    From: pierwiosnek <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Abonament RTV - córka marnotrawna;)
    Date: Wed, 30 Jun 2004 14:58:17 +0200
    Sender: p...@o...pl@62.233.185.126

    Witam,
    Sprawa przedstawia się tak:
    Koleżanka ma mieszkanie, w tym mieszkaniu ma telewizor, z którego korzysta.
    Jakieś 3 lata temu przestała opłacać abonament RTV. Nie otrzymywała żadnych
    upomnień, jedynie przychodziły jej kolejne książeczki abonamentowe. Obecnie
    chciałaby się jednak "nawrócić" i znowu zacząć płacić, tylko że... no
    właśnie, tu jest pytanie: czy jeśli zgłosi się gdzie trzeba i powie, że
    przez te 3 lata po prostu nie miała telewizora, tylko zapomniała to
    zgłosić, to jest realna szansa, że nie będzie musiała płacić
    zaległości+odsetek? Czy też może zważywszy na to, że nie zgłosiła tego, że
    nie ma odbiornika, będzie jednak musiała zwrócić odpowiednią kwotę za te
    trzy lata? Proszę o podpowiedź, może ktoś spotkał się już z podobną
    sytuacją.

    pierwiosnek

    P.S. Uprzedzając: wiem, co to jest oszustwo, wyłudzenie, kradzież itp., ale
    - z pewnych względów - nie chciałabym oceniać postępowania koleżanki w
    kategoriach moralno-etycznych. Prosiła mnie o pomoc w znalezieniu
    odpowiedzi, a ja o to proszę grupowiczów.