  • 1. Data: 2005-01-14 09:23:56
    Temat: Zastraszanie
    Od: "Fjola" <w...@a...com.pl>

    Mam pytanie,
    Byly facet probuje mnie zastraszyc.
    Pisze, że chce mnie zniszczyc.
    Kiedys zrobil mi zdjecia, ktore teraz sa kompromitujace i napisal mi maila,
    że rozesle te zdjecia zeby mnie skompromitowac. Zeby mnie bardziej
    zastraszyc dolaczyl do maila te zdjecia. Napisal, ze niedlugo dowiem sie od
    roznych osob, ze widzieli moje zdjecia.
    Co moge zrobic?
    pozdrawiam
    Ola

  • 2. Data: 2005-01-14 09:28:02
    Temat: Re: Zastraszanie
    Od: Agata<a...@o...pl>

    1. Znależć coś kompromitującego na tego człowieka (np. przypomieć
    mu o czymś tak samo żenującym-ale jest to śliskie bo domyślam się
    że jest to maniak, a Ty nie bedziesz miała w tym wprawy)
    2. Jak nie działa punkt 1. pójść na policję.

    Dla przykładu...punkty można zamienić miejscami.
    Pozdarwiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2005-01-14 09:36:25
    Od: "Ola" <w...@a...com.pl>

    Dziekuje Ci Aga!
    Facet uwielbia pisac roznego rodzaju donosy, skargi...
    Nie bede znizac sie do jego poziomu i nie bede szukac niczego na niego, bo
    tak jak pisalac niestety nie mam wprawy.
    Chyba zdecyduje sie na pojscie na policje.
    Tylko czy mail wyslany narazie do mnie wystarczy? Nie mam jeszcze sygnalow,
    ze ktos inny dostal, ale w mailu sa jego zapewnienia ze tak sie stanie.
    Na policje mam pojsc w miescie gdzie on jest zameldowany czy tam gdzie ja?
    pozdrawiam,
    Ola

  • 4. Data: 2005-01-14 09:46:37
    Od: Agata<a...@o...pl>

    Myślę, że na początek trzeba człowieka olać i nie odpisywać mu,
    poprostu przemilczeć. Skutkuje to albo jego dezorientacją i sam się
    zamknie, albo zrobi drugą głupote i znowu wyśle grożbę. To bedzie
    dla Ciebie wystarczający dowód dla policji na początek. Ale zasda
    numer jeden, to nie dawać się wkręcić w potyczkę słowno - pisaną.
    Myślę że facet poprostu nie potarfi pogodzić się z tym że już został
    olany i szuka na siłę kontaktu. Nawet w takiej formie.

    Pozdrawiam!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-01-14 09:53:05
    Od: "Ola" <w...@a...com.pl>

    Dzieki Aga!

    Poczekam i zobacze:)

    pozdrawiam,
    Ola

  • 6. Data: 2005-01-14 09:54:53
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    maila,
    > że rozesle te zdjecia zeby mnie skompromitowac. Zeby mnie bardziej
    > zastraszyc dolaczyl do maila te zdjecia.

    on Cie nie straszy tylko szantazuje a to jest karalne.

    Napisal, ze niedlugo dowiem sie od
    > roznych osob, ze widzieli moje zdjecia.

    taka straszna jestes ? :-)

    > Co moge zrobic?

    makijaz?

    p>

  • 7. Data: 2005-01-14 12:51:58
    Od: "Don_Tabasco" <d...@g...pl>

    zacznij od prokuratora
    wystarczy ze go wezwie do siebie

  • 8. Data: 2005-01-14 18:06:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > maila,
    > on Cie nie straszy tylko szantazuje a to jest karalne.

    A mógł byś ewentualnie przytoczyć odpowiedni artykół do tego szantażu. Bo
    mam kilka pomysłów kwalifikacji, ale żaden nie jest szantażem.

  • 9. Data: 2005-01-14 18:17:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fjola" <w...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    Sprawa nie jest wcale prosta. Samo rozpowszechnienie takich materiałów
    niestety karalne nie jest, jeśli tylko nie będzie tego publicznie
    rozpowszechniał (ochrona wizerunku). Niestety, jeśli wyśle to do kilku
    znajomych, no to od strony karnej niewiele mu można zrobić. Co innego, gdyby
    na przykład okrasił to jakimś komentarzem, który nie byłby prawdziwy. No
    wówczas można by było ewentualnie próbować stawiać zarzut z art. 212 kk:

    "Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę
    organizacyjną nie mającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub
    właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę
    zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju
    działalności,podlega grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolności
    do roku."

    Ale to jest ścigane z oskarżenia prywatnego.

    Jeśli te zdjęcia to jest to, o czym myślę ( :-)) - skąd wiesz, o czym
    myślę?), to ewentualnie można by było próbować go zaatakować od strony
    rozpowszechniania pornografii. Ale nie każde zdjęcie nagiej kobiety jest od
    razu pornografią.

    Tak więc ewentualnie pozostanie Ci ewentualne ściganie gościa cywilnie.
    Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność, cześć,
    swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica
    korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna,
    wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego
    niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach. (art. 23 kc). Pod
    to można by było to podciągnąć. A więc jakieś tam odszkodowanie.

    Spróbuj mu zacytować ten przepis, a może się zastanowi i zrozumie, że jest
    głupi. Bycie z kimś, to przede wszystkim zaufanie. Jak gość wykaże się takim
    chamstwem publikując tego typu zdjęcia, to nie podejrzewam, by ktokolwiek
    normalny obdarzył go zaufaniem. Zagroź, że w razie czego będziesz każdego
    zainteresowanego w przyszłości informować o tym.

    Innego pomysłu, by Ci pomóc chwilowo nie mam.

  • 10. Data: 2005-01-14 18:48:36
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > A mógł byś ewentualnie przytoczyć odpowiedni artykół do tego szantażu.

    Nie żartuj. On wiedzę czerpie z TVN-u ;))

    Pzdr
    Leszek