  • 1. Data: 2004-04-22 06:48:42
    Temat: zwrot podatku z US
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Witam,

    Znajomy otrzymal zwrot podatku z US poprzez poczte, przy czym
    potracono mu z kwoty podatku koszta oplat pocztowych (jakies
    38 PLN). Gdzie znajde regulacje dot. postepowania US w takich
    przypadkach? Szczegolnie interesuje mnie czy mogli obciazyc
    znajomego za przeslanie pieniedzy i na jakiej podstawie.
    Z gory dzieki.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 2. Data: 2004-04-22 06:58:44
    Temat: Re: zwrot podatku z US
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > przypadkach? Szczegolnie interesuje mnie czy mogli obciazyc
    > znajomego za przeslanie pieniedzy i na jakiej podstawie.
    > Z gory dzieki.

    Ten "fiuczer" jest juz od zeszlego roku ... dlatego warto
    zadbac o swoje interesy i wskazac przelew na konto na formularzu NIP-3.

  • 3. Data: 2004-04-22 07:10:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ten "fiuczer" jest juz od zeszlego roku ... dlatego warto
    > zadbac o swoje interesy i wskazac przelew na konto na formularzu NIP-3.

    dokladnie, wtedy latwiej bedzie us zajac srodki na twoim koncie :) jak
    bedziesz mial jakies zaleglosci albo niezaplacony mandat :)

  • 4. Data: 2004-04-22 07:47:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisał:

    >Szczegolnie interesuje mnie czy mogli obciazyc
    >znajomego za przeslanie pieniedzy i na jakiej podstawie.
    ZTCW jest to działanie bezprawne US.
    Nadpłatę podatku należy zwrócić podatnikowi w_całości (nie jest mi
    znana nowelizacja ordynacji podatkowej, w tym zakresie).
    Nie ma obowiązku posiadania konta bankowego i ne można podatnika
    obciążyc kosztami zwrotu nadpłaty. Należy zwrócić się do US o zwrot
    pozostałej kwoty, wraz z należnymi odsetkami.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-04-22 08:23:03
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > dokladnie, wtedy latwiej bedzie us zajac srodki na twoim koncie :) jak
    > bedziesz mial jakies zaleglosci albo niezaplacony mandat :)

    Jesli ma nadplate, to i tak dostanie ja po wszelkich potraceniach ...

  • 6. Data: 2004-04-22 10:20:37
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Artur Golanski wrote:
    > Zgodnie z ordynacją z nadpłaty można potrącić wyłącznie inne
    > zaległości podatkowe

    oprócz ordynacji są też inne ustawy, ale chyba już to przerabialiśmy...

    KG

  • 7. Data: 2004-04-22 10:22:19
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    KrzysiekPP <k...@o...pl> napisał:

    >Jesli ma nadplate, to i tak dostanie ja po wszelkich potraceniach ...
    Zgodnie z ordynacją z nadpłaty można potrącić wyłącznie inne
    zaległości podatkowe (BTW mandat nie jest podatkiem), a resztę zwrócić
    podatnikowi.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-04-22 10:42:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jesli ma nadplate, to i tak dostanie ja po wszelkich potraceniach ...

    gorzej jak stanie sie to w srodku roku :), konto zostanie zablokowane, albo
    kasa na nim do wysokosci zaleglosci

  • 9. Data: 2004-04-22 11:16:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    >oprócz ordynacji są też inne ustawy, ale chyba już to przerabialiśmy...
    Dodam tylko, że z owego 'przerabiania' nic nie wyniknęło (dyskutanci
    pozostali przy swoich zdaniach), ponieważ strona powołująca się na
    'inne ustawy' tak je zinterpretowała, że powinny pozostać w
    sprzeczności z ustawą ordynacja podatkowa.
    Oficjalnej interpretacji SN dotychczas brak.

    Artur Golański