  • 1. Data: 2005-10-21 06:53:56
    Temat: współwłasność
    Od: "-AK-" <a...@t...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Poruszyłem już ten temat na pl.misc.budowanie i cos słabo się rozwinął. Może
    tu ktoś będzie mogł mi bardziej doradzić ?

    W ubiegłym roku zostaliśmy ja i żona obdarowani (akt notarialny) przez
    ciocię żony 10% działki.
    Utworzenie współwłasności na działce spowodowane zostało zamiarem budowy
    wspólnego domu ......
    Na wiosnę ruszamy z budową - to już pewne. Środki na budowę zamierzamy
    przeznaczyć w stosunku 50 / 50%.
    Zasygnalizowany na wstępie problem to układ własności ziemi 10% my i 90%
    ciocia.

    Poniżej pierwsze pytania, które chciałbym poddać pod dyskusję:
    1. W jakim stosunku procentowym (finansowanie 50/50%) wybudowany dom będzie
    należał do nas?
    2. Jaki znacie najlepszy sposób na zniesienie współwłasności? (nie biorąc
    pod uwagę dalszej darowizny - podatki :(

    Następne pytania pojawią się na pewno w trakcie dyskusji.
    Dziękuje za informacje.

    Pozdrawiam.
    --
    Andrzej, Katowice

  • 2. Data: 2005-10-21 07:48:42
    Temat: Re: współwłasność
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    -AK- napisał(a):
    > 1. W jakim stosunku procentowym (finansowanie 50/50%) wybudowany dom będzie
    > należał do nas?

    takim jak grunt
    10% wasze, 90% ciotki

    KG

  • 3. Data: 2005-10-21 08:58:49
    Od: "Agent0700" <k...@w...pl>

    > takim jak grunt
    > 10% wasze, 90% ciotki

    Chyba tak, dlatego odkupcie jeszcze 40%, albo dokładajcie tylko 10% :-)

    W życiu się różnie układa, aby dobrze.

    Ojciec kiedyś nie dokończył budowy i mówił, żebym to sobie kończył, no to
    ja, że OK, ale przepisuję plac ze stanem surowym na siebie.

    I dopiero po przepisaniu i wszystkich formalnościach ruszyłemz budową.

    Na Waszym miejscu zastanowiłbym się czy nie budować od początku Waszego
    domu, a nie do spółki z ciotką.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 4. Data: 2005-10-26 12:35:56
    Od: "-AK-" <a...@t...pl>

    Dzięki za informacje.
    Jesli ktoś mógłby coś jeszcze podrzucić, to zapraszam.
    --
    Andrzej, Katowice