  • 31. Data: 2013-10-30 12:19:21
    Temat: Re: 0,8 sekundy [tylko 2-3 lata "do odsiadki" za spowodowanie śmierci?]
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Tu jak mało gdzie widać bezsens kary więzienia i niemoc państwa
    > w karaniu sprawców przestępstw. 25 lat? To był naprawdę
    > szczeniacki wybryk. Kilka lat? Żałośnie mało. Tu powinno
    > zadziałać potężne odszkodowanie pieniężne. Bo dać w niewolę już
    > się nie da.

    Co sądzisz o karnym "podatku" od dochodów przez 10-15 lat?
    [Powiedzmy stały procent od dochodu ponad połowę płacy minimalnej]

    --
    A. Filip
    Uherski (madziarski) most, niemiecki post, polska modlitwa - mało warte.

  • 32. Data: 2013-10-30 12:32:48
    Temat: Re: 0,8 sekundy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 października 2013 12:09:59 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    > wybryk. Kilka lat? Żałośnie mało. Tu powinno zadziałać potężne
    > odszkodowanie pieniężne. Bo dać w niewolę już się nie da.
    yślę że juz jakas jkancelaria prawna się kręci koło rodziny tego zabitego i
    odszkodowanie wywalczą. Tylko czy wyegzekwuja to inna sprawa.

  • 33. Data: 2013-10-30 12:34:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-30 12:19, A. Filip pisze:

    > Co sądzisz o karnym "podatku" od dochodów przez 10-15 lat?
    > [Powiedzmy stały procent od dochodu ponad połowę płacy minimalnej]

    1. Na rzecz państwa?

    2. Okaże się, że przez 15 lat będą zarabiać połowę płacy minimalnej :)

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2013-10-30 13:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > 1. Na rzecz państwa?

    mysle, ze zdecydowanie na rzecz rodziny.

    > 2. Okaże się, że przez 15 lat będą zarabiać połowę płacy minimalnej :)

    Zawieszenie kary wiezienia.
    Jakiekolwiek oszukiwanie w poborach, praca na czarno itp - odwieszenie
    kary.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 34. Data: 2013-10-30 13:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > wybryk. Kilka lat? Żałośnie mało. Tu powinno zadziałać potężne
    > odszkodowanie pieniężne. Bo dać w niewolę już się nie da.

    Dokładnie mam takie odczucia.
    Młodzi powinni odczuc swoj idiotyczny czyn do konca zycia płacąc
    odszkodowanie rodzinie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 36. Data: 2013-10-30 13:35:37
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > 1. Na rzecz państwa?

    Na rzecz bezpośrednio poszkodowanych i jakiegoś funduszu pomocy
    ofiarom przestępstw, w stosunku powiedzmy 50:50 z ograniczeniem
    ile w sumie może pójść na rzecz bezpośrednio poszkodowanych.
    Niech poszkodowani chcą dobrych zarobków sprawców :-)

    > 2. Okaże się, że przez 15 lat będą zarabiać połowę płacy
    > minimalnej :)

    Całkiem być może, ale wtedy skażą się na zawodowy życiorys w
    przygniatającej większość uniemożliwiający uzyskanie *potem*
    naprawdę dobrze płatnej pracy, sami się ukarzą na resztę życia.
    Wiec ja zakładam że większość będzie obniżać swoje zarobki
    "średnio" jeśli procent będzie dotkliwy ale nie drakoński i
    liczony jako koszt uzyskania przychodu.

    Albo spieprzą *trwale* za granicę co RP3 sumarycznie raczej
    wyjdzie na dobre.

    --
    A. Filip
    Szczęściarzowi nawet wół się ocieli. (Przysłowie polskie)

  • 37. Data: 2013-10-30 20:22:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    hikikomorisan wrote:

    > powiesic.
    >
    > z korzyscia dla spoleczenstwa.

    Zacznijmy od początku. Czym jest kara w cywilizowanym społeczeństwie.

    Kara to nie jest zemsta.

  • 38. Data: 2013-10-30 20:37:40
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-30 20:22, Marek Dyjor pisze:

    > Zacznijmy od początku. Czym jest kara w cywilizowanym społeczeństwie.
    >
    > Kara to nie jest zemsta.

    Środkiem, który PRZEDE WSZYSTKIM ma ochronić społeczeństwo przed
    przestępcą i jego działaniami. Wolny i dorosły człowiek ponosi
    odpowiedzialność za swoje czyny. A więc kara ma:
    1) odizolować sprawcę do czasu, aż "zmądrzeje"
    2) dążyć do naprawienia krzywd ofiar
    3) oddziaływać wychowawczo, aby szybciej zmądrzał

    (żaden ze mnie teoretyk. Piszę z głowy.)

    , a więzienia powinny być obozami pracy. Więzień ma zarobić najpierw na
    czynsz, potem na pensje klawiszy, na odszkodowanie dla ofiar, a potem
    dopiero na swoje papu. Papu może przynosić (lub fundować) mu rodzina
    albo inni dobroczynni.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 39. Data: 2013-10-30 20:38:27
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Zacznijmy od początku. Czym jest kara w cywilizowanym
    > społeczeństwie. Kara to nie jest zemsta.

    Kara (ze strony państwa) to nie *tylko* zemsta (dla
    poszkodowanych).

    Jeśli twierdzisz że zemsty w karach cywilizowanego społeczeństwa
    nie ma być zupełnie nic to dopraszasz się żeby ciężko poszkodowani
    (lub ich bliscy) brali zemstę we własne ręce. Częścią każdego
    porządnego systemu prawnego jest zapewniania poczucia że
    "sprawiedliwości staje się zadość", tworzenie poczucia "u niemal
    wszystkich" że nie trzeba wymierzać sprawiedliwości (należytej
    kary) własnoręcznie.

    --
    A. Filip
    Kto cię kocha, doprowadzi cię do płaczu. (Przysłowie argentyńskie)

  • 40. Data: 2013-10-30 20:51:29
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 30.10.2013 12:19, A. Filip wrote:

    > Co sądzisz o karnym "podatku" od dochodów przez 10-15 lat?
    > [Powiedzmy stały procent od dochodu ponad połowę płacy minimalnej]

    dlaczego tylko 15 lat?

    przez tyle lat ile trzeba na splate zadoscuczynienia. Takiego, jakie
    wychodzi z tego, ile by zarobil zabity czlowiek do 67 roku, gdyby dalej
    pracowal zamiast lezec w trumnie.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx