  • 1. Data: 2004-04-26 22:03:34
    Temat: praca na 1/4 etatu
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Może ktoś mógłby mi przybliżyć czym się taka praca charakteryzuje ? Chodzi mi głównie
    o ZUS. Czy
    będąc zatrudnionymna 1/4 etatu pracodawca zapłaci mi jakieś ubezpieczenie ? Domyślam
    się że
    zdrowotne musi zapłacić, ale co z rentowym i emerytalnym ?

    Proszę o opinię czy warto rozpoczynać pracę na takich warunkach...

    --
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-04-27 06:12:56
    Temat: Re: praca na 1/4 etatu
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 27. kwietnia 2004 00:03 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Grzegorz:

> [...]
    > jakieś ubezpieczenie ? Domyślam się że zdrowotne musi zapłacić, ale co z

    Zapłaci. Wymiar czasu pracy nie przekłada się na stawkę za ubezpieczenie.
    Stawka ta wynika z pensji. Jeśli pracujesz na UOP to przysługuje Ci
    stosowne ubezpieczenie. Natomiast istotna jest wysokość pensji, bo jeśli
    będziesz zarabiał 100zł to oczywiście będzie to stawka od 100zł.

    Jeśli będziesz zarabiał poniżej minimalnej krajowej, nie będzie Ci potem
    przysługiwał zasiłek dla bezrobotnych.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-04-27 18:25:21
    Od: "Pawel Lesniak" <p...@w...pl>

    Grzegorz wrote:
> [...]
    > zdrowotne musi zapłacić, ale co z rentowym i emerytalnym ?
    >
    > Proszę o opinię czy warto rozpoczynać pracę na takich warunkach...

    Płaci ci społeczne (czyli emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe) i
    zdrowotne.

    Kiedys na ZUS ZUA wykazywało się wymiar etatu, nie wiem jakie to wtedy mialo
    znaczenie ale od wprowadzenia chyba płatnika 5 tego juz sie nie wykazuje
    (tym bardziej w ostatnim 6)

    Upewnij sie czy zostałes zgłoszony do ubezpieczen (teoretyczny obowiązek w
    ciągu 7 dni).

    No i poproś po miesiącu pracy o druk ZUS RMUA tam wypatrzysz co i ile płacą.

    pl

  • 4. Data: 2004-04-27 18:26:49
    Od: "Pawel Lesniak" <p...@w...pl>

    > Jeśli będziesz zarabiał poniżej minimalnej krajowej, nie będzie Ci
    > potem przysługiwał zasiłek dla bezrobotnych.

    A moze zarabiac ponizej minimalnej?? (oczywiście podzielonej w tym wypadku
    przez 4).
    Pytam bo sie na tym nie znam.

    pl

  • 5. Data: 2004-04-28 21:05:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 27. kwietnia 2004 20:26 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Pawel Lesniak:

    > A moze zarabiac ponizej minimalnej?? (oczywiście podzielonej w tym wypadku
    > przez 4).

    Ale podzielona przez 4 nie uprawnia do zasiłku, o czym pisałem.
    Do zasiłku upoważnia minimalna.

  • 6. Data: 2004-04-28 21:06:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 27. kwietnia 2004 20:25 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Pawel Lesniak:

    > Kiedys na ZUS ZUA wykazywało się wymiar etatu, nie wiem jakie to wtedy
    > mialo znaczenie ale od wprowadzenia chyba płatnika 5 tego juz sie nie
    > wykazuje (tym bardziej w ostatnim 6)

    Nie wiem jak w ostatnim 6, ale w 6.01 sam na mnie krzyczał jak nie
    wprowadziłem.