  • 1. Data: 2008-10-08 14:44:53
    Temat: 2 letnia gwarancja ?
    Od: "Czytający Usenet" <n...@c...of.spam>

    Od jakiegoś czasu na zakupione towary elektroniczne powinna być dwu-letnia
    gwarancja. Tymczasem kupując laptopa HP otrzymałem kartę gwarancyjną z
    zaznaczonym 1 rokiem gwarancji. Sprzedawca mówi, że to wymysł HP poza tym na
    karcie jest tylko możliwość zaznaczenia 1 rok albo 3 lata i tyle. Jeśli
    sprzęt mi padnie po powiedźmy 18 miesiącach jak będzie wyglądała reklamacja?
    Na co się powołać? Kupowałem prywatnie, nie na firmę.

  • 2. Data: 2008-10-08 15:51:16
    Temat: Re: 2 letnia gwarancja ?
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > mi padnie po powiedźmy 18 miesiącach jak będzie wyglądała reklamacja?

    Gwarancja może być i na 1 dzień. To jest sprawa gwaranta, to on decyduje o
    okresie, zakresie i swoich obowiązkach jako gwaranta.

    > Na co się powołać? Kupowałem prywatnie, nie na firmę.

    w KF: Zakup na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej przez osobę
    fizyczną nie jest zakupem prywanym? :)

    Jeśli kupiłeś laptopa celach nie zwiazanych z działalnością *zawodową* lub
    *gospodarczą*, to mozesz skorzystać z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej.

    Ważne jest tu słowo *zawodową*. Jeśli np. wykonujesz na tym laptopie strony www
    na umowy o dzieło, to zgodnie z ustawą nie mam podstaw by skorzystać z jej
    zapisów. Jest to bowiem działalność zawodowa.

  • 3. Data: 2008-10-09 05:34:27
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 8 Paź, 16:44, "Czytający Usenet" <n...@c...of.spam> wrote:
    > Od jakiegoś czasu na zakupione towary elektroniczne powinna być dwu-letnia
    > gwarancja.

    A wg mnie powinna byc 20letnia :P Ale niestety, jak gwarant chce to
    gwarancja moze byc i na 20sek.

> [...]
    > sprzęt mi padnie po powiedźmy 18 miesiącach jak będzie wyglądała reklamacja?

    Olewasz gwarancje, korzystasz z niezgodnosci towaru z umowa. Ale po
    18 m-cach to Ty bedziesz musial sie wykazac, nie HP/sprzedawca.

  • 4. Data: 2008-10-09 11:08:26
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    badzio wrote:

> [...]
    >
    > Olewasz gwarancje, korzystasz z niezgodnosci towaru z umowa. Ale po
    > 18 m-cach to Ty bedziesz musial sie wykazac, nie HP/sprzedawca.

    A dokladniej po 6 miesiacach. Pomiedzy 6-24 miesiecy to ty musisz
    udowodnic.

    --
    Regards,
    Maverick