  • 1. Data: 2005-02-15 12:49:17
    Temat: wymeldowanie
    Od: "Nick(i)" <...@...pl>

    mamy z kolezanka problem meldunkowy.
    Sytuacja wyglada tak ze wlasciciel lokalu zameldowal u siebie osobe spoza rodziny. ta
    osoba nie byla
    ani najemca, ani nie mieszkala a tym lokalu. Miala tam tylko zameldowanie.
    czy mozna ja teraz bez jej zgody wymeldowac?

    --
    *****
    We are shaped by our thoughts, we become what we think.

  • 2. Data: 2005-02-15 15:40:23
    Temat: Re: wymeldowanie
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Nick(i) wrote:

> [...]
    > Miala tam tylko zameldowanie. czy mozna ja teraz bez jej zgody wymeldowac?

    A po co ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-02-15 16:00:07
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "bo" <

    > A po co ?

    ciekawosc pierwszy stopien

    a tak na powaznie
    jest np kilka pozycji w czynszu które zaleza od ilosci zameldowanych osób.
    a po co placic za kogos kto nie mieszka ??

    macso

  • 4. Data: 2005-02-15 16:04:47
    Od: "Nick(i)" <...@...pl>

    bo wrote:

    > A po co ?

    po to ze ta osoba tam nie przebywa, zameldowana byla z grzecznosci bo potrzebowala
    adresu, nie ma
    zadnych praw do lokalu a sa przez nia problemy....
    wystarczy?

    --
    *****

  • 5. Data: 2005-02-15 16:05:41
    Od: "Nick(i)" <...@...pl>

    macso wrote:

    > ciekawosc pierwszy stopien
    >
    > a tak na powaznie
    > jest np kilka pozycji w czynszu które zaleza od ilosci zameldowanych osób.
    > a po co placic za kogos kto nie mieszka ??

    albo miec np komornika na glowie za cudze dlugi....

    ale widac boguslaw tak lubi...
    a tak pozatym macie jakas rade czy tylko tak sobie gdacie?

    --
    *****

  • 6. Data: 2005-02-15 16:12:58
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    macso wrote:

    > Uzytkownik "bo" <

    > ciekawosc pierwszy stopien

    Nie ciekawosc...

    Poprostu jesli nie ma po co, to nie ma sensu wymeldowywac..

    > a tak na powaznie
    > jest np kilka pozycji w czynszu które zaleza od ilosci zameldowanych osób.
    > a po co placic za kogos kto nie mieszka ??

    czynszu chyba nie...
    sa oplaty....

    No ale jest tez wlasciciel, czy moze on np wypowiedziec umowe ?

    No wiesz, gdybym to ja byl wlascicelem i kogos zameldowal...
    Akurat umowa najmu to nie kodeks pracy iprzyczyny wypowiedzienia
    podawac nie trzeba...

    A tak powaznie.

    jesli nie mieszka, to wymeldowanie z urzedu jest oczywiscie mozliwe...

    Chyba, ze bedzie mial swiadkow, ze mieszka..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-02-15 16:47:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nick(i) wrote:

    > albo miec np komornika na glowie za cudze dlugi....

    "Osoba tu nie mieszka ani żadnych jej rzeczy tu nie ma - do widzenia".

    Jakby próbował wejść na siłę - potraktować jak każdego innego bandziora
    usiłującego wejść na siłę.

    > ale widac boguslaw tak lubi...
    > a tak pozatym macie jakas rade czy tylko tak sobie gdacie?

    Pytanie formalne: kim jesteś dla tego mieszkania?

    Jeśli najemcą (i to formalnie - z 'papierem') - masz _obowiązek_
    wymeldować osobę, która tam nie mieszka (oraz meldować tam osoby, które
    tam mieszkają). Inaczej popełniasz wykroczenie (przepis dość martwy, ale
    jak władza będzie chciała, to grzywnę może za to wlepić).

    Najprostsza, aczkolwiek wyjątkowo wredna, metoda to złożenie
    zawiadomienia o popełnieniu wykroczenia przez tę fikcyjnie zameldowaną
    osobę.

    Inna - też nienajmilsza - to normalny spacerek do urzędu gminy, złożenie
    wionsku o administracyjne wymeldowanie, uiszczenie się w kasie za
    wniosek i załączniki. Tam Ci udzielą informacji, jak to wygląda, ile
    przeciętnie trwa i ile kosztuje (w przypadku nieznajomości miejsca
    pobytu tamtej osoby zdaje się będziesz jeszcze bulić za jej zastępczą
    reprezentację prawną - przynajmniej tak mi wmawiała urzędniczka).

    Najlepiej skontaktować się z tamtą osobą i poprosić o pofatygowanie się
    do urzędu i zmianę meldunku - o ile to oczywiście możliwe...

  • 8. Data: 2005-02-15 17:38:19
    Od: "Nick(i)" <...@...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > usiłującego wejść na siłę.

    > Pytanie formalne: kim jesteś dla tego mieszkania?

    nie chodzi o mnie ani mi sie niekt nie zameldowal, znajoma ma problem i chcialam
    pomoc, juz cos
    znalazlam w ustawie z 10 kwietnia 1974 o edwidnecji ludnosci i dowodach
    osobistych...
    jest art ktory mowi tak ze jezeli ktos nie zamieszkuje pod adresem zameldowania
    dluzej niz 6
    miesiecy i nie mozna sie z nim skontaktowac to organ gminy na wniosek strony lun UM
    wydaje decyzje
    o wymeldowaniu delikwenta.....

> [...]
    > tam mieszkają). Inaczej popełniasz wykroczenie (przepis dość martwy, ale
    > jak władza będzie chciała, to grzywnę może za to wlepić).

    nie, nie mam formalnmego papieru z tego co wiem.
    chodzi o to ze to bylo prawdopodbnie grzecznosciowe zameldowanie, a teraz ta osoba
    robi jakies
    menewry, tak jak mowie, nie jestem calkowicie wtajemniczona w sczegoly.

    > Najprostsza, aczkolwiek wyjątkowo wredna, metoda to złożenie
    > zawiadomienia o popełnieniu wykroczenia przez tę fikcyjnie zameldowaną
    > osobę.

    no wiem, jak nie mieszkasz podv adresem zameldowania dluzej niz 2 miesiace masz
    obowiazek sie
    wymeldowac...

> [...]
    > pobytu tamtej osoby zdaje się będziesz jeszcze bulić za jej zastępczą
    > reprezentację prawną - przynajmniej tak mi wmawiała urzędniczka).

    tak im poradzilam czytaj ww ustawe...

    > Najlepiej skontaktować się z tamtą osobą i poprosić o pofatygowanie się
    > do urzędu i zmianę meldunku - o ile to oczywiście możliwe...

    niestety ta opcja jest nie mozliwa, osobka ta nigdy nie zamieszkiwala pod tym
    adresem, ale
    wymeldowac sie nie chce, a zadnych umow najmu nie bylo.

    Dzieki za pomoc. upewniles mnie ze jest to do zalatwienia prostsza droga niz jakies
    sądzenie sie.....

    Pozdr

    *****

  • 9. Data: 2005-02-15 17:40:24
    Od: "Nick(i)" <...@...pl>

    bo wrote:

    <ciach>

    wiesz co Ci radze....
    przeczytaj moj pierwszy post jeszcze raz, ze zrozumieniem a nie bede musiala po raz
    ktorys
    tlumaczyc......
    wyraznie napisalam nie mieszka, nie ma umowy najmu. miala tylko zameldowanie....
    tak trudno zrozumiec proste zdania????

    --
    *****

  • 10. Data: 2005-02-15 18:19:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nick(i)" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ani najemca, ani nie mieszkala a tym lokalu. Miala tam tylko zameldowanie.
    > czy mozna ja teraz bez jej zgody wymeldowac?

    Jeśli nie mieszka, to można złożyć wniosek do Biura ewidencji Ludności.