  • 1. Data: 2010-05-24 14:22:52
    Temat: Abonament RTV...
    Od: scream <n...@p...pl>

    Właśnie wyjąłem ze skrzynki list (zwykły, nie polecony) w którym poczta
    przypomina mi, że mam zaległość w opłacaniu abonamentu RTV od połowy 2007
    roku do dziś. Zaległość wynosi prawie 600 zł, przy czym wspominają, że nie
    uwzględnili odsetek ustawowych. Problem polega na tym, że w połowie 2007
    roku opłaciłem abonament jaki im się należał i wyrejestrowałem odbiornik na
    poczcie. Teraz jednak przeszukałem wszystkie papiery ale nie znalazłem
    żadnego potwierdzenia w/w faktu :( Podejrzewam, że złośliwa baba na poczcie
    po prostu nie przekazała odpowiednich kwitów i teraz ja mam kłopot.

    W związku z tym:
    - czy będę musiał płacić im te 6 stów?
    - czy naprawdę muszę trzymać wszystkie papiery potwierdzające
    wyrejestrowanie odbiornika i innych bzdur przez najbliższe 500000 lat?
    - czemu przypominają się dopiero po 2,5 roku, kiedy ja już tego świstka nie
    mam? strach pomyśleć ile by naliczyli jakby im się przypomniało za lat 10;
    pewnie musiałbym sprzedać mieszkanie :)
    - jak wybrnąć z tej sytuacji?

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2010-05-24 15:18:27
    Temat: Re: Abonament RTV...
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    e.net...
    > Właśnie wyjąłem ze skrzynki list (zwykły, nie polecony) w którym poczta
    > przypomina mi, że mam zaległość w opłacaniu abonamentu RTV od połowy 2007
    > roku do dziś.

    Czekaj na polecony.

> [...]
    > poczcie. Teraz jednak przeszukałem wszystkie papiery ale nie znalazłem

    Przeszukaj mieszkanie dokładnie. Jak dostaniesz poleconym to będziesz mógł się
    kłócić.

    > Podejrzewam, że złośliwa baba na poczcie
    > po prostu nie przekazała odpowiednich kwitów i teraz ja mam kłopot.

    Tak jak napisałeś to twoje zmartwienie, a nie pzo. Ważne dokumenty trzeba
    przechowywać.

    > W związku z tym:
    > - czy będę musiał płacić im te 6 stów?

    Jak nie znajdziesz dokumentów to tak.

    > - czy naprawdę muszę trzymać wszystkie papiery potwierdzające
    > wyrejestrowanie odbiornika i innych bzdur przez najbliższe 500000 lat?

    Sprzedajesz auto i dokumenty zgubisz. Nowy właściciel nie przerejestruje na
    siebie i wpada na fotoradar. Też będziesz jęczał, że policje Ciebie odwiedzi?

    > - czemu przypominają się dopiero po 2,5 roku, kiedy ja już tego świstka nie
    > mam? strach pomyśleć ile by naliczyli jakby im się przypomniało za lat 10;
    > pewnie musiałbym sprzedać mieszkanie :)

    Powiedz szczerze - masz w domu telewizor, albo radio?

    > - jak wybrnąć z tej sytuacji?

    Najszybciej? Zapłać i jeszcze raz wyrejestruj.

  • 3. Data: 2010-05-24 15:39:21
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    e.net...

    Nie wdając się w dywagacje, ani dyskusje z qwerty, powiedm dwa zdania:

    Abonamentu RTV *_się nie płaci_* , podobnie, jak blisko 60% gospodarstw
    domowych. To jest ogólnonarodowe referendum.

    Listy od Poczty spokojnie się wyrzuca (najlepiej, żeby żona nie
    widziała, bo się zestresuje ;) ).

    (Disclaimer: Nie jest to zgodne z obowiązującym "prawem".)

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 4. Data: 2010-05-24 16:11:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pyrtek wrote:
> [...]
    >
    > Abonamentu RTV *_się nie płaci_* , podobnie, jak blisko 60% gospodarstw
    > domowych. To jest ogólnonarodowe referendum.

    Jak ju to "sie nie rejestruje" i nie przyznaje, ze sie ma.

    > Listy od Poczty spokojnie się wyrzuca (najlepiej, żeby żona nie
    > widziała, bo się zestresuje ;) ).

    Zestresuje sie dopiero jako zobaczy albo brak zwortu podatku, albo
    poborce skarbowego w drzwiach. To dopiero bedzie stres.

    Wiec może nie podpowiadaj głupot.

  • 5. Data: 2010-05-24 16:14:05
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    witek pisze:
    > Zestresuje sie dopiero jako zobaczy albo brak zwortu podatku, albo
    > poborce skarbowego w drzwiach. To dopiero bedzie stres.
    >
    > Wiec może nie podpowiadaj głupot.

    Abonament nie jest podatkiem, więc nie podpada pod ordynację podatkową,
    ani ustawę karno-skarbową.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 6. Data: 2010-05-24 16:42:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pyrtek wrote:

    > Abonament nie jest podatkiem, więc nie podpada pod ordynację podatkową,
    > ani ustawę karno-skarbową.

    Ale jest ściągany w trybie edministracyjnym, bo to jest opłata
    administracyjna i takowemu trybowi podpada.

  • 7. Data: 2010-05-25 12:14:12
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 24-05-10 17:39, Pyrtek pisze:
    > Abonamentu RTV *_się nie płaci_* , podobnie, jak blisko 60% gospodarstw
    > domowych. To jest ogólnonarodowe referendum.
    W każdym społeczeństwie jest więcej głupców niż ludzi mądrych. W Polsce
    jest chyba więcej ludzi skłonnych do drobnych (w ich mniemaniu)
    kombinacji, oszustwa itp., niż ludzi uczciwych (to spuścizna po
    komunie). Uczciwi płacą tzw. abonament, a gdzie ty się plasujesz, to już
    twój problem.
    f.

  • 8. Data: 2010-05-25 12:19:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Piotr Fonon pisze:
> [...]
    > kombinacji, oszustwa itp., niż ludzi uczciwych (to spuścizna po
    > komunie). Uczciwi płacą tzw. abonament, a gdzie ty się plasujesz, to już

    W imię czego ma płacić ktoś, kto nie ma tv? Bo po co TV, aby oglądać
    żenujących
    polityków? Albo żenującej jakości programy typu jak oni skakają?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2010-05-25 13:33:57
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Powiedz szczerze - masz w domu telewizor, albo radio?

    skończyłem studia, już mam rodzinę
    jak 99% moich znajomnych w moim wieku

    Jak myslisz płacą abonament?
    Poszlismy wszyscy na pocztę zarejestrować odbiorniki?

    starszych biednych ludzi ciągna po portfelach
    z z młodymi nowobogackimi?

    powinni czym prędziej zmienić ustawę
    znieść abonament albo dopisywać do rachunjku za prąd

    To jest dziurawy przepis

    Mam internet i Monitor LCD 42cale bez złacza antenowego zwykły moniotr
    do tego tuner N
    to nie są odbiorniki radiotelevizyjne przeciez

    czy musze płacić abonament?
    auto firmowe z radiem mam, a czy firma placi to juz mnie nie obchodzi

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-05-25 13:51:24
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > W imię czego ma płacić ktoś, kto nie ma tv? Bo po co TV, aby oglądać
    > żenujących
    > polityków? Albo żenującej jakości programy typu jak oni skakają?

    które mozna pooglądać na youtube.pl na monitorze 42 cale
    a i nawet filmy w hd online :)

    wprowadzą abo do rachunku za prąd będę płacil inaczej nie