  • 1. Data: 2007-02-21 16:11:52
    Temat: wywłaszczenie??
    Od: "Mont" <w...@i...pl>

    Jeśli na skutek zmiany planów zagospodarowania przestrzennego na terenie
    mojej działki i domu ma przebiegać droga wojewódzka czy muszę się liczyć z
    wywłaszczeniem czy sprzedaż terenu zależy od mojego "widzi mi się"?? Mont

  • 2. Data: 2007-02-21 19:47:57
    Temat: Re: wywłaszczenie??
    Od: "Marcin Danilczuk" <j...@N...gazeta.pl>

    Mont <w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > wywłaszczeniem czy sprzedaż terenu zależy od mojego "widzi mi się"?? Mont

    Art. 114.

    1. Wszczęcie postępowania wywłaszczeniowego, z zastrzeżeniem ust. 2 i ust.
    3, należy poprzedzić rokowaniami o nabycie w drodze umowy praw określonych w
    art. 112 ust. 3, przeprowadzonymi między starostą, wykonującym zadanie z
    zakresu administracji rządowej, a właścicielem lub użytkownikiem wieczystym
    nieruchomości, a także osobą, której przysługuje do nieruchomości
    ograniczone prawo rzeczowe. W trakcie prowadzenia rokowań może być
    zaoferowana nieruchomość zamienna.

    Art. 115.

    2. Wszczęcie postępowania wywłaszczeniowego może nastąpić po bezskutecznym
    upływie dwumiesięcznego terminu do zawarcia umowy, o której mowa w art. 114
    ust. 1, wyznaczonego na piśmie właścicielowi, użytkownikowi wieczystemu
    nieruchomości, a także osobie, której przysługuje ograniczone prawo rzeczowe
    na tej nieruchomości. Termin ten liczy się od dnia zakończenia rokowań.
    Termin wyznacza starosta, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej

    Czyli, że nie zalezy od "widzimisie";)
    A ja mam inne pytanie, takie na które ustawa nie daje mi bezposredniej
    odpowiedzi. Mam działkę budowlana, niedawno zmieniono miejscowy plan i
    wiadomo już, że moja działka zostanie wykupiona przez gminę (poszerzenie
    drogi) Problem w tym, że drogę będą poszerzać moze w 2010 a może jeszcze
    później... Stąd moje pytanie: czy mogę zażądać od gminy wykupu już teraz,
    argumentując tym ze na tej działce przecież i tak niczego nie mogę wybudować?

  • 3. Data: 2007-02-21 20:37:28
    Od: "Mont" <w...@i...pl>

> [...]
    > na tej nieruchomości. Termin ten liczy się od dnia zakończenia rokowań.
    > Termin wyznacza starosta, wykonujący zadanie z zakresu administracji

    Jakiej ustawy to są przepisy ?? POzdr Mont