  • 1. Data: 2009-04-10 07:03:50
    Temat: Akt własności najszybsza droga
    Od: Zibi <z...@g...pl>

    Witam ,

    Po śmierci ojca zostało mieszkanie i działka, sąd orzekł,
    że teraz należy to wszystko do 3 osób: mnie, siostry i matki.
    Wolą ojca było aby to należało do mnie (słowna) tylko nie zdążyliśmy
    prawnie tego załatwić (nagła śmierć). Siostra i matka są gotowe oddać mi
    ich części. Proszę o informację jak należy się za to zabrać aby
    nie generować zbędnych kosztów, czy konieczna jest wizyta u notariusza ?

    dziękuję i pozdrawiam
    zibi

  • 2. Data: 2009-04-10 07:10:29
    Temat: Re: Akt własności najszybsza droga
    Od: spp <s...@o...pl>

    Zibi pisze:

> [...]
    > ich części. Proszę o informację jak należy się za to zabrać aby
    > nie generować zbędnych kosztów, czy konieczna jest wizyta u notariusza ?

    Albo w sądzie - nie ma innej drogi.
    Szkoda że przy pierwszej wizycie w sądzie nie załatwiliście tej sprawy.

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-04-10 07:11:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

    > Szkoda że przy pierwszej wizycie w sądzie nie załatwiliście tej sprawy.

    A niby jak?

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 4. Data: 2009-04-10 07:17:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    Johnson pisze:

    > A niby jak?

    Dział spadku i darowizna swoich udziałów.

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-04-10 07:19:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:
    :

    > Dział spadku i darowizna swoich udziałów.

    Działu spadku się nie robi przy stwierdzeniu nabycia spadku. A on pisał
    o takim postępowaniu. A darowizny to już w ogóle w sądzie się nie robi.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 6. Data: 2009-04-10 07:40:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    Johnson pisze:

    > Działu spadku się nie robi przy stwierdzeniu nabycia spadku. A on pisał
    > o takim postępowaniu. A darowizny to już w ogóle w sądzie się nie robi.

    Niby tak, ale wystarczyło wystąpić o dział spadku. :)
    Teraz notariusz i sprawa zamknięta.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-04-10 08:04:46
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    Zibi pisze:
> [...]
    > ich części. Proszę o informację jak należy się za to zabrać aby
    > nie generować zbędnych kosztów, czy konieczna jest wizyta u notariusza ?

    Wniosek do sądu o dział spadku. Na zgodny wniosek sąd nie robi trudności
    i kosztuje to tylko 300 zł. Notariusz bierze od wartości.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-04-10 08:55:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mecenas pisze:

    > Wniosek do sądu o dział spadku. Na zgodny wniosek sąd nie robi trudności
    > i kosztuje to tylko 300 zł.

    Wniosek o wezwanie do próby ugodowej w sprawie działu spadku kosztuje 40
    zł. Jeszcze taniej.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars