  • 1. Data: 2004-05-14 05:43:35
    Temat: Przepiecie w sieci internetowej i odpowiedzialnosc za sprzet klientow ?????
    Od: Rafal <r...@n...com.pl>

    Witam
    mam taki problem
    w odcinku sieci polecialo mi 5 switchy - gdzies uderzyl piorun w siec
    energetyczna i nastapilo przepiecie. Ludzikom uszkadzaly sie tv i inne
    sprzety.
    Mi polecialo w szeregu 5 switchy- niestety przepiecie po skretce poszlo
    tez na komputerki klintow - komus tam poleciala karta sieciowa i to nie
    problem ale jedenmu klientowi padlo pol komputera.
    Trwierdzi ze mial komp wylaczony z sieci i tylko mial wsadzony kabel
    skretki. Twierdzi ze jak na razie poleciala mu plyta, karta sieciowa,
    graficzna i to jest jakies 400-500zł ktorych żada odemnie, a jak
    polecialy mu dane na dysku twardym to bedzie chcial kilka tysiecy.

    Jak taka sprawa wyglda prawnie, skoro ja mam umowe tylo na dostarczanie
    internetu i nic wiecej ???

    rafal

  • 2. Data: 2004-05-14 07:10:39
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Rafal wrote:

> [...]
    > graficzna i to jest jakies 400-500zł ktorych żada odemnie, a jak
    > polecialy mu dane na dysku twardym to bedzie chcial kilka tysiecy.

    niech sobie rząda

    > Jak taka sprawa wyglda prawnie, skoro ja mam umowe tylo na dostarczanie
    > internetu i nic wiecej ???

    olej to. Nie widze rozsadnych mozliwosci na wygranie takiego procesu
    poniewaz nalezalo by udowodnic ze
    1. Komputery byly sprawne przed tym konkretnym przepieciem
    2. Ze to konkretne przepiecie dokonalo zniszczen
    3. Ze caly sprzet byl zgodny z normami CE
    4. Ze przepiecie nie bylo siłą wyższą i przez twoje zaniedbanie (np brak
    informacji o odłącząniu kart) doszlo do uszkodzenia

    IMO kilka drogich ekspertyz na koszt powoda i brak gwarancji wygranych.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-05-14 14:15:47
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Użytkownik "sebol" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Niestety, klient ma pecha i raczej od CIebie niczego nie wydebi, zwlaszcza,
    ze zdarzaja sie przypadki, gdy pomimo wyciagnietych na czas burzy wtyczek z
    gniazdka, komputery i tak ulegaja zniszczeniu.
    Natomiast Ty, moglbys skutecznie dochodzic odszkodowania od ZE np. gdyby
    szkoda powstala pomimo podpietego UPS'u i prawidlowego uziemienia sprzetu.
    Pzdr