  • 1. Data: 2004-12-16 22:21:44
    Temat: Agencja Ochrony
    Od: "Copart" <copart@NO_SPAMinteria.pl>

    Witam!
    Przekopałem internet i nie znalazłem zadowalajacej odpowiedzi na moje
    pytanie. Moze tutaj ktos bedzie sie orientowal w temacie.
    Bliska mi osoba pracuje w supermarkecie jednej z dzialajacych w Polsce
    sieci. Jak w kazdej tego typu placowce zatrudniana jest ochrona, ktora miast
    lapac zlodziei zajmuje sie glownie "trzepaniem" personelu (sic!)
    Kazda zakupiona w sklepie rzecz musi byc przez pracownika ochrony
    ostemlowana. I wszystko jest OK dokad tyczy sie to zakupow robionych w
    czasie pracy (posilek) czy nawet zwyczajowe zakupy "na obiad" przy wyjsciu z
    pracy. Problem dotyczy rzekomego (nikt go nie widzial i nie czytal - ale
    powoluja sie na niego ochroniarze) przepisu nakazujacego pracownikowi sklepu
    udawanie sie do kontroli nawet jezeli robi zakupy np. w czasie spaceru z
    rodzina, w dniu wolnym od pracy.
    Prosze mi powiedziec czy taki przepis (o ile faktycznie istnieje) jest
    zgodny z prawem? Znacie moze jakies precedensy tego typu?
    Pozdrawiam

    Copart

    copart[at]interia.pl
    GG# 1345640
    ====================

  • 2. Data: 2004-12-16 22:55:09
    Temat: Re: Agencja Ochrony
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Copart" <copart@NO_SPAMinteria.pl> napisał w wiadomości

    W ustawie tego nie znajdziesz. To mogą być zarządzenia dyrekcji. Ma ona
    jurysdykcję w stosunku do pracownika, gdy jest na terenie zakładu. Mogą tu
    być faktycznie niejasności, bo on czasem bywa tam prywatnie. Ale najprościej
    powiedzieć, że to towar męża. Nad mężem nie mają już jurysdykcji.

  • 3. Data: 2004-12-17 00:37:14
    Od: "Copart" <copart@NO_SPAMinteria.pl>

> [...]
    najprościej
    > powiedzieć, że to towar męża. Nad mężem nie mają już jurysdykcji.

    Tego, ze nie znajde w ustawie to sie domyslilem. Pytanie tylko czy dyrekcja
    ma prawo wydac takie zarzadzenie? Czy nie narusza to dobr osobistych?
    I czy dyrektor ma prawo dyktowac pracownikowi co wolno mu robic w czasie
    wolnym?

    Pozdrawiam

    Copart

  • 4. Data: 2004-12-17 06:13:57
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > Prosze mi powiedziec czy taki przepis (o ile faktycznie istnieje) jest
    > zgodny z prawem? Znacie moze jakies precedensy tego typu?

    Znam osoby, które pracują w supersklepie i NIGDY nie robią zakupów "u
    siebie", idą do innego sklepu.
    W czasie wolnym nie odwiedzają swojego zakładu pracy nawet prywatnie, a
    jeśli już muszą, to raczej posługują się kimś z rodziny tak jak to
    zasugerował kol. Robert T.

    Ja jestem codziennym klientem obiektu super chronionego, znają mnie tam
    wszyscy... strażnicy, policjanci i chodzę tam tylko aby załatwić sprawy,
    jeśli mam przejść obok obiektu prywatnie... nigdy tego nie robię... nawet
    nadkładając drogi, przez co idę 5-10 minut dłużej.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 5. Data: 2004-12-17 07:45:39
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:FOuwd.12382$NS3.12110@news.chello.at...

    > Użytkownik "Copart" <copart@NO_SPAMinteria.pl> napisał w wiadomości

    > Znam osoby, które pracują w supersklepie i NIGDY nie robią zakupów "u
    > siebie", idą do innego sklepu.

    to jestem w stanie zrozumieć.

> [...]
    > jeśli mam przejść obok obiektu prywatnie... nigdy tego nie robię... nawet
    > nadkładając drogi, przez co idę 5-10 minut dłużej.

    tego nie rozumiem, wyjaśnij proszę.

  • 6. Data: 2004-12-17 18:43:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ma prawo wydac takie zarzadzenie? Czy nie narusza to dobr osobistych?
    > I czy dyrektor ma prawo dyktowac pracownikowi co wolno mu robic w czasie

    W czasie wolnym nie. Ale na terenie zakładu pracy już tak. Sprawa jest
    problematyczna, gdy zakład pracy jest równocześnie miejscem publicznie
    dostępnym.

  • 7. Data: 2004-12-17 20:00:47
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    nawet

    > tego nie rozumiem, wyjaśnij proszę.

    Ze wzgledu na niezrozumiałą dla mnie psychozę:
    chodzi 8 lat załatwia sprawy... OK.
    ooo ! przyszedł ? nie załatwia sprawy? pewnie coś knuje !

    Pozdr
    kw1618

  • 8. Data: 2004-12-18 09:41:50
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:PVGwd.14197$NS3.12723@news.chello.at...

    > Ze wzgledu na niezrozumiałą dla mnie psychozę:
    > chodzi 8 lat załatwia sprawy... OK.
    > ooo ! przyszedł ? nie załatwia sprawy? pewnie coś knuje !

    teraz rozumiem, dzięki :)

  • 9. Data: 2004-12-18 11:18:53
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > to jestem w stanie zrozumieć.

    osobiście jestem w dobrej sytuacji, bo mieszkam w Warszawie, nie pracuję w
    supersklepie,
    jednak gdyby mi przyszło pracować w supersklepie to NIGDY nie zatrudniłbym
    się w tym najbliższym miejsca zamieszkania;
    w niedalekiej okolicy mam i Leclerc, i Champion, i Geant, i Tesco, i Marcpol

    w Marcpolu nie ma agentów ochrony, lub są bardzo dyskretnie zakonspirowani.

  • 10. Data: 2004-12-20 17:22:53
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > teraz rozumiem, dzięki :)

    mogę prosić coś więcej?