  • 1. Data: 2005-01-14 10:23:29
    Temat: Alimenty
    Od: maxio <m...@p...fm>

    Witam ! Mam takie pytanie :Jakim wzorem kieruje się sąd przy ustalaniu
    wysokości alimentów.Moje dochody wynoszą 800 zł brutto więc jakiej
    wysokości alimenty może zasądzić mi sąd na jedno córke?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-14 11:04:43
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 11:23:29 +0100, maxio <m...@p...fm> napisał:

    > Witam ! Mam takie pytanie :Jakim wzorem kieruje się sąd przy ustalaniu
    > wysokości alimentów.Moje dochody wynoszą 800 zł brutto więc jakiej
    > wysokości alimenty może zasądzić mi sąd na jedno córke?

    Sad kieruje sie usprawiedliwionymi potrzebami uprawnionego (czyli córki) i
    mozliwościami zarobkowymi obowiązanego (czyli ciebie). A ile będzie
    alimentów to z tym do wróżki. W takiej jak podana sytuacji widziałem
    alimenty pomiędzy 50 a 500 zł.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 3. Data: 2005-01-14 11:23:30
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsklad5f4mg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    > alimenty pomiędzy 50 a 500 zł.

    3/5 art.1083 kpc

    Sandra

  • 4. Data: 2005-01-14 12:51:03
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 12:23:30 +0100, sandra <n...@n...e-wro.pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    > napisa? w
    > wiadomo?ci news:opsklad5f4mg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    >
    > 3/5 art.1083 kpc

    nie na temat!!!

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 5. Data: 2005-01-14 14:16:12
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsklfbdmxmg13b0@kura4m98.it-

    > nie na temat!!!

    *** Fakt. Masz racje - art. ten dotyczyc bedzie np. komornika, ktory nie
    moze sciagnac np. z pensji wiecej niz 3/5 zarobkow.
    Jednak zainteresowanemu chodzilo o to: zasadzenia jakiej kwoty alimentow
    moze sie spodziewac
    do 3/5 z 800 zl brutto. I watpie, zeby Sad zasadzil 50 zl :)
    Raczej obstawialabym 300 zl.
    Sad bowiem przy orzekaniu kieruje sie taka sama wykladnia, jakiej dotyczy
    art. 1083 kpc.
    Rozumiem skrot Sandry.

    --
    Pozdr
    miau

  • 6. Data: 2005-01-14 14:47:40
    Od: maxio <m...@p...fm>

    miau napisał(a):
> [...]
    > Raczej obstawialabym 300 zl.
    > Sad bowiem przy orzekaniu kieruje sie taka sama wykladnia, jakiej dotyczy

    Gdzie my żyjemy !!! Była żona zarabia 5 tys zł ja na czysto 600 ( 800
    brutto) i mam płacić 300 zł alimentów????Z czego mam żyć???

  • 7. Data: 2005-01-14 14:48:02
    Od: maxio <m...@p...fm>

  • 8. Data: 2005-01-14 16:21:23
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "maxio" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > miau napisał(a):
    > Gdzie my żyjemy !!! Była żona zarabia 5 tys zł ja na czysto 600 ( 800
    > brutto) i mam płacić 300 zł alimentów????Z czego mam żyć???

    pytales ile moze zasadzic wiec napisalam w max.3/5 ale to wlasnie nie znaczy
    , ze w Twoim przypadku poniewaz w odpowiedzi na pozew przedst.dowody ile cie
    w sumie stac i o to bedziesz walczyl.

    zycze powodzenie

    Sandra

  • 9. Data: 2005-01-15 17:16:21
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 17:21:23 +0100, sandra <n...@n...e-wro.pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "maxio" <m...@p...fm> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > pytales ile moze zasadzic wiec napisalam w max.3/5

    A potrafisz podać podstawę prawną tego twierdzenia? Po podany przepis
    odnosi się do ograniczeń egzekucji z wynagrodzenia za pracę a nie do
    ograniczania wysokości zasądzanych alimentów

    > le to wlasnie nie znaczy, ze w Twoim przypadku poniewaz w odpowiedzi na
    > pozew przedst.
    > dowody ile cie w sumie stac i o to bedziesz walczyl.

    To na ile go stać nie ma zadnego znaczenia. Istotne jesty jedynie to ile
    mógłby zarobić gdyby wykorzystyał wszystkie możliwości. Podług reguły:
    młody, zdrowy to 1000 zł może zarobić. POnadto nie mają znaczenia
    obciążające zobowiązanego nalezności cywilnoprawne, alimentacyjne i z
    tytułu kosztów utrzymania majątku. To, ze ma skronme dochody nie ma
    znaczenia, bo ma obowiązek dzielić się z dzieckiem nawet tymi skromnymi
    kosztami. Ponadto nie ma znaczenia ile zarabia była żona, bo obowiązek
    obciąża oboje.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 10. Data: 2005-01-15 18:24:09
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsknl9jc9mg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    > A potrafisz podać podstawę prawną tego twierdzenia? Po podany przepis
    > odnosi się do ograniczeń egzekucji z wynagrodzenia za pracę a nie do
    > ograniczania wysokości zasądzanych alimentów

    SN

    > To na ile go stać nie ma zadnego znaczenia. Istotne jesty jedynie to ile
    > mógłby zarobić gdyby wykorzystyał wszystkie możliwości.

    tak:) tak bylo kilka lat wstecz

    Podług reguły:

    Twojej?

    > znaczenia, bo ma obowiązek dzielić się z dzieckiem nawet tymi skromnymi
    > kosztami.

    a kto powiedzial, ze nie ?

    Ponadto nie ma znaczenia ile zarabia była żona, bo obowiązek
    > obciąża oboje.

    ma i to wielkie znaczenie chociazby dlatego, ze obowiazek obciaza oboje:)

    Sandra