  • 1. Data: 2004-12-16 21:48:36
    Temat: Utylizacja wkładów drukujących
    Od: "mariusz" <u...@o...pl>

    Witam.
    Jak w temacie, czy ma ktoś może o tym jakieś pojęcie od strony prawnej ?
    Czy firma musi w jakiś sposób pozbywać się powiedzmy drogą oficjalną
    zuzytych wkładów do drukarek, jeżeli tak, to czy musi mieć na to faktury, a
    jeżeli tak, to czy numer seryjny wkładu na fakturze zakupu, musi sie zgadzać
    z numerem seryjnym wkładu na fakturze za utylizację ?
    Ewentualnie gdzie szukac pomocy na ten temat.
    (ps. nie jestem prawnikiem, tylko lomputerowcem, wiec prosilbym jakimś mniej
    fachowym językiem :) )
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-12-17 14:40:43
    Temat: Re: Utylizacja wkładów drukujących
    Od: "bolo" <b...@n...irc.pl>

    Użytkownik "mariusz" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ewentualnie gdzie szukac pomocy na ten temat.
    > (ps. nie jestem prawnikiem, tylko lomputerowcem, wiec prosilbym jakimś

    czesc
    nie wiem czy jest to prawnie usankcjonowane, ale z tego co mi mowiono, jesli
    firma ma jakies certyfikaty ISO (9000, 14000...) to musi je utylizowac.
    od firmy ktora je odbiera dostajesz protokol przyjecia odpadow (na ogol
    jednostka jest kilogram) i nie ma na nim numerow seryjnych.
    co do faktur, nie wiem czy mozna cos przekazac bez dokumentu finansowego
    (fv) - nawet jesli jest to odpadem, tu juz kwestia podatkowa sie pojawia

    napisz jakie miasto to i dodatkowa pomoc sie znajdzie
    na przyklad www.pryzmaty.pl, ale firm ktore sie tym zajmuja jest mnostwo

    pozdrawiam
    bolo

  • 3. Data: 2004-12-17 20:15:58
    Od: "Małgorzata K." <jar-jar@usun_to_z_tego_adresu.wp.pl>

    Użytkownik bolo napisał:

    > Użytkownik "mariusz" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ustawa o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r (Dz. U nr 62, poz. 628)
    art. 17.

    i nie tylko...

    Ogolnie duzo zalezy od tego, ile powstaje tego typu odpadow (i wbrew
    pozorom nie w [kg] a w [Mg-tonach]. Taka jest jednostka ilosci odpadow.

    Odpady nalezy oddawac uprawnionym firmom, tzn. musza miec odpowiednie
    zezwolenia zwiazane z odbiorem odpadow. Jesli oddasz firmie nie
    posiadajacej zezwolenia, cala odpowiedzialnosc za odpad nadal spoczywa
    na Tobie.

    Kazdy rodzaj odpadu ma kod. Jest to 6-cio syfrowy nr okreslajacy jego
    wlasciwosci, miejsce pochodzenia.
    Dokumentem przekazania odpadu nie jest protokol a 'karta przekazania
    odpadu', ktora zawiera w sobie dane wytwarzajacego odpad i odbierajacego
    odpad. Sporzada sie ja w dwu egz, dla obu stron (za kazdym razek, kiedy
    przekazujesz odpad). Ale czasem tworzy sie zbiorcza, dla kilkukrotnego
    przekazania tego samego odpadu.
    Calosc podlega archiwizacji i wyrywkowym kontrolom WIOS.

    Przepisow zwiazanych z odpadami jest mnostwo. Jesli bedziesz mial
    pytania, pisz na priva (uwazaj na adres) - z checia pomoge.

    pozdrawiam

    Malgorzata

  • 4. Data: 2004-12-18 01:28:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariusz wrote:
> [...]
    > Czy firma musi w jakiś sposób pozbywać się powiedzmy drogą oficjalną
    > zuzytych wkładów do drukarek, jeżeli tak, to czy musi mieć na to faktury, a

    Są firmy, które zużyte (oryginalne) wkłady skupują (i się nie dziwię -
    oryginalne nawet puste są często znacznie lepsze od pełnych podróbek ;) ).

    Poszukaj w swojej okolicy - korzyść podwójna: nie masz odpadów, a masz kasę.