  • Data: 2013-01-14 11:42:13
    Temat: słuzebność przesyłu
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zgłosił się do mnie jegomość, który wybudował się w sąsiedztwie
    posiadanej przeze mnie działki budowlanej z prośbą o wyrażenie zgody na
    wykonanie na tym moim terenie wcięcia w przebiegający przez tę moją
    działkę gazociąg. Zasygnalizował też, że zamiar taki ma poza nim kilku
    pozostałych sąsiadów.
    Z rozmowy z nim wynika, iż gazownia wykonała na mojej działce gazociąg
    przesyłowy bez mojej wiedz i zgody już przed wielu laty. Odcinek na
    mojej działce ma długość 30m. Działka jest atrakcyjna o dość znacznej
    wartości (modna miejscowość podwarszawska).
    Wynika z tego, ze gazownia użytkuje moją działkę w sposób bezumowny, mam
    zatem prawo żądać opłat za to bezumowne użytkowanie, a także za
    ustanowienie służebności przesyłowej.
    Zapewne mogę też żądać opłat za to drugie od tych, którzy na moim
    terenie chcą wykonywać przyłącza.
    Jakiego rzędu mogą być te opłaty i jak się praktycznie je określa?
    Domyślam się, ze powinienem wystąpić z określonym żądaniem do gazowni, a
    w razie nie osiągnięcia porozumienia wystosować pozew.