  • 31. Data: 2005-09-05 10:49:23
    Temat: Re: A gdyby to byli przebierańcy?
    Od: "Alik" <n...@a...pl>

    news:dfh6bg$oal$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Alik" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli na wstępie osoba oświadcza, ze policjantów nie chce wpuścić, to
    > niestety ryzykuje się błąd w adresie lub przypadkowość osoby i wchodzi
    > półsiłowo. W każdym razie top nie amerykański film i nikt przez
    > megafony nie krzyczy "Otwierajcie! Bo mamy nakaz przeszukania!".

    Rozumiem, że nie krzyczy się obecnie "Otwierać! Tu dzielnicowy!
    Dzięki za odpowiedź
    --
    Pozdrawiam.
    Alik

  • 32. Data: 2005-09-05 11:31:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dfg0km$2de$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:5uuffd.3tv.ln@ziutka.router...
    > Jak
    > właśnie
    > Toteż właśnie walczę z tym skrótem myślowym na tej grupie, ile się da.
    > Nie ma tak, ze policja lata sobie do przypadkowych osób i zagląda im
    > do komputerów. Ich wizyta musi z czegoś wynikać.

    Ale robisz to w taki w moim odczuciu sposób, że mogą nie wiedzieć o co Ci
    chodzi. Może lepiej od razu powiedzieć, że to się tak nie nazywa a nie
    walić tekstem, że policjanci tego nie robią. Niewątpliwie nie robią, ale
    jeśli Twój cel to dydaktyka, to obrałeś MZ mało skuteczne podejście :)

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2005-09-05 12:16:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Rozumiem, że nie krzyczy się obecnie "Otwierać! Tu dzielnicowy!

    Nie, no sporadycznie innego wyjścia nie ma. Ale to do osób cokolwiek
    przygłuchych, do których po cichu tego powiedzieć nie można, bo nie
    usłyszą. Co do zasady wrzeszczenie nie ma większego sensu, chyba, że
    nie można inaczej dać znać domownikom, że się jest przed bramą (brak
    dzwonka przy zamkniętej furtce, duży pies biegający po podwórku itp.)

  • 34. Data: 2005-09-05 12:17:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:qaahfd.sc1.ln@ziutka.router...

> [...]
    ale
    > jeśli Twój cel to dydaktyka, to obrałeś MZ mało skuteczne podejście
    :)

    No cóż! Nikt nie jest idealny. Policja nie chodzi i nie kontroluje na
    chybił / trafił użytkowników komputerów, a jeśli już idzie, to po
    prostu dokonuje przeszukania.

  • 35. Data: 2005-09-05 12:48:34
    Od: "Alik" <n...@a...pl>

    > No cóż! Nikt nie jest idealny. Policja nie chodzi i nie kontroluje na
    > chybił / trafił użytkowników komputerów, a jeśli już idzie, to po
    > prostu dokonuje przeszukania.

    Kilka m-cy temu, dokładnie nie pamiętam, ukazał się wywiad prawdopodobnie z
    jednym z oficerów policji /funkcji i stopnia niestety nie pamiętam/,w którym
    padło stwierdzenie, że policjant będąc na zwykłej interwencji domowej widząc
    komputer w mieszkaniu może sprawdzić legalność jego oprogramowania.
    Stąd może się biorą, te tzw. skróty myślowe u jednych takie, a u innych
    inne. Jedni wzieli to stwierdzenie tylko za prewencyjny straszak, inni
    natomiast może wpadli w popłoch.
    Ale to tylko mój skrót myślowy.
    --
    Pozdrawiam.
    Alik

  • 36. Data: 2005-09-05 14:12:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    innych
    > inne. Jedni wzięli to stwierdzenie tylko za prewencyjny straszak,

    Najlepszy sposób, to mieć legalne oprogramowanie :-) A wypowiedzi
    tamtego policjanta nie skomentuję, bo jej nie słyszałem i nie wiem w
    jakim kontekście padła.

  • 37. Data: 2005-09-05 14:17:27
    Od: "Alik" <n...@a...pl>

> [...]

    > Najlepszy sposób, to mieć legalne oprogramowanie :-) A wypowiedzi
    > tamtego policjanta nie skomentuję, bo jej nie słyszałem i nie wiem w

    Nie chodziło mi o komentarz.
    Co do oprogramowania. To święta prawda.
    --
    Pozdrawiam.
    Alik

  • 38. Data: 2005-09-05 16:24:01
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Najlepszy sposób, to mieć legalne oprogramowanie :-) A wypowiedzi
    > tamtego policjanta nie skomentuję, bo jej nie słyszałem i nie wiem w
    > jakim kontekście padła.

    Z tym to jest ciezko. Bo o ile kiedy Windows albo jakas gra cyz program
    do nauki jezyka wiadomo kiedy jest legalny, o tyle problem stanowa rozne
    freewary, szarywary i inne wary ktore mozna sciagnac z internetu. Po za
    tym na plytkach CD czasem tez daja w jakichs czasopismach jakies
    programy. Formul licencji jest od groma. W zaleznosci od zastosowanai az
    po szczegoly ile mozna uzytkowac itp.
    Ja dalej nie wiem, czy szerłęr za $15, ktory po oplaceniu przestaje
    wyswietlac reklamy jest z tymi reklamami uzywany legalnie czy nie
    legalnie. Zapobiegawczo staram sie albo unikac takiego softu albo
    przynajmniej jak mnie zainteresuje - doczytac dokladnie, no i oplacic -
    bo $15 to nie z nowu tak duzo...

    --
    9 songs ........................................ http://tiny.pl/qg37
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt

  • 39. Data: 2005-09-05 16:44:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > legalnie. Zapobiegawczo staram sie albo unikac takiego softu albo
    > przynajmniej jak mnie zainteresuje - doczytac dokladnie, no i oplacic -

    tym sie policja nie interesuje chyba ze wymaga wpisania kodow.

    Posiadanie hasel, crackow, opogramowania nabytego droga nielegalna jest
    scigane karnie. Zlamanie warunkow licencji
    policje absolutni nie interesuje.
    (piractwo pomijam)

    P.

  • 40. Data: 2005-09-05 17:32:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dfhsl9$lus$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Posiadanie hasel, crackow, opogramowania nabytego droga nielegalna
    jest
    > scigane karnie. Zlamanie warunkow licencji

    Dokładnie. Nie każde naruszenie warunków licencji jest przestępstwem.