  • 1. Data: 2005-01-14 08:56:09
    Temat: Komornik a tytuł wykonawczy (prawo pracy)
    Od: Agata<a...@o...pl>

    Mój były pracodawca nie wypłacił mi należnego wynagrodzenia.
    Wyrokiem Sądu pracy został zobowiązany 31 czerwca 2003 do spłaty
    należności z odsetkami. Do dzisiaj nie wywiązał się ze zobowiązania.
    Nie kontaktuje się, a ja nie zwróciłam się o ściągnięcie należności do
    komornika, czy po tak długim okresie mogę to zrobić i jakie poniosę
    koszty egzekucji moich należności. Czy jeśli je będę ponosić to czy
    moge zwrócić się o ich skasowanie? Dodam że z kwoty 6.000 zł
    zeszłam (chyba byłam idiotką) na kwotę 2.500 zł. Pieniędzy nie
    odzyskałam do dziś!!! W protokole zapisano również "Strony zgodnie
    ustalają, że niniejsza ugoda wyczerpuje ich wzajemne roszczenia
    wynikające z niniejszego postępowania". Mam tez pytanie, ile procent
    naliczane jest za brak zapłaty. PROSZĘ, PROSZĘ O POMOC!!!
    Dziękuję!!!!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-19 14:59:23
    Temat: Re: Komornik a tytuł wykonawczy (prawo pracy)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Agata napisał(a) :
> [...]
    > Wyrokiem Sądu pracy został zobowiązany 31 czerwca 2003 do spłaty
    > należności z odsetkami. Do dzisiaj nie wywiązał się ze zobowiązania.

    Typowe:-(

    > a ja nie zwróciłam się o ściągnięcie należności do
    > komornika,

    O rany! Nie znam sytuacji, ale nie był to Twój najlepszy pomysł.

    > czy po tak długim okresie mogę to zrobić i jakie poniosę
    > koszty egzekucji moich należności.

    Tu masz dobrą wiadomość:
    Kodeks Pracy Art. 291
    § 5. Roszczenie stwierdzone prawomocnym orzeczeniem organu
    powołanego do rozstrzygania sporów, jak również roszczenie
    stwierdzone ugodą zawartą w trybie określonym w kodeksie przed
    takim organem, ulega przedawnieniu z upływem 10 lat od dnia
    uprawomocnienia się orzeczenia lub zawarcia ugody.

    Jeżeli ten złodziej jeszcze działa, to do dzieła:-)

    Kosztów egzekucji nie poniesiesz. Tylko nie mogę znaleźć tego
    paragrafu i miejsca opublikowania. Być może chodziłoby też o KP,
    gdzie jest zapisane, że pracownik nie ponosi kosztów dochodzenia
    roszczeń. W moim przypadku komornik chciał pieniądze po
    bezskutecznej egzekucji. Odpisałem, że dochodzenie z tytułu
    wyroku przed Sądu Pracy jest zwolnione z kosztów i więcej mi nie
    odpisali:-)

    > Czy jeśli je będę ponosić to czy
    > moge zwrócić się o ich skasowanie? Dodam że z kwoty 6.000 zł
    > zeszłam (chyba byłam idiotką) na kwotę 2.500 zł.

    Pewnie liczyłaś na to, że od razu dostaniesz, a nie po 2 latach
    procesowania. A on liczył na zamknięcie sprawy.

    > Mam tez pytanie, ile procent
    > naliczane jest za brak zapłaty.

    Od dnia uprawomocnienia się wyroku do dnia zapłaty. Procenty
    musisz gdzieś poszukać. "Ustawowe odsetki" tak się to nazywa.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 3. Data: 2005-01-19 15:26:50
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Agata<a...@o...pl> naskrobał/a w news:cs81f9$k8v$1@fargo.cgs.pl:

    > wynikające z niniejszego postępowania". Mam tez pytanie, ile procent
    > naliczane jest za brak zapłaty.

    A jak jest napisane na tym protokole?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    We are born naked, wet and hungry. Then things get worse.

  • 5. Data: 2005-01-26 10:37:34
    Od: Agata<a...@o...pl>

    Zbynku, bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą i nakierunkowywującą
    odpowiedź!:-)))

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-01-26 16:14:03
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Agata<a...@o...pl> naskrobał/a w news:ct7rpo$gnq$1@fargo.cgs.pl:

    > Jest napisane tak jak naskrobałam czyli:
    > "Strony zgodnie
    > ustalają, że niniejsza ugoda wyczerpuje ich wzajemne roszczenia
    > wynikające z niniejszego postępowania".

    Jak nie ma nic o odsetkach za zwłokę, to nie dostaniesz żadnych.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    2+2=5, w tym 1 to podatek VAT.