  • 11. Data: 2022-10-15 08:44:59
    Temat: Re: 12-godzinny system pracy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.10.2022 o 22:21, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Kontroler lotów ma jeszcze gorzej, ale zawsze powinno być tak, że jest
    > drugi, który odpoczywa i może zmienić tego na stanowisku.

    Zależy gdzie. Rzeczywiście jak są lotniska typu "warszawa-radom" czy
    Łodź, gdzie ląduje kilka samolotów w dobry dzień, to nawet "utrata"
    kontrolera nie jest sama w sobie groźna - są na to procedury. Ba - do
    bydgoszcza chyba latali rejsowo "po godzinach" i lądowali bez kontrolera
    - ale musiałbym sprawidzić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2022-10-17 18:58:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Oct 2022 08:44:59 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > kontrolera nie jest sama w sobie groźna - są na to procedury. Ba - do
    > bydgoszcza chyba latali rejsowo "po godzinach" i lądowali bez kontrolera

    Slynna Zielona Gora, gdzie kontroler jest do 22:00.

    Ale to troche inny przypadek - i jakos musieli wygospodarowac czas na
    toalete, czy przerwe - jesli obowiazkowa ...

    J.

  • 13. Data: 2022-10-17 19:12:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2022 o 18:58, J.F pisze:

    > Slynna Zielona Gora, gdzie kontroler jest do 22:00.

    Jest wiele lotnisk, gdzie po godzinach nie ma kontrolerów. Natomiast z
    tą (chyba) bydgoszczą była taka ciekawostka, że tam całkiem legalnie
    odbywały się jakieś operacje poza godzinami pracy kontolera - obecnie
    widzę, że w sobotę kontroler robi do 18 a o 18.10 odlatuje ryanair.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-10-17 19:48:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Oct 2022 19:12:36 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > odbywały się jakieś operacje poza godzinami pracy kontolera - obecnie
    > widzę, że w sobotę kontroler robi do 18 a o 18.10 odlatuje ryanair.

    O ile pamietam przypadek ZG i komentarze, to
    -jak najbardziej dopuszczalne, ale z widocznoscią

    -22 latem i 18 zimą, to juz raczej bez widocznosci.

    -dla lotow HEAD chyba zabronione ...

    J.

  • 15. Data: 2022-10-17 19:55:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2022 o 19:48, J.F pisze:

    > O ile pamietam przypadek ZG i komentarze, to
    > -jak najbardziej dopuszczalne, ale z widocznoscią
    >
    > -22 latem i 18 zimą, to juz raczej bez widocznosci.

    Przede wszystkim to musi to być w planie lotu, że lecisz w
    niekontrolowanej a nie że "tak wyszło, bo wyszły godziny"

    > -dla lotow HEAD chyba zabronione ...

    No właśnie - niby tak, ale przecież śmigłowcami chyba latają po
    niekontrolowanej. Więc podejrzewam, że head dla samolotów zabrania.

    BTW - wokół palacu p.o.rezydenckiego a raczej biura bezpieczenstwa
    narodowego jest strefa zarządzana przez SOP. Zastanawiałem się jak oni
    zarządzają i chyba wychodzi na to, że po prostu wpuszczają jeden statek
    powietrzny na raz. Ale ciekawe jak to wygląda od strony formalnej -
    jeśli mają zakaz w niekontrolowanej to muszą chyba mieć formalnie
    kontrolera;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!