegro lub
    obowiązującymi zasadami. Dlatego dane osobowe przypisane do tego konta
    zostaną zachowane w celu ustalenia odpowiedzialności i uniemożliwienia
    dalszego niedozwolonego korzystania z usług Allegro."

    Ani jedno zdanie z tego cytatu nie jest prawdą. Czy to oznacza, że
    prywatna firma w Polsce ma prawo zmuszać kogokolwiek do korzystania ze
    swoich usług? Prośba o przedstawienie jakichkolwiek dowodów
    "przestępczej" działalności skończyła się wymijającymi prośbami o to
    by ONA zalogowała się na MOJE stare konto (!!!!!!!!!!!!!!!) i
    wyjaśniała na nim moje sprawy. To chyba podżeganie do popełnienia
    przestępstwa polegającego na włamaniu się do konta innej osoby?

    Ad. a.
    Czy jako osoba fizyczna mam prawo w myśl ustawy o ochronie danych
    osobowych zażądać zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych
    oraz ich usunięcia z baz danych firmy Allegro (QXL Poland sp. z o.o.)?
    Czekam już na interpretację GIODO, ale to trochę potrwa, więc w między
    czasie pytam Was.

    Pozdrawiam!
    Tomek.

  • 2. Data: 2008-07-05 22:24:09
    Temat: Re: Allegro i ochrona danych osobowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

    Pozostaje skarga do GIODO w odniesieniu do Twojej matki.

  • 3. Data: 2008-07-06 21:54:21
    Od: Rentier <r...@i...pl>

> [...]
    > oraz ich usunięcia z baz danych firmy Allegro (QXL Poland sp. z o.o.)?
    > Czekam już na interpretację GIODO, ale to trochę potrwa, więc w między

    Jeżeli w regulaminie Allegro nic nie ma dotyczącego przetwarzania danych osobowych
    ludzi na "czarnej
    liscie" , którzy zrezygnowali z usług Allegro, to spokojnie możesz im kazać
    zaprzestania.
    R.

  • 4. Data: 2008-07-07 05:33:46
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sat, 5 Jul 2008 06:21:39 -0700 (PDT), Tomek z Wawy napisał(a):

> [...]
    > do wniosku, że zablokuje wszystkie konta zarejestrowane na ten adres i
    > jako powód podało niedozwolone korzystanie z wielu kont.

    Podobnie jest z serwisami oferującymi płatności internetowe, także
    podejrzanie patrzą na różne konta do których logowanie jest z jednego IP i
    trudno jest im wytłumaczyć, że komputer ma wielu uzytkowników, jak to w
    wielu domach. Według nich, komputer jest tak osobistym przedmiotem jak
    szczoteczka do zębów.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Centrum Kształcenia Kadr Skarbowości: http://tiny.pl/kq8h

  • 5. Data: 2008-07-07 07:02:05
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:g4s9s1$ns2$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > trudno jest im wytłumaczyć, że komputer ma wielu uzytkowników, jak to w
    > wielu domach. Według nich, komputer jest tak osobistym przedmiotem jak

    a jak patrza na adres ip przypisany kilku domom sieci osiedlowej?

  • 6. Data: 2008-07-07 17:15:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 7 Jul 2008 09:02:05 +0200, Troll napisał(a):

    > a jak patrza na adres ip przypisany kilku domom sieci osiedlowej?

    kieruję to pytanie do NICH...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających krajobrazów; Foto z miasta Łódź
    http://tiny.pl/nvb2