  • 1. Data: 2002-03-05 12:39:49
    Temat: weksel ?
    Od: "MikeXex" <M...@w...pl>

    Witam wszystkich grupowiczow

    Pytanie:
    Czy pracodawca ma prawo zadac od pracownika zatrudnionego
    (oficjalnie) na stanowisku magazyniera podpisania weksla? Pracownik
    ten w zeczywistosci pracuje jako kierowca - rozwozac towar.
    Na wekslu nie ma zadnej daty ani nic jest inblanko - tak
    na wszelki wypadek. (tak przypuszczam)

    Pytanie2:
    Co za pomoca takiego weksla jest mi w stanie zrobic - i czy wszelkie
    ewnntualne "przypuszczenia" przed uruchomieniem weksla trzeba udowodnic ?

    Prosze o odpowiedz gdyz jest to dla mnie dosc niejasne

    --
    pozdrawiam
    MikeXex

  • 2. Data: 2002-03-05 22:03:03
    Temat: Re: weksel ?
    Od: "rolek" <r...@w...pl>

    witam

    Użytkownik "MikeXex" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ten w zeczywistosci pracuje jako kierowca - rozwozac towar.
    > Na wekslu nie ma zadnej daty ani nic jest inblanko - tak

    koniecznie zadaj spisania tzw deklaracji wekslowej, okresla ona warunki i
    sposob wypelnienia tego weksla przez wierzyciela wekslowego-pracodawce. Ale
    niestety wiaze ona tylko ciebie i pracodawce, wiec jak pracodawca pusci w
    obieg niewypelniony weksel to bedzie niewesolo.
    Raczej postaraj sie uniknac weksla albo wypelnic go calkowicie.
    Pamietaj ze zobowiazania z weksla bardzo latwo sie dochodzi.
    Rolek

  • 3. Data: 2002-03-06 10:02:37
    Od: "MikeXex" <M...@w...pl>

    Użytkownik "rolek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Raczej postaraj sie uniknac weksla albo wypelnic go calkowicie.
    > Pamietaj ze zobowiazania z weksla bardzo latwo sie dochodzi.

    Serdeczne dzieki za odpowiedz

    --
    pozdrawiam
    MikeXex

  • 4. Data: 2002-03-07 09:57:41
    Od: "Paweł Sikora" <p...@e...pl>

> [...]
    > niestety wiaze ona tylko ciebie i pracodawce, wiec jak pracodawca pusci w
    > obieg niewypelniony weksel to bedzie niewesolo.

    Witam
    O ile mi wiadomo w doktyrnie sporne jest czy indosowanie weksla in blanco
    moze wywolywac skutki z art.17PrWekslU. Miedzy innymi Różanski
    stwierdza, ze indos weksla in blanco wywoluje skutki tylko zwyklego
    przelewu i tym samym dluznik wekslowy zahcowuje wobec nabywcy
    wekslu wszystkie zarzuty subiektywne jakie mial do remitenta.
    Aczkolwiek nie wiem jak to jest w praktyce - i mozesz miec racje
    ze polskie sady uwazaja inaczej :)

    pozdrawiam