  • 1. Data: 2002-10-28 10:03:40
    Temat: Alimenty
    Od: "Zygmunt Arofoński" <i...@n...e-gregor.com>

    Witam.
    W zwiazku z tym ze od jakiegos czasu place z wlasnej woli mojej bylej
    pieniazki na mojego synka bez ingerencji sadu w te sprawy mam pytanie.
    Chcialbym zlozyc wniosek do sadu o ustalenie alimentow, a to ze wzgledu na
    nie do konca jasna sytuacje miedzy nami.
    Nie chcialbym zeby ktorego dnia ktos mi zarzucil ze nic nie placilem.

    Jak powinien wygladac taki wniosek i jaka jest procedura w przypadku takich
    spraw?

    Pozdr

  • 2. Data: 2002-10-28 10:18:50
    Temat: Odp: Alimenty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Zygmunt Arofoński <i...@n...e-gregor.com> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:apj226$nj4$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    > Nie chcialbym zeby ktorego dnia ktos mi zarzucil ze nic nie placilem.
    >
    > Jak powinien wygladac taki wniosek i jaka jest procedura w przypadku

    Taka sama ja i w tych gdzie jestes pozwany o alimenty...
    A więc składasz pozew o alimenty na rzecz dziecka w,ktorym to ty jestes
    powodem pozywasz małoletnie dziecko reprezentowane przez matke /dokładne
    adresy/
    a tresci wnosisz o zasądzenie alimentów na rzecz małoletniego do rąk matki
    od powoda w kw. ......
    uzasadniasz .że właśnie jak wyżej. w obawie ,ze staniesz jako dłużnik w
    powyższej kwestii chcesz to uregulowac na drodze sądowej to odn. sie do tego
    jesli chciałbys mieć wyrok w ręku...
    Drugie bardziej dla Ciebie mądrzejsze wyjście : nie musisz występować do
    sądu tylko starać sie o potwierdzenia kwot,które przekazujesz matce ,możesz
    się z nią dogadać odn. założenia konta dla dziecka na ,które będziesz
    wpłacał ,jest to dobry sposób na przedst. w późniejszym czasie dowodu na to
    ,że nie uchylałeś sie w tej kwestii...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-10-28 10:52:16
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "Zygmunt Arofoński" <i...@n...e-gregor.com>

> [...]
    > się z nią dogadać odn. założenia konta dla dziecka na ,które będziesz
    > wpłacał ,jest to dobry sposób na przedst. w późniejszym czasie dowodu na

    [ciach]

    Witam, dzięki za wyjaśnienie.

    Pieniążki "powódce" przelewam co miesiąc z konta, także jest potwierdzenie
    (mam nadzieję, że takie wystarcza?).

    Przyznam szczerze, że nie zależy mi na niepłaceniu lub płaceniu mniejszej
    kwoty, tylko regulacji prawnej, bo naprawdę nie wiem co może Jej "odbić" w
    przyszłości. Myślę, że fakt że biorę synka co 2 tygodnie na cały weekend
    (piąt.-niedz.) miałoby pozytywny odzew w sądzie. Więc pieniążki które
    przelawam to nie wszystko...

  • 4. Data: 2002-10-28 10:59:31
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Zygmunt Arofoński <i...@n...e-gregor.com> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych

    > przelawam to nie wszystko...

    ale tym sposobem możesz spokojnie spać...to jest twój dowód,który sąd może
    zawsze sprawdzić

    pozdrawiam Sandra

  • 5. Data: 2002-10-28 11:09:24
    Od: "Zygmunt Arofoński" <i...@n...e-gregor.com>

    > ale tym sposobem możesz spokojnie spać...to jest twój dowód,który sąd może
    > zawsze sprawdzić

    [ciach]

    no tak, ale chodzi raczej o molestowanie z jej strony... chcialbym zeby
    wszystko bylo jasne..

  • 6. Data: 2002-10-28 11:22:41
    Od: "Andrzej Wronski" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl>

    > ale tym sposobem możesz spokojnie spać...to jest twój dowód,który sąd może
    > zawsze sprawdzić

    Tyle, że robi przelewy matce.... a nie dizecku (to wszystko jedno ?).
    A.

  • 7. Data: 2002-10-28 12:10:19
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej Wronski <a...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:apj6ld$m45$...@n...tpi.pl...
    > Tyle, że robi przelewy matce.... a nie dizecku (to wszystko jedno ?).

    oczywiście ,kiedy zaznaczy w pozwie,że przelewał odpowiednią kwotę na konto
    matki jako alimenty są bierze to pod uwagę...oświadczenie pozwanego jak i
    rządany wyciąg bankowy o ,który zwraca się sąd do banku jest potwierdzenie
    dla sądu tego oświadczenie...Jednak można sprawę uregulować faktycznie
    poprzez złożenie pozwu w sądzie rodzinnym co do kw...wtedy jest to
    uregulowane prawnie a powodka nie może sobie wymagać wg. własnego
    widzimisie...

    Sandra