  • 1. Data: 2007-06-18 12:06:11
    Temat: (Międzynarodowe) prawo jazdy
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Mam prawo jazdy, które jest nieważne z tego powodu, że jest na
    kartoniku, a nie na plastiku. Czy na podstawie takiego prawa jazdy
    mogę otrzymać międzynarodowe prawo jazdy, czy najpierw muszę wyrobić
    nowe krajowe, a potem dopiero międzynarodowe?

    Czy ktoś wie, gdzie znaleźć listę krajów, w których honorowane jest
    krajowe pj i międzynarodowe pj. Chodzi o listę zbiorczą, bo
    pojedyncze, konkretne kraje łatwiej znaleźć.

    TIA
    Renata

  • 2. Data: 2007-06-18 15:45:24
    Temat: Re: (Międzynarodowe) prawo jazdy
    Od: Jaruś <j...@g...com>

    On 18 Cze, 14:06, Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    wrote:
> [...]
    > krajowe pj i międzynarodowe pj. Chodzi o listę zbiorczą, bo
    > pojedyncze, konkretne kraje łatwiej znaleźć.

    1. Wymień na plastik... jak się ładnie uśmiechniesz to za tydzień masz
    nowe prawko
    2. Prawo jazdy RP upoważna do prowadzenia pojazdu na terenie
    wszystkich krajów wspólnoty bez dodatkowych warunków z powodu
    ujednolicenia egzaminów oraz przepisów. Międzynarodowe prawo jazdy
    wymagane jest w poszczególnych krajach nie należących do wspólnoty.

    http://abc.onet.pl/1883,1006565,,miedzynarodowe_praw
    o_jazdy,kontent.html

  • 3. Data: 2007-06-18 16:25:44
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnf7ct9j.pac.Renata.Golebiowska@144-mo6-3.acn
    .waw.pl...
    > Mam prawo jazdy, które jest nieważne z tego powodu, że jest na
    > kartoniku, a nie na plastiku.

    No, ale to nie unieważnia prawa jazdy.

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2007-06-19 06:09:50
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2007-06-18, Przemek Lipski <d...@e...WYTNIJ.pl> wrote:

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnf7ct9j.pac.Renata.Golebiowska@144-mo6-3.acn
    .waw.pl...

    > No, ale to nie unieważnia prawa jazdy.

    Na samochodach odpowiedzieli mi podobnie, że został skasowany zapis,
    który nakazywał wymienić stare pj na plastik pod rygorem nieważności.
    Jeszcze się upewnię, czy to oznacza, że mogę jeździć z moim starym pj
    (jest bezterminowe)?

    Renata

  • 5. Data: 2007-06-19 15:07:08
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnf7espe.gsv.Renata.Golebiowska@144-mo6-3.acn
    .waw.pl...

> [...]
    > który nakazywał wymienić stare pj na plastik pod rygorem nieważności.
    > Jeszcze się upewnię, czy to oznacza, że mogę jeździć z moim starym pj

    Po Polsce możesz, ale za granicą może byc problem, bo zdaje się że do
    różnych państw były wysyłane wzory nowych prawa jazdy. Mogą się czepiac
    starego...

    Pozdrawia mPrzemek