  • 1. Data: 2009-04-21 18:19:32
    Temat: samobójstwo czy próba samookaleczenia się
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Czy istnieje prawne rozróżnienie próby samookaleczenia się która zakończyła
    się śmiercią od samobójstwa?
    Czy to wsjo rawno?
    SJS

  • 2. Data: 2009-04-21 20:20:14
    Temat: Re: samobójstwo czy próba samookaleczenia si
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy istnieje prawne rozróżnienie próby samookaleczenia się która
    > zakończyła się śmiercią od samobójstwa?
    > Czy to wsjo rawno?
    > SJS

    Wm mojej ocenie czyny te różnią się zamiarem sprawcy. Sparwca
    samoookaleczenia się nei zamierza się pozbawić życia, a jeli do tego
    dojdzie, to jest to wypadek.

  • 3. Data: 2009-04-21 20:50:14
    Temat: Re: samobójstwo czy próba samookaleczenia się
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "SJS" <s...@w...pl> wrote
    > Czy istnieje prawne rozróżnienie próby samookaleczenia się która
    > zakończyła się śmiercią od samobójstwa?

    Wg mnie prawo powszechne w ogóle nie zajmuje się tym problemem. W końcu co
    miałoby stanowić...?
    Jeśli chodzi o ewidencję i kwalifikcję tych przypadków, to raczej branżowe
    przepisy prokuratorskie czy policyjne np.
    "Zarządzenie KGP w sprawie zbierania, gromadzenia, przetwarzania i
    opracowywania danych statystycznych o przestępczości oraz zamachach
    samobójczych i wypadkach tonięcia "
    ...może coś tam znajdziesz....

  • 4. Data: 2009-04-21 21:41:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Wg mnie prawo powszechne w ogóle nie zajmuje się tym problemem. W końcu co
    > miałoby stanowić...?

    W PL nie, ale sa kraje, gdzie samobojstwo jest karane :)
    Dokonania ukarac si enei da - z uwagi na smierc sprawcy, ale usilowanie -
    jak najbardziej :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-04-21 21:49:27
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    grup dyskusyjnych:gslac2$4g1$...@i...gazeta.pl...
    > Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wm mojej ocenie czyny te różnią się zamiarem sprawcy. Sparwca
    > samoookaleczenia się nei zamierza się pozbawić życia, a jeli do tego
    > dojdzie, to jest to wypadek.

    i ja tak samo rozumuję
    więc dlaczego uparcie od tylu miesięcy wszystkie bez wyjątku media piszą o
    samobójstwie Blidy a nie o próbie samookaleczenia się zakończonej śmiercią?
    SJS

  • 6. Data: 2009-04-21 21:57:15
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > więc dlaczego uparcie od tylu miesięcy wszystkie bez wyjątku media piszą o
    > samobójstwie Blidy a nie o próbie samookaleczenia się zakończonej
    > śmiercią?
    > SJS

    Że co??? A jak niby miała się okaleczyć strzelając do siebie?

  • 7. Data: 2009-04-21 22:02:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Że co??? A jak niby miała się okaleczyć strzelając do siebie?

    A ja SJS przyznaję racje. Moim zdaniem była przekonana, że przeżyje. po
    prostu nie doczytała odpowiedniej literatury.

  • 8. Data: 2009-04-21 22:20:31
    Temat: Re: samobójstwo czy próba samookaleczenia sięą
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > W PL nie, ale sa kraje, gdzie samobojstwo jest karane :)
    > Dokonania ukarac si enei da - z uwagi na smierc sprawcy, ale usilowanie -
    > jak najbardziej :)

    Jest taka doktryna, że państwo powinno promować profesjonalizm -
    stwarzać warunki ułatwiające działanie profesjonalistom, a utrudniające
    partaczom. Niektóre państwa jak widać traktują ją naprawdę poważnie :)

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 9. Data: 2009-04-21 22:21:14
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > A ja SJS przyznaję racje. Moim zdaniem była przekonana, że przeżyje. po
    > prostu nie doczytała odpowiedniej literatury.

    A na jakiej podstawie tak sądzisz?

    Jest taki stary dowcip. Kobiety popełniają samobójstwo strzelając sobie w
    serce, aby nie tracić urody. Mężczyźni strzelają w usta, bo im na urodzie
    nie zależy. Historia zna przypadki, gdy potencjalni samobójcy przeżywali oba
    rodzaje strzałów, lecz były to wyjątki.

    grzech

  • 10. Data: 2009-04-21 22:26:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A na jakiej podstawie tak sądzisz?

    Sądzę, ze na tej samej, co SJS. Przecieki dotyczące szczegółów samego
    zdarzenia. Wcześniej czy później pojawia się w prasie.

> [...]
    > nie zależy. Historia zna przypadki, gdy potencjalni samobójcy przeżywali
    > oba rodzaje strzałów, lecz były to wyjątki.

    Gdyby nie były wyjątkami, to by samobójcy zmienili punkt celowania. oni też
    przecież czytują gazety. Nie w tym rzecz jednak w tym konkretnym wypadku.