  • 1. Data: 2011-03-01 06:36:59
    Temat: Samochód na jeziorze
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    W Olsztynie ostatnio trochę ludzi zorganizowało sobie jazdy samochodem
    po zamarzniętym jeziorze.

    http://olsztyn.wm.pl/39234,Policja-na-lodzie.html

    Z relacji znajomych wiem, że Policja próbowała karać za różne
    "przewinienia" - a to za niebezpieczną jazdę, a to za przekroczenia
    prędkości, a to wracających - na zakazie wjazdu (w drodze _na_ tą
    plażę standardową drogą jest zakaz, dlatego niektórzy wyjechali inną
    plażą, gdzie żadnych zakazów nie ma).

    Czy mogli karać, jeśli tak to na jakiej podstawie?

    Łapią też bojery albo np. wędkarzy, czy dla nich jest jakiś wyjątek?

    --
    Jacek Politowski

  • 2. Data: 2011-03-01 11:24:22
    Temat: Re: Samochód na jeziorze
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-03-01 07:36, Jacek Politowski pisze:
> [...]
    > plażą, gdzie żadnych zakazów nie ma).
    >
    > Czy mogli karać, jeśli tak to na jakiej podstawie?

    Nie mogli nie ma zakazu jazdy samochodem po lodzie. Nie jest to droga
    publiczna. Pytanie, czy trzeba mieć np uprawnienia motorowodne żeby
    wjechać na lód ;)

  • 3. Data: 2011-03-01 21:21:45
    Od: adam <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy mogli karać, jeśli tak to na jakiej podstawie?
    >
    > Łapią też bojery albo np. wędkarzy, czy dla nich jest jakiś wyjątek
    Może wykazali się troską o spokój drzemiących pod lodem ryb?

    Porzekadło mówi: daj mi człowieka, ja znajdę na niego paragraf. Był
    swego czasu taki przypadek, szeroko komentowany w gazetach, jak to
    ojciec ze względów religijnych nie zgodził się na transfuzję krwi
    swojemu śmiertelnie choremu dziecku. Prawnicy natychmiast polecili
    zastosować przepis, że w stanie wyższej konieczności można zrezygnować
    ze zgody rodziców. Następnego dnia inni prawnicy wyciągnęli zapis, że
    kto świadomie naraża na śmierć ten podlega karze więzienia. I bądź tu
    teraz mądry i skorzystaj ze swych praw. Ojca wtedy nie zamknęli, ale
    dziecku zrobili transfuzję i uratowali.
    Adam

  • 4. Data: 2011-03-02 07:35:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 01 Mar 2011 06:36:59 GMT, Jacek Politowski napisał(a):

    > Czy mogli karać, jeśli tak to na jakiej podstawie?

    Na podstawie tego że głupiego nie można zostawić samego sobie.

    Że warto to usłyszałem dzisiaj rano w wiadomościach o gościu który wczoraj
    wpadł z samochodem do jeziora - na szczęście się uratował i pobiegł do
    najbliższego domu się ogrzać. Ale ratownicy o tym nie wiedzieli i przez
    godzinę prowadzili akcję żeby sprawdzić czy w samochodzie ktoś został.
    Mam nadzieję że będzie musiał za tę akcję zapłacić.

    Henry

  • 5. Data: 2011-03-02 07:54:24
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" napisał w wiadomości

> [...]
    > godzinę prowadzili akcję żeby sprawdzić czy w samochodzie ktoś został.
    > Mam nadzieję że będzie musiał za tę akcję zapłacić.

    Pewnie. Powinien na nich zaczekać. Nie musieli by proweadzić akcji. Chociaż
    nie...
    Przecież jak by zamarzł na śmierc to by im nie powiedzial, ze w samochodzie
    nie bylo wiecej osob.
    Wiec mieli bysmy i akcje i trupa i nie mial by kto zaplacic.
    Troche realizmu moze, co? Jak bym ja wpadl do wody w zimie, i pozniej musial
    jeszcze siedziec na mrozie,
    zeby ratownikom powiedziec ze zyje, to mial bym gdzies ich akcje. Leical bym
    do najblizszego ciepla, zeby przezyc.
    Troche realizmu.

  • 6. Data: 2011-03-02 07:59:07
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > Na podstawie tego że głupiego nie można zostawić samego sobie.

    To pewnie mądrego można :-)

> [...]
    > godzinę prowadzili akcję żeby sprawdzić czy w samochodzie ktoś został.
    > Mam nadzieję że będzie musiał za tę akcję zapłacić.

    A on wzywał tych ratowników ?

  • 7. Data: 2011-03-02 08:49:48
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mogli nie ma zakazu jazdy samochodem po lodzie. Nie jest to droga
    > publiczna. Pytanie, czy trzeba mieć np uprawnienia motorowodne żeby
    > wjechać na lód ;)

    Nie, bo uprawnienia motorowodne uprawniają do kierowania łodzią - rodzajem
    statku wodnego a samochód to pojazd samohodowy - lądowy.
    Przypuszczam że najprędzej mozna udupić kogoś za naruszenie strefy ciszy na
    jeziorze jeżeli jest ono taką strefą objęte.

  • 8. Data: 2011-03-02 09:09:32
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-03-02 08:35, Henry(k) pisze:

> [...]
    > godzinę prowadzili akcję żeby sprawdzić czy w samochodzie ktoś został.
    > Mam nadzieję że będzie musiał za tę akcję zapłacić.

    I dobrze, że przyjechali zaoszczędzili na ćwiczeniach. Mieli zatopiony
    samochód za darmo. A wiesz ile kosztuje przygotowanie takiej akcji
    ćwiczeniowej? Powinni dziękować gościowi, że im umożliwił taką atrakcję.

  • 9. Data: 2011-03-02 09:34:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Mar 2011 10:09:32 +0100, PesTYcyD napisał(a):

    > I dobrze, że przyjechali zaoszczędzili na ćwiczeniach. Mieli zatopiony
    > samochód za darmo. A wiesz ile kosztuje przygotowanie takiej akcji
    > ćwiczeniowej? Powinni dziękować gościowi, że im umożliwił taką atrakcję.

    Z jednej strony racja. Z drugiej zawsze pojawia się wątpliwość co by było
    gdyby w tym samym momencie w innym miejscu zdarzył się inny wypadek
    wymagający pilniejszej pomocy.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2011-03-02 09:37:47
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2011 08:54:24 +0100, Ajgor napisał(a):

    > Pewnie. Powinien na nich zaczekać. Nie musieli by proweadzić akcji. Chociaż
    > nie...

    Nie chodzi o to że miał czekać. Bo zakładam że w chałupie w której się
    schował nie było nikogo kogo można by wysłać. Problem w tym że ten samochód
    trzeba tak czy inaczej wyciągnąć z tego jeziora i to będą koszty. Plus
    zanieczyszczanie wody benzyną i olejem, z którym się już nic nie poradzi.

    Henry