  • 1. Data: 2004-06-30 12:32:07
    Temat: Ile może kosztować sprawa o zmianę nazwiska i jak przebiega??
    Od: "Szymon Karaś" <s...@w...pl>

    Ile może kosztować sprawa o zmianę nazwiska i jak przebiega , chce zmienić
    nazwisko i nie wiem jak przebiega sprawa , proszę o informacje.

  • 2. Data: 2004-06-30 12:48:47
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Szymon Karaś wyskrobał(a):
    > Ile może kosztować sprawa o zmianę nazwiska i jak przebiega , chce zmienić
    > nazwisko i nie wiem jak przebiega sprawa , proszę o informacje.

    Decyzję wydaje starosta. Wniosek musi być _dobrze_ umotywowany. Musisz mieć
    ważne powody zmiany, a nie "widzimisię". Najczęstszym powodem zmiany
    nazwiska jest jego ośmieszające (w poszechnym mniemaniu) brzmienie -
    szczegóły niech sobie każdym sam wymyśli :) Są też przesłanki negatywne
    zmiany nazwiska (wniosek nie zostanie uwzględniony), gdy wnioskodawca chce
    się w ten sposób uchylić od odpowiedzialności karnej lub cywilnej albo gdy
    chce zmienić nazwisko na historyczne, zasłużone itp.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-30 13:18:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    jest jeszcze jedno pytanie czy np nie chce zmienic nazwiska na nazwisko
    panienskie matki, wtedy nie sa to az takie problemy