  • 1. Data: 2008-07-05 11:27:56
    Temat: Jak działa ZAiKS?
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Załóżmy, że chcę umieścić utwór jakiegoś autora na stronie WWW. ZAiKS deklaruje,
    że domyślnie chroni również prawa twórców, którzy nie są tam stowarzyszeni, ani
    nawet nie wystąpili o ochronę przez ZAiKS (www.zaiks.org.pl -> Niestowarzyszeni)
    . Wysyłam więc do nich formularz, w którym nawet nie ma pola na informację o
    tym, jakiego autora utwór wykorzystuję (!). Tak,jakby ZAiKS nie interesowało
    który autor powinien dostać ile zysków.

    A teraz z drugiej strony:
    Jestem autorem, którego utworzy się wogóle nie sprzedają. Albo jeszcze lepiej:
    nigdy nic nie stworzyłem i nie mam nawet własnych utwórów. Zapisuję się do ZAiKS
    jako autor, który chce być chroniony. I teraz co? Skąd ZAiKS wie czy moje utwory
    były gdzieś odtwarzane? Płacą wszystkim autorom po równo?

    --
    Lukasz

  • 2. Data: 2008-07-05 12:24:21
    Temat: Re: Jak działa ZAiKS?
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał w wiadomości

    > jako autor, który chce być chroniony. I teraz co? Skąd ZAiKS wie czy moje
    > utwory były gdzieś odtwarzane? Płacą wszystkim autorom po równo?

    http://ipln.org/kurdelpolski/

    Jezeli choc 1/4 z tego jest prawda, to rozwaz zarejestrowanie swoich utworow
    na Bialorusi :/

    sz.

  • 3. Data: 2008-07-05 12:37:18
    Temat: Re: Jak dzia
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    szomiz napisał(a) :
    > Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał w wiadomości

    > http://ipln.org/kurdelpolski/
    >
    > Jezeli choc 1/4 z tego jest prawda,

    A nie mógłbyś tej swojej wiedzy, którą tam nabyłeś, streścić w
    1/100 tamtej i przedstawić nam tutaj? W ostateczności może być w
    kilkunastu zdaniach.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 4. Data: 2008-07-05 12:57:33
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:g4npu0$953$1@news.onet.pl...
    > Witam

    > A nie mógłbyś tej swojej wiedzy, którą tam nabyłeś, streścić w 1/100
    > tamtej i przedstawić nam tutaj? W ostateczności może być w kilkunastu
    > zdaniach.

    W kilkunastu sie nie da. Ja sie przez to przegryzalem przez kilka wieczorow
    z rzedu.

    Zdaje sie, ze najmniej emocjonalne i najbardziej w kupie jest tutaj:
    http://ipln.org/kurdelpolski/dokumenty/umoczeni.html

    sz.

  • 5. Data: 2008-07-05 13:27:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    szomiz napisał(a) :

> [...]
    > z rzedu.
    >
    > Zdaje sie, ze najmniej emocjonalne i najbardziej w kupie jest tutaj:

    Jeeeezaaaa, jak tak wygląda streszczenie, to aż boję się czytać
    reszty. No dobra, dzięki i za to :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 6. Data: 2008-07-05 22:27:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał w wiadomości

    Z grubsza rzecz ujmując, to ZAiKS działa poprzez tworzenie statystyk. Część
    odtwarzających (radia przykładowo) mają obowiązek dawać im sprawozdanie z
    udziału procentowego poszczególnych utworów. Potem sobie statystycznie
    dzielą dochody. Bliższych szczegółów nie znam.

  • 7. Data: 2008-07-07 09:48:10
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    szomiz wrote:

> [...]
    > wieczorow z rzedu.
    >
    > Zdaje sie, ze najmniej emocjonalne i najbardziej w kupie jest tutaj:

    ojapierdykam :]
    poczulem się taki malutki....

    --
    pozdrawiam