    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty od nielegalnego imigranta
    Date: Tue, 1 Mar 2011 16:19:47 +0100

    Użytkownik "Dorota Zopkowska" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ikisb9$8rl$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > po
    > urodzeniu się dziecka, po czym on ją zostawił. Ona została bez środków do
    > życia. Dziecko ma obywatelstwo polskie, on uznał to dziecko pisemnym
    > oświadczeniem. Czy matka może dochodzić alimentów? On przebywa tu
    > nielegalnie
    > i zagroził, że jeśli ona poda sprawę do sądu, to on zgłosi się na policję
    > karze się deportować do Dominikany, gdzie nie ma stałego adresu i ona nie
    > ma
    > co liczyć na alimenty. Czy to rzeczywiście tak jest? Co byście doradzili

    Matce doradził bym wizytę w najbliższej jednostce Policji. Niealimentacja
    jest przestępstwem. W ramach postępwoania Policja ma szanse dokonać
    tymczasowego zajęcia mienia ruchomego (zawnioskować w zawiadomieniu), więć
    choć cokowliek dostanie. Jak pisze PH, bez pozwu, to na pewno nic nie
    dostanie. Poza tym coć mi się zdaje, że ten gość z Dominikany, to bardziej
    oszust, niż nielegalny imigrant.

    > I jeszcze jedno pytanie, w drugą stronę. Polak pracujący i przebywający
    > nielegalnie w Stanach Zjednoczonych zrobił dziecko Amerykance i też je
    > uznał.
    > Mieszkali jakiś czas razem, później on wrócił do Polski i chciał legalnie
    > wrócić do USA, ale nie dostał pozwolenia. Czy ta Amerykanka może
    > skutecznie
    > domagać się od niego alimentów i czy on może legalnie wrócić do Stanów na
    > tej
    > podstawie, że jest ojcem jej dziecka?

    Tak, choć to dość skomplikowane. Proponuję lekturę Ustawy Prawo Prywatne
    Międzynarodowe.