  • 1. Data: 2007-06-18 11:31:37
    Temat: brak ZUS DRA z 1999roku, a wezwanie
    Od: "-ZED-" <w...@t...polbox.com>

    Witam,

    Zus sie do mnie zgłosił, wzywając mnie do wyjaśnienia sprawy brakującego
    ZUS DRA z 1999r. I jak na złosć - nie mam potwierdzonej kopii tego
    jednego akurat druku. Na oko wrzuciłem go do skrzynki w ZUS, bo kolejka
    była ogromna. Składałem później ZUS DRRB.

    Chcą bym złożył ten druk teraz.

    Pytanie - złożyć, czy trzymać się wersji lex retro non agit, ktorą
    ZUS sobie kwestionuje, stosując twardo ustawę z 2003 roku?

    Zastanawiam się, czy to nie jest aby podpucha jakaś i jakie mogą być
    konsekwencje, jeśli złożę ten druk - chodzi mi o ewentualny bieg przedawnienia,
    by przez głupotę nie wpakować się w sytuację, gdy przez uznanie tego
    wezwania stracę ewentualne przedawnienie (termin 5 lat wynikający
    z poprzedniej ustawy), a dodatkowo przyznam się do niezłożenia tego druku.
    Bo udowodnić, że złożyłem nie mam jak - brak potwierdzenia.

  • 2. Data: 2007-06-18 14:45:06
    Temat: Re: brak ZUS DRA z 1999roku, a wezwanie
    Od: u...@g...pl

    > I jak na złosć - nie mam potwierdzonej kopii tego
    > jednego akurat druku.

    Jak powiesz że nie masz potwierdzenia tylko tego jednego druku, a
    resztę (za kilka następnych/poprzednich lat) masz, to rzeczywiście Ci
    nikt nie uwierzy, że złożyłeś i zapłaciłeś ;). Lepiej się nie chwal że
    masz wszystkie inne potwierdzenia.

    Usjwo.

  • 3. Data: 2007-06-19 07:36:36
    Od: "-ZED-" <w...@t...polbox.com>

    Hej!

    <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > nikt nie uwierzy, że złożyłeś i zapłaciłeś ;). Lepiej się nie chwal że
    > masz wszystkie inne potwierdzenia.

    Tu wiara nie ma nic do rzeczy - chodzi o zasadność wymagania ode mnie
    tych papierów.

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 >
    "Na sam koniec, aby polozyc kres wszelkim spekulacjom, imputowania mi

  • 4. Data: 2007-06-19 12:48:36
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1...@z...googlegroups.c
    om>,
    u...@g...pl wrote:

    > Lepiej się nie chwal że
    > masz wszystkie inne potwierdzenia.

    Ojej. Wtedy to sie dopiero zacznie...

    TA

  • 5. Data: 2007-06-21 08:40:02
    Od: "LeoLex @wppl" <n...@o...pl>

    > Chcą bym złożył ten druk teraz.
    I będziesz musiał złożyć ?
    > Pytanie - złożyć, czy trzymać się wersji lex retro non agit, ktorą
    > ZUS sobie kwestionuje, stosując twardo ustawę z 2003 roku?
    Próbuj
    > Zastanawiam się, czy to nie jest aby podpucha jakaś i jakie mogą być
    > konsekwencje, jeśli złożę ten druk - chodzi mi o ewentualny bieg
    przedawnienia,
    Być może tak jest,ale przedawnienie w ZUS jest po 10 latach a teraz się
    zacznie ściganie każdej złotówki bo EURO 2012 się zbliża.

  • 6. Data: 2007-06-22 22:34:47
    Od: "-ZED-" <w...@t...polbox.com>

    Hej!

    "LeoLex @wppl" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Być może tak jest,ale przedawnienie w ZUS jest po 10 latach a teraz się
    > zacznie ściganie każdej złotówki bo EURO 2012 się zbliża.

    Na jakiej podstawie twierdzisz, że 10 lat?
    Znasz zasadę lex retro non agit? Dlaczego uważasz, że ma to zastosowanie
    do dokumentów sprzed 2003r? Ale konkretnie - podstawę proszę, a nie
    "wydaje mi się". To, że taka jest oficjalna praktyka ZUS, nie oznacza,
    że jest na to prawne umocowanie.
    A ja właśnie pytam o umocowanie prawne.