  • 21. Data: 2023-11-01 18:21:23
    Temat: Re: AI - prawo autorskie.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 16:41, Shrek pisze:
    > A jak skserujesz dajmy na to... zdjęcie komendanta policji, to znaczy że
    > właścicielem wizerunku granatnikowa zostanie kserokopiarka?
    Widzisz, jakie mądre rzeczy piszesz? Ale nie. Natomiast współautorem
    autorzy tych kopiowanych tekstów i dlatego wypada podawać skąd to cytujesz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2023-11-01 18:25:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Widzisz, jakie mądre rzeczy piszesz? Ale nie. Natomiast współautorem
    > autorzy tych kopiowanych tekstów i dlatego wypada podawać skąd to cytujesz.

    Czyli jak skserujesz zdjęcie to współautorem jest autor fotografii. Kto
    w takim razie będzie pozostałym współatorem - kserokopiarka czy jej
    operator? A jak jak o skserowanie poproszę sekretarkę?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-11-01 19:24:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 18:25, Shrek pisze:
    > Czyli jak skserujesz zdjęcie to współautorem jest autor fotografii. Kto
    > w takim razie będzie pozostałym współatorem - kserokopiarka czy jej
    > operator? A jak jak o skserowanie poproszę sekretarkę?

    Nie wpadłeś na dość oczywisty pomysł, ze ten, co wybrał akurat tę
    fotografię. Pewnie również te n, co by ją obrabiał, a zatem powiedzmy
    ustawiał parametry na kserokopiarce, bo jak zdjęcie było kolorowe, a on
    zrobił czarno-białe, no to mamy dzieło zależne. Nie wiem, na ile to, co
    piszesz to przejaw Twojej mądrości, a na ile znowu przypadkowo Ci coś
    mądrego wyszło. Rzuć sobie okiem do Prawa Autorskiego. Dowiesz się,
    czemu kserokopiarka nie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2023-11-01 20:02:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wpadłeś na dość oczywisty pomysł, ze ten, co wybrał akurat tę
    > fotografię.

    Przyznam że nie wpadłem. Znaczy jak mi się spodoba jakiś utwór i go
    wybiorę to staję się współautorem?

    > Pewnie również te n, co by ją obrabiał, a zatem powiedzmy
    > ustawiał parametry na kserokopiarce, bo jak zdjęcie było kolorowe, a on
    > zrobił czarno-białe, no to mamy dzieło zależne.

    Oooo...

    > Nie wiem, na ile to, co
    > piszesz to przejaw Twojej mądrości, a na ile znowu przypadkowo Ci coś
    > mądrego wyszło.

    Przypadkowo - po prostu sobie z ciebie łacha drę - ale kontynuuj.

    > Rzuć sobie okiem do Prawa Autorskiego. Dowiesz się,
    > czemu kserokopiarka nie.

    Oni to wiedzą kocie!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-11-01 20:23:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 20:02, Shrek pisze:
    > Przyznam że nie wpadłem. Znaczy jak mi się spodoba jakiś utwór i go
    > wybiorę to staję się współautorem?

    No popatrz się. Jakie odkrywcze. Niestety musiałbyś trochę poczytać o
    prawie autorskim, by to pojąć. Weź taką encyklopedię. Teraz wszystko
    jest w Internecie, ale ja jeszcze zaglądałem do tych dzieł. I tam masz
    obrazek "Dama z Łasiczka". A na encyklopedii nie napisano, ze autorem
    jest Leonardo da Vinci. Zastanawiałeś się kiedykolwiek czemu?

    > Oooo...
    > Przypadkowo - po prostu sobie z ciebie łacha drę - ale kontynuuj.
    > Oni to wiedzą kocie!

    Ale Ty nie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 26. Data: 2023-11-01 20:30:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No popatrz się. Jakie odkrywcze.

    Kurcze... Wczoraj skserowałem pismo od kierownika. I to w trybie
    czarnobiałeym. I teraz będę współautorem tego pisma?

> [...]
    > obrazek "Dama z Łasiczka". A na encyklopedii nie napisano, ze autorem
    > jest Leonardo da Vinci. Zastanawiałeś się kiedykolwiek czemu?

    A czy na damie z łasiczką napisano że współautorem jest autor
    encyklopedii, bo to mnie bardziej interesuje:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-11-01 23:17:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.11.2023 o 20:30, Shrek pisze:
    > Kurcze... Wczoraj skserowałem pismo od kierownika. I to w trybie
    > czarnobiałeym. I teraz będę współautorem tego pisma?

    Poczytaj o polach eksploatacji.

    > A czy na damie z łasiczką napisano że współautorem jest autor
    > encyklopedii, bo to mnie bardziej interesuje:P

    Sprawdź. Jest w Krakowie. Zdaj relację.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-11-02 00:10:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie wpadłeś na dość oczywisty pomysł, ze ten, co wybrał akurat tę
    > fotografię. Pewnie również te n, co by ją obrabiał, a zatem powiedzmy

    Raczej ten co ją opracował, jeśli przyjmiemy, że było to opracowanie
    skutkujące powstaniem utworu zależnego.

    > ustawiał parametry na kserokopiarce, bo jak zdjęcie było kolorowe, a on
    > zrobił czarno-białe, no to mamy dzieło zależne. Nie wiem, na ile to, co

    W przypadku typowego użycia kserokopiarki serdecznie w to wątpię.
    Oczywiście jest możliwe takie użycie kserokopiarki, że powstanie nowy
    utwór w myśl PA, ale zwykłego kopiowania bym pod to nie podciągał.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2023-11-02 00:11:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Poczytaj o polach eksploatacji.

    Tu nie jesteśmy nawet blisko, bo najczęściej fizyczna kopia pisma nie
    będzie utworem w rozumienu PA.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2023-11-02 06:23:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Poczytaj o polach eksploatacji.

    No i? Kopia nie jest raczej nowym utworem zależnym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!