  • 1. Data: 2002-10-28 09:17:49
    Temat: Umowa o dzieło z firmą zagraniczną
    Od: "Kamil" <k...@p...pl>

    Witam!

    Mam serdeczną prośbę, czy moglibyście odpowiedzieć mi na pytania związane z
    umową o dzieło zawieraną z firmą zagraniczną.

    Sytuacja:
    ja:
    Student, pracujący nie prowadzący żadnej działalności gospodarczej
    zleceniodawca:
    firma zagraniczna (USA) bez żadnej siedziby w Polsce.
    preferowany typ umowy:
    Umowa o dzieło z przekazaniem majątkowych praw autorskich
    (zlecenie: program komputerowy).

    Pytania:
    1. Czy można podpisać umowę o dzieło z taką firmą?
    2. Jeśli tak to czy powinna być w obu językach czy angielski wystarczy?
    3. Czy jest możliwość, rozliczenia się z zaliczki podatku (10%) w Polsce.
    Przeze mnie lub tą firmę?
    Chodzi o jak najmniejszą kwotę podatku. Czy zleceniobiorca może samemu
    się rozliczyć z własnym U.S.?
    4. Jeśli tak to do kiedy trzeba zaliczkę wpłacić (czy tak jak firmy do 20
    dnia następnego miesiąca) i czy można z ROR'a? Jakie dokumenty trzeba
    złożyć w U.S.?
    Co wtedy z rozliczeniem rocznym, pewnie powinienem od zleceniodawcy
    jakiegoś PIT'a czy coś dostać?

    Z góry dziękuje za odpowiedź na moją serię pytań.

    Pozdrawiam najserdeczniej Kamil.