  • 1. Data: 2011-05-05 15:29:11
    Temat: według jakiego prawa?
    Od: "Waldek" <w...@w...gmail.com>

    Rozważanie hipotetyczne.
    Prezydent podpisał ustawę. Wejdzie w życie po ukazaniu się w dzienniku.
    Kowalski popełnil przęstępstwo. Według starego prawa grozi mu 1 rok. Wg
    nowego 1 miesiąc. W momencie popełnienia przewinienia, działał stary kodeks,
    aczkolwiek ustawa była podpisana. Rozprawa odbywa się w czasie kiedy
    obowiązuje już nowa ustawa. Wg jakiego prawa będzie roztrzygał Sąd?

    Poz
    Waldek

  • 2. Data: 2011-05-05 15:31:48
    Temat: Re: według jakiego prawa?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-05 17:29, Waldek pisze:
    > Rozważanie hipotetyczne.

    > odbywa się w czasie kiedy obowiązuje już nowa ustawa. Wg jakiego
    > prawa będzie roztrzygał Sąd?

    To proste.
    RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
    Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

  • 3. Data: 2011-05-05 15:35:52
    Od: "Waldek" <w...@w...gmail.com>

    > To proste.
    > --

    super

  • 4. Data: 2011-05-05 15:40:47
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-05 17:35, Waldek pisze:

    > super

    Dawaj coś trudniejszego ...

  • 5. Data: 2011-05-05 15:44:31
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 05.05.2011 17:40, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > Dawaj coś trudniejszego ...

    Kiedy Priwislanskij Kraj stanie się państwem prawa?

    mi

  • 6. Data: 2011-05-05 15:46:10
    Od: "Waldek" <w...@w...gmail.com>

    > Dawaj coś trudniejszego ...

    aaa... to grupa qiuz?
    sorki ja we wszystkich dziedzinach nie jestem mocny...na mój rozum to wg
    nowego ale lepiej posłuchać tych co znają się w temacie.

    poz
    Waldek

  • 7. Data: 2011-05-05 15:56:27
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-05 17:46, Waldek pisze:

    > aaa... to grupa qiuz?
    > sorki ja we wszystkich dziedzinach nie jestem mocny...na mój
    > rozum to wg nowego ale lepiej posłuchać tych co znają się w
    > temacie.

    Taka podpowiedź (ale nie wiem czy cie naprowadzi na "prawdę")

    1.05.2009 kowalski zgwałcił małpę w ZOO co 1.05.2009 było karane
    75 latami odsiadki, karą grzywny w wysokości 1 flaszki podłej
    wódki i 3 batami na gołą dupę od czarna człowiek.

    10.05.2009 kowalski trafił do pierdla na 75 lat.

    10.06 znowelizowano ustawę, w świetle której (noweli) gwałt na
    małpie był nagradzany becikowym.

    Czy kowalski wyjdzie z pierdla i dostanie becikowe ?

  • 8. Data: 2011-05-05 16:09:54
    Od: "Waldek" <w...@w...gmail.com>

    > Czy kowalski wyjdzie z pierdla i dostanie becikowe ?

    No właśnie to nie to samo. Był już skazany. Ten przypadek , o którym mówię,
    jest taki , że podejrzany będzie dopiero sądzony. Jasne, prawo nie działa
    wstecz. Ale w takim razie Sąd wydaje wyrok w oparciu o już nieobowiązujące
    prawo?

  • 9. Data: 2011-05-05 16:16:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-05 18:09, Waldek pisze:

> [...]
    > Jasne, prawo nie działa wstecz. Ale w takim razie Sąd wydaje
    > wyrok w oparciu o już nieobowiązujące prawo?

    Pisałem Ci. To proste. Daj coś trudniejszego !

  • 10. Data: 2011-05-05 16:18:59
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 05-05-2011 17:29, Waldek pisze:
> [...]
    > kodeks, aczkolwiek ustawa była podpisana. Rozprawa odbywa się w czasie
    > kiedy obowiązuje już nowa ustawa. Wg jakiego prawa będzie roztrzygał Sąd?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lex_severior_retro_non_
    agit

    Moze to cos wyjasni (ale prawnikiem nie jestem :).

    --
    Adam