  • 1. Data: 2007-02-24 16:09:29
    Temat: zadość uczynienie za doznany rozstrój zdrowia
    Od: Gosia<2...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie odnośnie sytuacji opisanej poniżej:
    W trakcie spaceru 9-letni Antek zostal potracony przez pijanego kierowce
    samochodu FSO 1500, nalezacego do Przedsiebiorstwa Transportowego. PZU, z
    ktorym przedsiebiorstwo zawarlo umowe ubezpieczenia OC wyplacilo na rece matki
    dziecka kwote 70 tys zl tytulem odszkodowania i zadoscuczynienia. Wkilka tygodni
    pozniej wplynal do sadu pozew przeciw kierowcy samochodu przedsiebiorstwa i
    Pzu o zaplate na rzecz matki chlopca kwoty 15 tys zl, ktora wskutek przezycia
    szoku w zwiazku z wypadkiem syna doznala zalamania nerwowego a w jego
    konsekwencji doprowadzilo do nerwicy ze stanami lekowymi. Kwota 15 tys zl ma
    stanowic zadoscuczynienie za doznany przez matke chlopca rozstroj zdrowia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2007-02-24 17:00:43
    Od: "www.ofe.xt.pl" <j...@p...onet.pl>

    Gosia napisał(a):
> [...]
    > stanowic zadoscuczynienie za doznany przez matke chlopca rozstroj zdrowia.

    Nie widze przeszkód aby spróbowac złożyc taki wniosek. Ja jednakże
    pociągnąłbym jeszcze sprawę Antka, ale to zalezy od wielu innych czynników.
    Jezeli to Ty jesteś tą matką to spróbuj skorzystac z usług jednej z
    wielu firm "odzyskujących" odszkodowania (ale nie przy pomocy bejsbola :) ).

  • 3. Data: 2007-02-24 22:03:20
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    >Wkilka tygodni
    > pozniej wplynal do sadu pozew przeciw kierowcy samochodu przedsiebiorstwa

    Przede wszystkim, to po to kierowca/firma płaci OC, aby uniknąć takich
    sytuacji. Ścigać można co najwyżej firmę ubezpieczeniową.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2007-02-24 22:07:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim, to po to kierowca/firma płaci OC, aby uniknąć takich
    > sytuacji. Ścigać można co najwyżej firmę ubezpieczeniową.

    Nie w sytuacji PIJANEGO kierowcy!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-02-24 22:11:20
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Nie w sytuacji PIJANEGO kierowcy!

    No faqt. Nie zauważyłem.

    +inż.leva+

  • 6. Data: 2007-02-24 23:02:29
    Od: " Falkenstein" <f...@N...gazeta.pl>

    Gosia<2...@w...pl> napisał(a):

    [ciach]

    Kazus egzaminacyjny z apelacji krakowskiej, z lat 1999 - 2002, bez sięgania do
    źródeł nie powiem z którego konkretnie roku, bo różną się w nich tylko imiona
    i nazwiska. Stan faktyczny bazuje na orzeczeniu SN, tam szukaj odpowiedzi

  • 7. Data: 2007-02-25 11:11:57
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    *piotr'ek* napisał(a):
    > Przede wszystkim, to po to kierowca/firma płaci OC, aby uniknąć takich
    > sytuacji. Ścigać można co najwyżej firmę ubezpieczeniową.

    tak? a niby jaki przepis wyklucza pozwanie i odpowiedzialność kierowcy?

    KG

  • 8. Data: 2007-02-25 23:12:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gosia napisał(a):

    > Mam pytanie odnośnie sytuacji opisanej poniżej:

    No, ale gdzie to pytanie?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com