  • 1. Data: 2009-04-10 09:56:56
    Temat: rodzaj umowy a staz pracy
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    pytam na grupie bo nie moge uzyskac jednoznaczych informacji. Sytuacja:
    student, 25 lat. Umowa zlecenie, skladki odprowadzane od jakiejs smiesznej
    kwoty. Czy taka umowa liczy sie do stazu pracy?

  • 2. Data: 2009-04-10 10:06:30
    Temat: Re: rodzaj umowy a staz pracy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > pytam na grupie bo nie moge uzyskac jednoznaczych informacji. Sytuacja:
    > student, 25 lat. Umowa zlecenie, skladki odprowadzane od jakiejs smiesznej
    > kwoty. Czy taka umowa liczy sie do stazu pracy?

    A co masz na myśli mówiąc "staż pracy"?
    Do czego to ma służyć?

  • 3. Data: 2009-04-10 11:09:03
    Od: kb <krzysztof{No-SPAAM}bober@gazeta.pl>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Pawcio" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A co masz na myśli mówiąc "staż pracy"?
    > Do czego to ma służyć?

    Pewnie kwestie urlopowe. Wtedy sie nie liczy - chyba ze udowodnisz ze ma
    znamiona umowy o prace (w sadzie pracy).

    Skoro ZUS-u nie placisz to do emerytury sie nie liczy - trzeba samemu
    oszczedzac (o dobrze, bardziej sie oplaca :D), a co do uprawnien
    zawodowych (np w budownictwie, medycynie itp - to raczej szukaj w
    przepisach okreslajacych wymagania dotyczace np stopnia specjalizacji -
    tam powinno byc okreslone wszystko)

  • 4. Data: 2009-04-10 15:43:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kb" <krzysztof{No-SPAAM}bober@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie kwestie urlopowe. Wtedy sie nie liczy - chyba ze udowodnisz ze ma
    > znamiona umowy o prace (w sadzie pracy).
    >
    > Skoro ZUS-u nie placisz

    No chyba płaci, skoro pisze że składki są odprowadzane.
    Stąd moje pytanie, do ubezpieczenia to się może liczyć.

  • 5. Data: 2009-04-10 15:56:15
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    > Użytkownik "Pawcio" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A co masz na myśli mówiąc "staż pracy"?
    > Do czego to ma służyć?
    przepracowane lata, do emerytury

  • 6. Data: 2009-04-10 18:23:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > przepracowane lata, do emerytury

    A jaki ma związek staż z emeryturą Twoim zdaniem?

  • 7. Data: 2009-04-10 22:57:53
    Od: "Pawcio" <l...@i...pl>

    > A jaki ma związek staż z emeryturą Twoim zdaniem?

    taki ze zeby dostac emeryture trzeba miec przepracowana odpowiednia ilosc
    lat w okreslonym zawodzie

  • 8. Data: 2009-04-10 23:10:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pawcio wrote:
    > U?ytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > taki ze zeby dostac emeryture trzeba miec przepracowana odpowiednia ilosc
    > lat w okreslonym zawodzie

    Ile masz lat?

    http://www.praca.egospodarka.pl/23105,Emerytura-dla-
    kogo-na-jakich-warunkach,1,46,1.html

  • 9. Data: 2009-04-11 08:32:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > taki ze zeby dostac emeryture trzeba miec przepracowana odpowiednia ilosc
    > lat w okreslonym zawodzie

    Chyba się prasy naczytałeś, ale z kiepskim rozumieniem tego co czytasz.
    Mówisz o emeryturach pomostowych?
    Czy o najzwyklejszej emeryturze?

  • 10. Data: 2009-04-12 10:09:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > taki ze zeby dostac emeryture trzeba miec przepracowana odpowiednia ilosc
    > lat w okreslonym zawodzie

    Skoro masz 25 lat to Ciebie to nei dotyczy juz.
    Na emeryture mozesz przejsc, jesli bedziesz chcial w wieku 65 lat nawet nie
    majac przepracowanego jednego dnia.
    To ile tej emerytury dostaniesz: czy 2,50 czy 2oo czy 1000 na miesiac (na
    wiecej nie ma co liczyc) zalezy *tylko* *i* *wylacznie* od zgromadzonej
    kwoty skladek.
    Wbij to sobie raz a skutecznie do glowy (np. mlotkiem, jesli posiadasz).

    Pozdrawiam
    SDD