  • 81. Data: 2010-02-18 23:18:35
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MadMan wrote:

    > Czyli np. mając samochód bez silnika jestem w stanie nim jeździć
    > natychmiast, tak?
    > Dziwne.

    A czy twojemu telewizorowi brakuje jakiej cześci?
    To tak jakbys argumentowal, ze samochod jest zepsuty bo bak jest pusty.

  • 82. Data: 2010-02-18 23:22:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    poreba pisze:

    > Hmmm, a pomidor to (wg Ciebie) owoc czy warzywo?

    Ale pomidor jako owoc ma swoje uzasadnienie botaniczne, czego nie
    można powiedzieć o marchewce - owocu, albo ślimaku - rybie.

    --
    Liwiusz

  • 83. Data: 2010-02-18 23:27:49
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 15:04:05 -0600, witek napisał(a):

    > Sprawny telewizor masz miec zarejestrowany, /.../
    > Dopoki zwolnienia nie masz nic cie z oplat nie zwalnia.
    No, to wreszcie wyjaśniłeś, że za radio w komórce (aparacie telefonicznym)
    też trzeba płacić, i za tuner na karcie w pececie.

    --
    pozdro
    poreba

  • 84. Data: 2010-02-18 23:30:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale pomidor jako owoc ma swoje uzasadnienie botaniczne, czego nie można
    > powiedzieć o marchewce - owocu, albo ślimaku - rybie.

    Nie zrozumiałeś chyba. Pomidor, to owoc, ale w sklepie raczej się go szuka
    wśród warzyw. Podobnie, jak kalafiora w kwieciarni się nie kupuje.

  • 85. Data: 2010-02-19 01:36:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    poreba wrote:

    > No, to wreszcie wyjaśniłeś, że za radio w komórce (aparacie telefonicznym)
    > też trzeba płacić, i za tuner na karcie w pececie.

    to juz bylo, wiec nie bede sie powtarzal.

  • 86. Data: 2010-02-19 06:47:52
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-18 23:02, Użytkownik Jotte napisał:

    > Pewnie.
    > Teraz trzeba zapłacić za używanie.
    > Bo w rozumieniu ustawy skoro posiadasz (co wcale nie oznacza, że to musi
    > być twoja własność), to używasz.

    Za używanie zapłacił kupując, abonament jest za posiadanie odbiornika.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 87. Data: 2010-02-19 07:42:10
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > W jaki sposób chcesz używać telewizora bez anteny?

    Prosto włączasz i masz.
    W bliskiej odległości od nadajnika będziesz odbierać bez anteny (obraz
    zaszumiony, ale będziesz).
    W praktyce na działce telewizor odbiera mi jeden z kanałów bez anteny z
    odległości ok. 17 km. Dobre warunki propagacyjne dla tej częstotliwości
    może. Może konstrukcja budynku działa jak mała antenka. Nie wiem. Inne
    kanały potrzebują normalnej anteny.

    Ustawa nie przewiduje określenia jakiej jakości odbierasz sygnał. W
    związku z tym jeśli nawet jesteś w stanie widzieć cienie, odbicia, w
    szumie i trzaskach - to odbierasz.

    --
    Krzysztof

  • 88. Data: 2010-02-19 08:18:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Ustawa nie przewiduje określenia jakiej jakości odbierasz sygnał. W
    > związku z tym jeśli nawet jesteś w stanie widzieć cienie, odbicia, w
    > szumie i trzaskach - to odbierasz.

    LOL

  • 89. Data: 2010-02-19 09:37:22
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    telewizja na karte: 120pln rocznie, instalacja i dekoder zalozmy z 500pln
    (zakladajac ze monter bedzie drogi).
    po usrednieniu na 5 lat wyjdzie miesiecznie18,33PLN z uwzglednieniem kosztu
    instalacji.

    minimalna pensja krajowa na łapke teraz jest teraz ponad 1000pln

    wiec PŁATNA telewizja z kilkoma wartosciowymi kanalami kosztuje tyle co:
    2 paczki fajek lub 10 piw z dolnej polki albo 1 paczka fajek i 5 piw
    tanich:)

    wybaczcie ale jesli by zrezygnowac z takiej ilosci uzywek i miec dostep do
    lepszej tv to ja nie rozumiem gdzie problem.

    co do abonamentu rtv mam wyrobione zdanie. srednio mnie kręci finansowanie
    publicznej tv ktora de facto winna sie nazywac telewizją partyjną zarządzaną
    przez kołka z nadania a nie profesjonalistę. a teksty ze "misja", tworzenie
    programow niedochodowych i edukacyjnych iiitd - to puste slowa. Jedyne co
    tvp robi wartosciowego w oczach mnie -widza - to teatr telewizji.

    dlatego uwazam ze abo rtv nie powinno byc tylko powinna byc subwencja dla
    dowolnej stacji na produkcje niedochodowych programow (po uprzednim
    udowodnieniu niedochodowosci) edukacyjnych i kulturalnych. dochodzimy do
    absurdu ze majac firme musze placic za kazdy odbiornik - nawet jesli sluzy
    on do wyswietlania reklam w sklepie, czy do emisji platnych TV jesli bym
    sprzedawal np. cyfre+ czy nke - za ktore to dystrybutor platnych programow
    ZAPLACIL.

    podobne zdanie mam co do zaiksu i tantiem za sluchanie radia. co innego
    komercyjne wykorzystanie utworu a co innego sluchanie upublicznionego utworu
    w radiu ktore zaplacilo za emisje muzyki, a pieniadze zainkasowalo od
    reklamodawcow za to, ze wysluchuje reklam pomiedzy muzyka. w ten sposob
    place za wysluchane utwory wykonawcom. BA! Powinienem byc jesazcze wrecz
    chwalony czy dofinansowany ;) za to ze puszczam publicznie emisje ze stacji
    radiowych - bo to tylk ozwieksza liczbe sluchaczy - reklamobiorców, przez co
    reklamodawca wiecej zaplaci za reklame, stacja wiecej zaplacic bedzie mogla
    za utwór.

    proste? szkoda ze nie do wdrozenia u nas....

    liwiusz nie masz co sie silowac, glowa muru nie przebijesz

    sir

  • 90. Data: 2010-02-19 10:11:29
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *RadoslawF* napisał(-a):

    > Za używanie zapłacił kupując, abonament jest za posiadanie odbiornika.

    Chcesz się droczyć i próbujesz udowodnić swoją tezę, że wiesz lepiej za co
    zapłaciłem?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675