  • 1. Data: 2004-05-14 07:27:05
    Temat: Alimenty.
    Od: "Adrian" <a...@a...net.pl>

    Witam.
    To moj debiut.
    Sad w tym roku zasadzil mi niemale alimenty. Jest to 50% mojego zasadniczego
    wynagrodzenia mimo, iz sad dobrze wiedzial, ze splacam kredyt oraz zostaly
    mi na glowie wspolne dlugi na ktore moja byla poprostu sie wypiela
    (udokumentowalem je). Moja ex dostaje 1.2 kzl na nasza 3-ke maluchow. Dzis
    jade z najstarsza do ortodonty ale wiadomo, ze takie wizyty sa platne. Ex.
    chce bym sie dolozyl. Jak wyglada to prawnie i czy ona nie powinna tego
    pokryc z alimentow. Z tego co wiem to powinna ale chcialem zasiegnac jeszcze
    rady specow.

    Pozdrawiam
    Adrian

  • 2. Data: 2004-05-14 07:45:47
    Temat: Re: Alimenty.
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "Adrian" <a...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynagrodzenia mimo, iz sad dobrze wiedzial, ze splacam kredyt oraz zostaly
    > mi na glowie wspolne dlugi na ktore moja byla poprostu sie wypiela

    NIestety obciążenia kredytowe, alimentacyjne i wydatni na utrzymanie majątku
    zbytkownego nie są uwzględniane przy ustalaniu mozliości zarobkowych na
    potrzeby alimentów. Z pretensjami proszę do Sądu Najwyższego.

    > Moja ex dostaje 1.2 kzl na nasza 3-ke maluchow.

    Dużo.

    > Dzis jade z najstarsza do ortodonty ale wiadomo, ze takie wizyty sa
    platne.

    W publicznej służbie zdrowia są bezpłatne

> [...]
    tego
    > pokryc z alimentow. Z tego co wiem to powinna ale chcialem zasiegnac

    Poślij ja na drzewo. Ty płacisz alimenty i to jej powinno wystarczyć.
    NAwiasem mówiąc widziałem kiedyś ugodę sądową w sprawie alimentów, którą
    zawarto w sądzie w RPA. Ugoda była długa na 3 strony maszynopisu i
    wymieniała w zasadzie wszystkie wydatki które mogą się pojawić, włącznie z
    tym, że ex pokryje połowę kosztów okularów, jeżeli okażą się potrzebne,
    zakupi książki do pierwszego roku nauki w szkole (matka zakupi mundurek
    szkolny), pokryje połowę kosztów wycieczek szkolnych, opłaci kursy sztuki i
    językowe, na które zdecyduje się dziecko, będzie wypłacał extra alimenty za
    1 miesiąc jako kieszonkowe na wakacje i tak dalej na 3 strony maszynopisu. A
    dziecko miało wtedy 4 latka.

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-05-14 08:18:28
    Od: "Adrian" <a...@a...net.pl>

> [...]
    > zbytkownego nie są uwzględniane przy ustalaniu mozliości zarobkowych na
    > potrzeby alimentów. Z pretensjami proszę do Sądu Najwyższego.

    Z tego co mowil wtedy moj prawnik ma to znaczenie choc przyznaje, ze dzieci
    to nie powinno obchodzic. Chcialem zaznaczyc, ze mam sporo wydatkow a skoro
    place jej regularnie alimenty to sory...

    > Dużo.

    tez tak sadze, ale ona chciala 1,5 kzl

    > platne.
    >
    > W publicznej służbie zdrowia są bezpłatne

    Z tego co wiem ortodonta nie, ale sprawdze. Boje sie, tych fachmanow z ex
    ZOZu.

> [...]
    za
    > 1 miesiąc jako kieszonkowe na wakacje i tak dalej na 3 strony maszynopisu.

    Extra. Nasi politycy mogli by cos takiego tez wymyslec zamiast robic z sejmu
    to co robia.

    Adrian