  • 1. Data: 2004-06-30 12:58:17
    Temat: Abonament RTV - córka marnotrawna;)
    Od: pierwiosnek <p...@o...pl>

    Witam,
    Sprawa przedstawia się tak:
    Koleżanka ma mieszkanie, w tym mieszkaniu ma telewizor, z którego korzysta.
    Jakieś 3 lata temu przestała opłacać abonament RTV. Nie otrzymywała żadnych
    upomnień, jedynie przychodziły jej kolejne książeczki abonamentowe. Obecnie
    chciałaby się jednak "nawrócić" i znowu zacząć płacić, tylko że... no
    właśnie, tu jest pytanie: czy jeśli zgłosi się gdzie trzeba i powie, że
    przez te 3 lata po prostu nie miała telewizora, tylko zapomniała to
    zgłosić, to jest realna szansa, że nie będzie musiała płacić
    zaległości+odsetek? Czy też może zważywszy na to, że nie zgłosiła tego, że
    nie ma odbiornika, będzie jednak musiała zwrócić odpowiednią kwotę za te
    trzy lata? Proszę o podpowiedź, może ktoś spotkał się już z podobną
    sytuacją.

    pierwiosnek

    P.S. Uprzedzając: wiem, co to jest oszustwo, wyłudzenie, kradzież itp., ale
    - z pewnych względów - nie chciałabym oceniać postępowania koleżanki w
    kategoriach moralno-etycznych. Prosiła mnie o pomoc w znalezieniu
    odpowiedzi, a ja o to proszę grupowiczów.

  • 2. Data: 2004-07-01 12:51:47
    Temat: Re: Abonament RTV - córka marnotrawna;)
    Od: "Krzysztof M." <k...@p...onet.pl>

    Jest obowiązek wyrejestrowania.
    Musi zapłacić zaległości, chyba że napisze podanie o umożenie i przedstawi
    zaświadczenie o niskich dochodach.