  • 1. Data: 2003-04-23 00:31:44
    Temat: Legitymowanie przez "władzę"
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Witam

    A co s ądzicie należałoby zrobic w takim przypadku: (oczywiście czysto
    hipotetycznie)

    Zbliża się nieoznakowany samochów. Wysiada 2 osiłków łysych (już widać że
    mendy: mają kogut, kajdanki za paskiem, polonez typowo uszuszfolony). Obje
    są po cywilnemu.

    Jeden policjant krzyczy: jesteśmy z policji, jesteś zatrzymany, na chodnik,
    ręce nad głowe.

    zatrzymywany: proszę o okazanie legitymacji/odznaki

    policjant: spadaj na drzewo

    i teraz mozliwe 3 rozwiązania:
    1. zatrzymywany nakopie im do tyłka, zakajdankuje i co dalej? kogo wezwać?
    2. podda się
    3. będzie polemizował, doprowadzi to do brutalnego zatrzymania

    Co w takiej sytuacji? Głównie chodzi mi o to jakie moga być konsekwencje
    nakopania do tyłka bo to chyba nie do końca obrona konieczna (nie mówie tu
    że kogokolwiek się uszkodzi - poprostu siłą zakajdankuje)

    Pozdr

    MI

  • 2. Data: 2003-04-23 07:25:29
    Temat: Re: Legitymowanie przez "władzę"
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Jeden policjant krzyczy: jesteśmy z policji, jesteś zatrzymany, na chodnik,
    > ręce nad głowe.
    > zatrzymywany: proszę o okazanie legitymacji/odznaki
    > policjant: spadaj na drzewo

    Z tego co pamietam, to policjantowi zawsze gdzies wisi jakis wisiorek na
    szyi, ktory pozwala domniemac, ze to policjant ;)

    A prawde bedziesz wiedzial, jak zadzwonisz po prostu na jakas komende,
    tam czasami pracuja ludzie ;)

  • 3. Data: 2003-04-23 19:04:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Teoretycznie policjant po cywilnemu ma obowiązek okazać legitymację bez
    jakiegokolwiek wezwania w chwili, gdy przystępuje do czynności. W praktyce
    różnie z tym bywa. Czasem nie ma możliwości, a czasem policjant "zapomni".
    Moim zdaniem, jeśli faktycznie z pozostałych opisanych przez Ciebie
    okoliczności wynika, że to jednak policjanci, to doradzałbym wykonanie ich
    poleceń, a następnie już na spokojnie i po przeanalizowaniu zdarzenia
    złożenie skargi.

    W praktyce opisany przez Ciebie sposób bywa bardzo rzadko stosowany przez
    policjantów po cywilnemu. Skoro już zdecydowali się na podobny krok, to
    najprawdopodobniej podejrzewają naprawdę poważną sprawę. Wówczas, jeśli
    zaczniesz "cwaniakować", albo zgoła się z nimi szarpać, możliwe jest
    wszystko, z użyciem broni włącznie. Ja wiem, że nieokazując legitymacji oni
    nie są całkiem w porządku, ale po pierwsze raczej ciężko Ci to będzie
    udowodnić, a po za tym rany postrzałowe trudno się goją. Czy zależy Ci na
    tym, żeby napisali Ci na pomniku, że zginąłeś w wyniku pomyłki?

  • 4. Data: 2003-04-23 21:30:14
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    To będzie czynna napaść na funcjonariusza w trakcie pełnienia obowiązków
    służbowych (art 222 kk / art, 115 par13 - mówi kto to jest f-sz publiczny).

    Radiowóz bez oznaczeń (cywilny) z policjantami po cywilnemu, może
    zatrzymywać tylko na obszarze zabudowanym ...

    pozdrawiam

    pozdrawiam ...

    Użytkownik "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-

  • 5. Data: 2003-04-23 22:13:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Radiowóz bez oznaczeń (cywilny) z policjantami po cywilnemu, może
    | zatrzymywać tylko na obszarze zabudowanym ...

    Zgoda! Ale tylko pod warunkiem, że on jedzie, a nie idzie na piechotę.
    Opisany przez Ciebie warunek dotyczy tylko kontroli drogowej.

  • 6. Data: 2003-04-24 08:00:42
    Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl>

    Wed, 23 Apr 2003 02:31:44 +0200, "Michał Ickiewicz"
    pisze:

> [...]
    >są po cywilnemu.
    >
    >Jeden policjant krzyczy: jesteśmy z policji, jesteś zatrzymany, na chodnik,

    A skąd wiesz, że to policjant? Mi kiedyś do mieszkania wparadowało
    czterech wielkich łysych. Też krzyczeli, że są z policji, przyjechali
    nawet czarnym Nissanem Terrano z NIEBIESKIM kogutem, jakich
    używa CBŚ. Nie było mnie w domu, zastali tylko żonę (drobiazg,
    że w 8 miesiącu ciąży). Pokrzyczeli, że mnie zaje.... i sobie poszli.

    Żona oczywiście zapisała nr rejestracyjny. Sąsiedzi rozpoznali
    gości na zdjęciach policyjnych - chętnie złożyli zeznania itp.
    Dzięki kontaktom (dziennikarskim, nie gangsterkim...) nawet
    mnie udalo się ustalić, kim byli Ci mili goście (na czyje zlecenie
    działali, było wiadomo od początku). Ale policji niestety nie
    udało się ustalić, kto mi złożył taką wizytę. I w ten sposób
    sprawę umorzono.

    Zawsze kwestionuj oświadczenie policji. Proś o numer służbowy,
    nazwiska, stopień, numer do dyżurnego. Ostentacyjnie spisuj
    nr rejestracyjny, ew. inne numery identyfikacyjne. Jak Ci nie
    wykręcą rąk, to udaj, że gdzieś dzwonisz. Najgorsze co Cie
    może spotkać ze strony policji, to zatrzymanie na kilka godzin.
    Ale jeśli będą to gangsterzy, to możesz stracić komórkę,
    samochód a nawet zdrowie. A póki co, w Polsce psy nie
    zachowują się jak w USA.

    --
    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 7. Data: 2003-04-24 11:04:27
    Temat: Re: Legitymowanie przez
    Od: "raans" <r...@N...gazeta.pl>

    Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl> napisał(a):

    > --
    > pozdrawiem serdecznie
    > Andrzej Garapich
    >
    > Kto w młodości był socjalistą
    > ten na starość będzie świnią

    wypadlo Ci "nie" z sygnaturki.... Kto NIE byl socjalista... kto nie byl...

  • 8. Data: 2003-04-24 11:08:22
    Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl>

    Thu, 24 Apr 2003 11:04:27 +0000 (UTC), "raans"
    <r...@N...gazeta.pl> pisze:

    >wypadlo Ci "nie" z sygnaturki.... Kto NIE byl socjalista... kto nie byl...

    Nic mi nie wypadło! Ma być jak jest!

  • 9. Data: 2003-04-24 23:15:20

> [...]

    > Zgoda! Ale tylko pod warunkiem, że on jedzie, a nie idzie na piechotę.
    > Opisany przez Ciebie warunek dotyczy tylko kontroli drogowej.

    Zgadza się