  • 1. Data: 2007-08-22 13:13:17
    Temat: Co zrobić ?
    Od: " Ewa" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    brat wywióz chorego ojca /78 lat/ - podobno do lekarza...Od kilku dni ojciec
    do domu nie wraca /mieszkamy wszyscy razem w jednym domu/, brat zamknął jego
    pokój na klucz, nie chce powiedzieć, gdzie jest ojciec...
    Faktem jest, że od lat stara się mnie pozbyć z dziećmi z domu /mam prawo tu
    mieszkać bo mam udział po zmarłej mamie/ i mieć wszystko dla siebie, bo to
    jest wg niego "JEGO ojcowizna".
    Zastanawiałam się nad telefonem na policję, bo nie wiem, gdzie szukać - w
    okolicznych szpitalach go nie ma. Kiedyś brat odgrażał się, że ojca, jak
    będzie niedołęzny, odda do domu starców. Ja na to nie pozwolę, choć jestem w
    trudnej sytuacji-jestem sama z 2 dzieci.
    Ojciec robił badania i były w normie, miał tylko kłopoty z poruszaniem się i
    trochę z utrzymaniem równowagi, no ale to już wiek...

    Jak taką sytuację rozwiązać?
    Poradżcie coś :(
    Pozdr

  • 2. Data: 2007-08-22 13:33:36
    Temat: Re: Co zrobić ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ewa wrote:
> [...]
    > do domu nie wraca /mieszkamy wszyscy razem w jednym domu/, brat zamknął jego
    > pokój na klucz, nie chce powiedzieć, gdzie jest ojciec...

    zadzwonić na policję.

  • 3. Data: 2007-08-22 19:36:05
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Dom starców pobiera ok 80 % emerytury... jak ustalisz, ze kolejna
    emerytura nie przyszla w takiej wysokosci jak powinna to wysokie
    prawdopodobienstwo ze oddal do domu starcow..
    Policja to dobry pomysl... nalezalo by ukrucic dzialnie Twojego brata,
    a jesli bedzie pozniej Ci grozic, to mozesz wystapic o eksmisje Brata
    (po spelnieniu kilku innych przeslanek np. zgloszenia na policje o
    grozbach)

  • 4. Data: 2007-08-22 21:37:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Ewa" <e...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    Zgłosić (ale osobiście, a nie telefonicznie) zaginięcie ojca Policji. Tobie
    brat może nie powiedzieć, gdzie jest ojciec, ale jako ostatnia osoba, która
    go widziała wyjaśnienia Policji złożyć będzie musiał.

    Osadzenie ojca w domu starców (cokolwiek masz na myśli pisząc te słowa) bez
    zgody ojca jest bardzo skomplikowane i nie sądzę, by brat miał możliwość
    zrealizować to poprzez jednorazowy wyjazd "do lekarza". Albo ojciec nie
    chciał Ci powiedzieć, ale zgodę wyraził. Albo coś innego wymyślił brat.

  • 5. Data: 2007-08-23 00:43:00
    Od: " Ewa" <e...@W...gazeta.pl>

    Dziekuję Wam wszystkim za wypowiedzi i pomoc :)

    Poszłam za radą i zadzwoniłam na policję. Przyjechał radiowóz, a brat akurat
    wrócił do domu..."damski bokser" był przestraszony...

    Spisali protokół, no i musiał powiedzieć, co się z ojcem stało - jest w
    innym mieście w szpitalu, ale - miał wylew :(
    Z domu wyjeżdżał o własnych siłach...Nie wiem, kiedy to mogło się stać, w
    rodzinie też nikt nie wiedział, że trafił do szpitala. Jutro tam jadę :)

    W każdym razie - jeszcze raz dzięki :)
    Pozdrawiam ciepło