  • 1. Data: 2005-10-31 16:20:06
    Temat: zakaz prowadzenia pojazdów mech.
    Od: "sasza" <o...@p...onet.pl>

    Witam
    takie pytanie, czy osoba ktora dostala sądowy zakaz prowadzenia pojazdów
    mechanicznych w zwiazku z zatrzymaniem prawa jazdy może prowadzic pojazdy dla
    których prawo jazdy jest niewymagane, np. skuter lub motorower?

  • 2. Data: 2005-10-31 16:53:34
    Temat: Re: zakaz prowadzenia pojazdów mech.
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "sasza" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mechanicznych w zwiazku z zatrzymaniem prawa jazdy może prowadzic pojazdy dla
    > których prawo jazdy jest niewymagane, np. skuter lub motorower?

    Nie moze prowadzic pojazdow mechanicznych. Obojetnie czy sa do tego
    potrzebne jakies uprawnienia czy nie. Obojetne czy ma prawo jazdy czy nie.
    Obojetne czy oddala prawo jazdy czy nie.

  • 3. Data: 2005-10-31 17:22:23
    Od: o...@p...onet.pl

    Czy w świetle prawa rower również jest pojazdem mechanicznym?

  • 4. Data: 2005-10-31 18:00:01
    Od: "085" <z...@p...pl>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w świetle prawa rower również jest pojazdem mechanicznym?

    Po prostu _jest_ pojazdem mechanicznym. Bylo w telewizorni jakis czas temu o
    pewnym panu, ktory wypadl z zawiasow, bo jechal rowerem, mimo ze mial zakaz
    o ktorym mowa w temacie posta.

    p, zul

    PS A wrotki ? :P

  • 5. Data: 2005-10-31 18:10:47
    Od: o...@p...onet.pl

    Pytam ponieważ widziałem wlaśnie dwa wyroki(na piśmie z sądu) ktore brzmialy
    cytuje-"pojazdow mechanicznych w tym rowerów", a co w przypadku gdy wyrok
    zakazuje prowadzenia tylko pojazdów mechanicznych ? wszystko wskazuje na to że
    prawna interpretacja może byc jednak inna...

  • 6. Data: 2005-10-31 19:32:35
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w świetle prawa rower również jest pojazdem mechanicznym?

    Nie

  • 7. Data: 2005-10-31 19:34:16
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

> [...]
    > zakazuje prowadzenia tylko pojazdów mechanicznych ? wszystko wskazuje na to że
    > prawna interpretacja może byc jednak inna...

    Mozliwosc orzeczenia zakazu pojazdow dotyczy:
    1. pojazdow okreslonego rodzaju
    2. pojazdow mechanicznych okreslonego rodzaju
    3. wszelkich pojazdow mechanicznych

  • 8. Data: 2005-10-31 20:14:57
    Od: o...@p...onet.pl

    A możesz mi powiedzieć co jest pojazdem mechanicznym bo nigdzie nie moge tego
    znaleźć? Z góry dziękuję!

  • 9. Data: 2005-10-31 21:08:06
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w świetle prawa rower również jest pojazdem mechanicznym?

    Nie

    Tak.

    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2005-10-31 21:20:23
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    >A możesz mi powiedzieć co jest pojazdem mechanicznym bo nigdzie nie moge
    >tego
    > znaleźć? Z góry dziękuję!

    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Karna

    z dnia 4 lutego 1993 r.

    III KRN 254/92

    OSP 1993/10 poz. 198

    Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy lub szynowy
    napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i
    motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik
    pomocniczy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3 pod warunkiem, że
    zachowają wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy umożliwiające
    ich zwykłą eksploatację jako rowerów.