  • 11. Data: 2005-01-15 18:26:52
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsknl9jc9mg13b0@kura4m98.it-

    > A potrafisz podać podstawę prawną tego twierdzenia? Po podany przepis
    > odnosi się do ograniczeń egzekucji z wynagrodzenia za pracę a nie do
    > ograniczania wysokości zasądzanych alimentów

    > Ponadto nie ma znaczenia ile zarabia była żona, bo obowiązek
    > obciąża oboje.
    *** Ma bardzo duze znaczenie.

    --
    Pozdr
    miau

  • 12. Data: 2005-01-16 09:12:11
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 15 Jan 2005 19:26:52 +0100, miau <k...@N...pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    > napisa? w
    > wiadomo?ci news:opsknl9jc9mg13b0@kura4m98.it-

    sygnatura?

    > *** Ma bardzo duze znaczenie.

    owszem. W przypadku odpowiedzialności osób odpowiedzialnych w dalszej
    kolejności.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 13. Data: 2005-01-16 12:21:13
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    > owszem. W przypadku odpowiedzialności osób odpowiedzialnych w dalszej
    > kolejności.

    Nie potrzebnie się upierasz. To rzeczywiście ma duże znaczenie i to nie tylko w
    przypadku
    odpowiedzialności dalej zobowiązanych do alimentów.

    --
    :) Johnson

  • 14. Data: 2005-01-16 13:24:34
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał

    > sygnatura?

    *** Zacznij od:
    1) uchw. SN sygn III CZP 16/79
    2) B. Dobrzanski, glosa do orz SN z 20.04.1950, PiP 1951, z. 5-6, s. 1006
    3) B. Dobrzanski "O dopuszczalnosci zasadzania alimentow na rzecz dzieci w
    wysokosci okreslonej procentowo", NP 1953, nr 5, s. 31.
    Pozniej pojdzie Ci juz latwo :))

    Wybacz, ale wszystkich uchwal i stanowiska doktryny nie bede ci tu
    wypisywac.
    Wysil sie troche, skoro takis ciekawy...

    --
    Pozdr
    miau

  • 15. Data: 2005-01-16 13:27:30
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    miau napisał(a):
> [...]
    > 3) B. Dobrzanski "O dopuszczalnosci zasadzania alimentow na rzecz dzieci w
    > wysokosci okreslonej procentowo", NP 1953, nr 5, s. 31.

    Strasznie aktualne ....

    --
    :) Johnson

  • 16. Data: 2005-01-16 13:33:27
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 14:27:30 +0100, Johnson <J...@n...pl> napisał:

    > Strasznie aktualne ....

    zwłaszcza uwzględniając fakt, że rozważania odnośnie alimentów czynione w
    okresie, gdy stałej pracy nie miał tylko ten kto nie chciał odrobinę się
    zdezaktualizowały. Ostatnio SN nakazał uwzględniać sytuację na rynku pracy
    przy ustalaniu mozliwości zatrobkowych, bo jadąc na starych uchwałach
    mozna było w ciemno przyjmować, że jak młody, zdrowy i ma zawód to 300 zł
    miesięcznie na dziecko płacić może.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 17. Data: 2005-01-16 13:35:20
    Od: Johnson <J...@n...pl>

> [...]
    > uchwałach mozna było w ciemno przyjmować, że jak młody, zdrowy i ma
    > zawód to 300 zł miesięcznie na dziecko płacić może.

    A artykuły to jeszcze sprzed kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, jak mi się wydaje.

    --
    :) Johnson

  • 18. Data: 2005-01-16 14:37:05
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    miau napisał(a):

    > *** Nie pytal o aktualne wytyczne zasadzania alimentow, ale podstawy do
    > zasadzenia do 3/5 zaobkow.

    I to niby mają być te podstawy? Od tamtej pory zmienił się kodeks rodzinny.
    A wytycznych już dawno, dawno nie ma.

    --
    :) Johnson

  • 19. Data: 2005-01-16 14:38:55
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Johnson" <J...@n...pl> napisał

  • 20. Data: 2005-01-16 14:44:58
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    miau napisał(a):

    > *** Panowie NIE ROZROZNIAJA chyba faktu, ze stosowano i stosuje sie do
    > dzisiaj dwie metody zasadzania kwoty alimentow:
    > 1) kwotowa
    > 2) procentowa (ulamkowa) - bardzo rzadko - tylko raczej w przypadku stalych
    > umow o prace [tu chodzilo koledze o podanie uchwaly, na podstawie ktorej
    > mozna sie domagac 3/5 zarobkow] .

    Na podstawie uchwały nie można się niczego domagać.
    Moim zdaniem procentowe zasądzenie alimentów jest sprzeczne z art. 133 krio, gdyż
    takie zasądzenie
    nie do końca bierze pod uwagę pojęcie "usprawiedliwionych potrzeb małoletniego.
    I wiem, ze są inne orzeczenia SN.

    --
    :) Johnson