  • 1. Data: 2003-04-01 18:55:45
    Temat: windows OEM - kiedy legalny?
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    witam
    Jeżeli to NTG to proszę o wskazanie jakiejś właściwszej, ale moje pytanie
    dotyczy zakupu legalnego oprogramowania.
    Chciałbym kupić legalnego windows (XP albo 98). najlepiej wersja OEM
    I tu jest własnie problem. Czy mogę kupić z dowolnym urządzeniem komp nawet
    myszką? czy też to jest tylko do nowego zestawu komp.
    Problem wynikł w momencie przeglądania ofert różnych sklepów internetowych,
    gdzie raz pisze, że z myszką a raz że caym komp.
    Czy ktoś mógłby wyjaśnić mi tą sprawę?
    z góry dzięki i pozdrowienia dla czytających
    PawełJ

  • 2. Data: 2003-04-01 19:05:14
    Temat: Re: windows OEM - kiedy legalny?
    Od: "Nuori76" <n...@w...pl>

    Cytat z Licencji Microsoft Producenta Systemów OEM

    http://www.microsoft.com/poland/oem/legalne/umowa.ht

    (...)
    4.1 Jeśli w zestawie producenta systemów OEM znajduje się jednostka
    oprogramowania będąca komputerowym system operacyjny Microsoft, Microsoft
    niniejszym udziela Licencjobiorcy niewyłączne prawo do dystrybucji każdej
    takiej jednostki oprogramowania wyłącznie pod warunkiem, że jest ona
    rozprowadzana albo razem z całkowicie zmontowanym systemem komputerowym,
    albo ze składnikiem sprzętu komputerowego, niebędącym urządzeniem
    peryferyjnym (tj. składnik ten ma być integralną częścią komputera, na
    którym zostanie zainstalowana jednostka oprogramowania). W rozumieniu
    niniejszej umowy, całkowicie zmontowany system komputerowy powinien składać
    się przynajmniej z procesora, płyty głównej, dysku twardego, zasilacza i
    obudowy.
    4.2 Jeśli w zestawie producenta systemów OEM znajduje się jednostka
    oprogramowania będąca aplikacją lub oprogramowaniem serwerowym, Microsoft
    niniejszym udziela Licencjobiorcy niewyłączne prawo do dystrybucji każdej
    takiej jednostki oprogramowania wyłącznie pod warunkiem, że jest ona
    rozprowadzana do użytkowników tylko razem z całkowicie zmontowanym systemem
    komputerowym.
    (...)

    Pozdr
    Nuori76

  • 3. Data: 2003-04-01 19:23:41
    Od: "Ziemnior" <z...@i...pl>

    mozesz kupic stacje dyskietek i do tego OEM Win$$

  • 4. Data: 2003-04-01 19:56:27
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > mozesz kupic stacje dyskietek i do tego OEM Win$$
    Właśnie i to jest mój problem. czy stacja dysków jest integralną częścią
    komputera? napewno nie, bo akurat za mną stoi komp bez stacji :)
    A co do cytatu kolegi Nuori to czytałem to wcześniej i jak to można
    rozumieć? :
[...]
    bo z tego wynika, że musze mieć zakupione takie elementy?
    PawełJ

  • 5. Data: 2003-04-01 20:23:26
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    pawel J wrote:
    > Jeżeli to NTG to proszę o wskazanie jakiejś właściwszej, ale moje pytanie
    > dotyczy zakupu legalnego oprogramowania.
    > Chciałbym kupić legalnego windows (XP albo 98). najlepiej wersja OEM

    Umowa OEM dotyczy sprzedawcy sklepu i producenta oprogramowania, a nie Ciebie.
    Jeżeli dostajesz legalny - czyli niepiracki - egzemplarz programu to nic
    więcej Ciebie nie obchodzi.

    pozdrawiam
    Arek

    p.s.
    I nie słuchaj ludzi mających mózg przerzarty niewolnictwem, którzy będą
    próbować Ci wmówić, że czarne jest białe.

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 6. Data: 2003-04-01 20:24:33
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    pawel J wrote:
    > bo z tego wynika, że musze mieć zakupione takie elementy?

    I jeszcze wazonik ze święconą wodą.

    A tak serio - jedyne co potrzebujesz to posiadać niepiracki egzemplarz programu.
    Jeśli taki otrzymałeś to guzik Cię obchodzi z czym.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 7. Data: 2003-04-01 21:46:42
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "pawel J" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > gdzie raz pisze, że z myszką a raz że caym komp.
    > Czy ktoś mógłby wyjaśnić mi tą sprawę?
    > z góry dzięki i pozdrowienia dla czytających

    Microsoft w różnych momentach zmieniał definicję co jest legalne w wersji
    OEM, a co nie. Kiedyś wystarczyła sama mysz, potem już nie, potem znowu tak
    Zadzwoń na infolinię microsofta i dowiedz się z czym możesz kupić oficjalnie
    windowsa w ersji OEM, aby był legalny. telefon znajdziesz na ich stronie
    www.microsoft.com/poland
    Windowsa 98 już nie kupisz, bo nie jest sprzedawany, chyba, że z drugiej
    ręki, ale nie polecam.
    Ktoś napisał, że OEM dotyczy sprzedawcy, a nie ciebie.
    To prawda, po prostu sklep "nie może" ci sprzedać wersji OEM jeśli nie
    kupisz tego co jest wymagane przy zakupie wersji OEM, tylko, że ja do tej
    pory spotkałem jeden sklep, który tego przestrzega.

    Pamiętaj, że w razie kontroli, to ty będziesz musiał pokazać fakturę na
    której jest napisane co kupiłeś razem z wersją OEM.
    I co z tego, że sklep ci to sprzedał powiedzmy "nielegalnie". Co mu zrobisz?
    Nic.
    A dobiorą się do ciebie, a nie do sklepu, więc w dobrze pojętym własnym
    interesie jest bycie bardziej papieskim niż papież.

  • 8. Data: 2003-04-01 23:00:47
    Od: Artur <a...@j...net>

    Lepiej! Mozna (mozna bylo) kupic Win2k Prof OEM z myszka! :-)
    I bylo to potwierdzone stanowiskiem MS - wiec nie do konca rozumiem
    dywagacje MS Polska na ten temat.

    Poza tym znam troche temat i powiem tyle, ze praktyki stosowane przez
    niektore osoby (takie plci niemeskiej) sa co najmniej dyskusyjne.
    Slowem ostrzegam, przed wiekszymi zakupami w MS. Chodzi o to, ze byla
    sytuacja, gdzie firma uzupelniala spora ilosc licencji, dystrybutor
    odpytal MS (taka jedna pania, nazwisko znane redakcji) odnosnie ile i za
    ile, MS odputal dystrybutora (w mniej lub bardziej pokretny sposob) o
    jaka firme chodzi, po czym naslal na firme kontrole. Oczywiscie guzik z
    tego wyszlo, poza problemami, bo firma rozpoczela procedure zakupu
    licencji.

    Niestety - wynika z tego, ze MS wbrew pozorom jakie usiluje stwarzac,
    nie promuje uczciwosci. No chyba, ze to byl wybryk jednej pani, ktora
    poczula sie... odrzucona na jakims szkoleniu. :-)

    A.

  • 9. Data: 2003-04-02 11:05:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ...upraszając grupowiczów o niesplokowanie za reklamę :>,
    ale inaczej nie da rady "przemówić":

    On Tue, 1 Apr 2003, KK wrote:
    [...]
    >+ Microsoft w różnych momentach zmieniał definicję co jest legalne

    Co do pocznań Microsoftu - nie mam komentarzy :)

    [...]
    >+ Windowsa 98 już nie kupisz, bo nie jest sprzedawany,

    Ciekawe, ciekawe...
    Ile sztuk potrzebujesz, gdzie i na kiedy dostarczyć ?
    Zobaczymy co się da zrobić ;), ograniczenia są ;> - np. na OF
    mam limit (z braku kasy fiskalnej), tak że rozumiesz...
    Acha - harrdyski do kompletu też musisz kupić u mnie ;)
    Jasne że z powodu "braków rynkowych" cena musi być
    (*dla mnie*) interesująca... ;)
    Po prostu - przesadziłeś.

    >+ chyba, że z drugiej ręki, ale nie polecam.

    Win 98 SE czy z drugiej ręki, dla ścisłości ?

    pzdr, Gotfryd
    ....który celowo nabył Win98 SE do PCta z którego pisze i nadto
    sugeruje że dealerzy bynamniej nie wyrzucili na śmieci
    zapasów tylko dlatego że M$ przestał tłoczyć
    ...i który *w zasadzie* sprzedaż handlową ma mocno ubocznie...

  • 10. Data: 2003-04-02 13:28:02
    Od: "Artur Lew" <n...@p...onet.pl>

    > Lepiej! Mozna (mozna bylo) kupic Win2k Prof OEM z myszka! :-)
    Juz nie i to od dluzszego czasu (oficjalne stanowisko MS w Polsce).
    Teraz tylko z czescia nie bedaca urzadzeniem peryferyjnym komputera.
    W praktyce moze to byc np. bateria do CMOS-a (do BIOSu) ale jest to
    mocno naciagane (aczkolwiek legalne z punktu OEM)

    > nie promuje uczciwosci. No chyba, ze to byl wybryk jednej pani, ktora
    Przesadzasz.
    Biorac pod uwage ilosc nielegalnych Windowsow i Wordow w naszym
    kraju to MS jest najbardziej okradana firma (nie liczac tej firmy o nazwie
    Polska Sp. z o.o. :)

    Artur Lew