  • 1. Data: 2002-11-24 16:40:31
    Temat: zbiorki publiczne
    Od: "Fundacja Kidprotect" <f...@k...pl>

    Witam,

    mam kilka pytan zwiazanych ze zbiorkami publicznymi:

    - jak w rozumieniu prawa rozumiec uzyte w Ustawie o zbiorkach publicznych
    sformulowanie "zbieranie (...) na pewien z gory okreslony cel"? Czy za cel
    nalezy rozumiec konkretne wskazanie - np. zakupu sprzetu dla szpitali? Czy
    tez "na fundacje/stowarzyszenie" (bez dokladnego wskazania, czyli na cala
    dzialalnosc statutowa)? Chcialbym ustalic, czy zbiorka "na instytucje" jest
    zbiorka publiczna, a jesli tak, to czy takie okreslenie celu jest
    wystarczajace?

    - jak rozumiec okreslenie "publiczne zbieranie"? Czy Waszym zdaniem
    zamieszczenie linku do platnosci on-line (np. do karty Polcardu, eCardu, czy
    mPrzelewu) na stronie www organizacji jest juz publicznym zbieraniem? (Przy
    zalozeniu, ze nigdzie nie publikuje sie poza tym zadnych apeli, itp.).

    - i moze ktos przypadkiem wie, ile wynosi oplata skarbowa od zezwolenia na
    zbiorke publiczna? bo ja przewertowalem przepisy o oplacie skarbowej, ale
    nie wiem, pod co zbiorke publiczna podciagnac...

    Z gory dziekuje za pomoc...

    Kuba

    --
    Fundacja Kidprotect - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl

  • 2. Data: 2002-11-25 13:13:43
    Temat: Re: zbiorki publiczne
    Od: "Joanna Waśkiewicz" <i...@g...pl>

    na pewno możesz sprawdzić na www.ngo.pl lub pod telefonem TWI, który
    znajdziesz na tej stronie
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-11-25 18:44:39
    Od: "Fundacja Kidprotect" <f...@k...pl>

    Użytkownik "Joanna Waśkiewicz" <i...@g...pl> napisał
    > na pewno możesz sprawdzić na www.ngo.pl lub pod telefonem TWI, który

    no, wlasnie na www.ngo.pl nie ma, albo ja jestem slepy, uzywam tego serwisu
    na co dzien :(

    Dla jasnosci - szukam informacji, bo chcialbym zrobic wszystko zgodnie z
    prawem i nie narobic glupstw zadnych przy tym. Sam prawnikiem nie jestem, a
    na porady radcow niestety ani mnie ani fundacji nie stac.

    Podrowienia,
    Kuba