  • 11. Data: 2011-03-26 21:29:23
    Temat: Re: Abolicja dla przestępstw gospodarczych od 1 lipca 2011?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin iv

    > wyobraź sobie spolke gdzie jest 2 glownych akcjonariuszy i rownoczesnie
    > czlonkow zarzadu i robią szwindel. Reszta akcjonariuszy to drobni
    > inwestorzy. Wiadomo że drobny akcjonariusz nie bedzie skladał aktu
    > oskarżenia, czyli w praktyce ci co działają na szkodę spółki są już
    > bezkarni.

    A ktoś zmusza do kupowania akcji danej firmy i zabrania się ich pozbyć?

  • 12. Data: 2011-03-26 22:34:53
    Od: iv <i...@g...com>

    On 26 Mar, 22:37, " jb" <j...@N...gazeta.pl> wrote:
    >  jb <j...@N...gazeta.pl> napisa (a):

    > I jeszcze jedno - art. 296 kk nie dotyczy tylko sp ek, ale ka dego rodzaju
    > dzia alno ci, a nawet zajmowania si sprawami maj tkowymi osoby fizycznej.
    >
    > --
    > Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    dzięki za odpowiedź, widac że wiesz o czym mowisz,
    mniej wiecej rozrózniłem te artykuły ze względu na wysokość szkody bo
    to jakby wprost wynika z 296,
    ale widac jest jeszcze kilka calkiem istotnych roznic,
    w newsach piszą że po nowelizacji ksh to przestęstwa z oskarżenia
    prywatnego - i to byłoby dziwne, chociazby ze wzgledów dowodowych czy
    moze opereacyjnych. a wnioskowe przestepstwa jak mniemam byłyby jednak
    scigane przez prokurature.
    co by nie mowic zmiana znacznie ograniczy bezpieczenstwo obrotu,
    przedawnienie pewnie bedzie takie samo gdy sankcja ma byc do 3 lat, a
    jest do 5 lat (czyli 5 lat przedawnienia) , ale fakt scigania z
    zawiadomienia oznacza zamkniecie wielu postepowan przez prokurature -
    pewnie wiekszosci sciganych z art 585, z nielicznymi wyjątkami gdzie
    ktoś wystąpił jako pokrzywdzony.

  • 13. Data: 2011-03-26 22:53:09
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-26 20:39, iv pisze:
    > dla przykładowo 300 zł straty na akcjach nie ma specjalnego interesu,
    > skladając AO naraża się ma koszty postepowania i być moze inne
    > nieprzyjemnosci ze strony oskarżonych.

    Czyli lepiej jak dla tych 300 zł prokurator rozwali całą firmę?
    Wtedy nie będzie w ogóle stratny?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 14. Data: 2011-03-26 22:53:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-26 21:30, j...@N...gazeta.pl pisze:
    > Bo jest osobą nieuprawnioną do takich działań.

    Jest.

    > Przy przestepstwie na szkodę spółki pokrzywdzoną w rozumieniu art. 49 kpk jest
    > wyłacznie spółka, a nie jej udziałowcy czy akcjonariusze. Czyli wszelkie

    Ale udziałowcy, akcjonariusze, a nawet wierzyciele mogą zgłosić wniosek
    o ściganie.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 15. Data: 2011-03-27 11:54:57
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > Ale udziałowcy, akcjonariusze, a nawet wierzyciele mogą zgłosić wniosek
    > o ściganie.
    >

    > Arek

    Nie, w obecnym stanie prawnym nie mogą zgłosić wniosku o ściganie. Mogą
    zgłosić zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

  • 16. Data: 2011-03-27 12:14:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-27 13:54, jb pisze:
    > Nie, w obecnym stanie prawnym nie mogą zgłosić wniosku o ściganie. Mogą
    > zgłosić zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa.

    I to wystarczy.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 17. Data: 2011-03-27 12:47:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > I to wystarczy.

    Nie dla przestepstw prywatnoskargowych - a o ile dobrze zrozumialem, ma tak
    byc po zmianach.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2011-03-27 13:26:37
    Temat: Re: Abolicja dla przest?pstw gospodarczych od 1 lipca 2011?
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-27 14:47, SDD pisze:

    > Nie dla przestepstw prywatnoskargowych - a o ile dobrze zrozumialem, ma tak
    > byc po zmianach.

    Źle zrozumiałeś albo raczej źle dziennikarzyna napisał.

    Po zmianach będzie tak, że pokrzywdzony będzie mógł złożyć doniesienie
    o przestępstwie, a nie tak jak jest teraz - prokurator wyssać je sobie
    z palca.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 19. Data: 2011-03-27 17:33:40
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > I to wystarczy.

    Do czego? Aby prokuratura odmówiła wszczęcia? Udziałowcowi nie przysługuje
    prawo do wniesienia zażalenia na postanowienie o umorzeniu albo odmowie
    wszczęcia. A skoro nikt się na taką decyzję nie zażali, to po co wszczynać i
    prowadzić postepowanie?
    Teraz pewnie te inne osoby, zamiast skladać zawiadomienia o działaniu na
    szkodę, będą składały zawiadomienia o przywłaszczeniu kasy ze spółki (art. 284
    kk), kradzieży (art. 278 kk) albo nawet łapówce (art. 296a) - wszystko ścigane
    z urzędu. Tylko prokurator jeszcze głebiej będzie musiał pogrzebać (czyli
    więcej papiórów zabrać i dłużej poczekać na opinie), aby coś stwierdzić (lub
    nic nie stwierdzić).

  • 20. Data: 2011-03-27 17:46:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-27 19:33, jb pisze:
    > Do czego? Aby prokuratura odmówiła wszczęcia? Udziałowcowi nie przysługuje
    > prawo do wniesienia zażalenia na postanowienie o umorzeniu albo odmowie

    Doprawdy? A niby dlaczego nie skoro jest pokrzywdzonym?

    > wszczęcia. A skoro nikt się na taką decyzję nie zażali, to po co wszczynać i
    > prowadzić postepowanie?

    A po co robią to teraz, nawet w sytuacjach gdy NIKT nie jest
    pokrzywdzony a atak na zarząd oznacza upadek firmy i dopiero wtedy
    zaczynają się krzywdy ?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com