  • 1. Data: 2005-09-08 13:18:46
    Temat: przekazanie praw autorskich
    Od: SirMike <sirmike@FUCK_SPAMMERS.poczta.onet.pl>

    Witajcie. Jesli moje pytanie juz sie pojawilo to przepraszam ale nie
    znalazlem w archiwum.

    Zalozmy, ze pisze program komputerowy na zlecenie (umowa o dzielo) ale
    przekazuje wszystkie prawa autorskie i majatkowe oraz zrodla programu
    drugiej osobie. Czy w takim wypadku musze posiadac licencje na
    oprogramowanie do stworzenia tej aplikacji ?
    Zalozmy, ze przekazuje jej takze wersje skompilowana.

    --
    SirMike

  • 2. Data: 2005-09-08 14:17:02
    Temat: Re: przekazanie praw autorskich
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    SirMike napisał(a):

    > Zalozmy, ze pisze program komputerowy na zlecenie (umowa o dzielo) ale
    > przekazuje wszystkie prawa autorskie i majatkowe oraz zrodla programu

    prawa autorskie sa iezbywalne, wiec ich nie mozesz przekazac

    > drugiej osobie. Czy w takim wypadku musze posiadac licencje na
    > oprogramowanie do stworzenia tej aplikacji ?

    wg prawa tak, jesli ktos zacznie dochodzic co i jak moga wyniknac problemy

  • 3. Data: 2005-09-08 15:50:12
    Od: "Bungo" <b...@U...pl>

    Użytkownik "SirMike" <sirmike@FUCK_SPAMMERS.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dfpdnp$nva$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Zalozmy, ze pisze program komputerowy na zlecenie (umowa o dzielo) ale
    > przekazuje wszystkie prawa autorskie i majatkowe oraz zrodla programu

    "wszystkich" nie mozesz. Autorskie prawa osobiste sa niezbywalne,
    autorskie prawa majatkowe mozesz przekazac umowa o przeniesieniu praw
    majatkowych, badz takim zapisem np. w umowie o dzielo.

    Pytanie tylko, czy ta umowa nie jest przypadkiem z pracodawca,
    zatrudniajacym Cie jako informatyka...

    Czy w takim wypadku musze posiadac licencje na
    > oprogramowanie do stworzenia tej aplikacji ?
    > Zalozmy, ze przekazuje jej takze wersje skompilowana.

    nie moge juz teraz odpowiedziec na takie pytanie - wszystko zalezy od
    tresci umowy o przeniesieniu praw majatkowych...

  • 4. Data: 2005-09-08 16:47:08
    Od: SirMike <s...@p...onet.pl>

    Bungo wrote:
> [...]

    > nie moge juz teraz odpowiedziec na takie pytanie - wszystko zalezy od
    > tresci umowy o przeniesieniu praw majatkowych...
    A co mialoby byc w tresci ?

    --
    SirMike - http://www.sirmike.grudziadz.com
    C makes it easy to shoot yourself in the foot;

  • 5. Data: 2005-09-08 16:48:07
    Od: SirMike <s...@p...onet.pl>

    Bungo wrote:
> [...]

    > nie moge juz teraz odpowiedziec na takie pytanie - wszystko zalezy od
    > tresci umowy o przeniesieniu praw majatkowych...

    A co musialoby / nie musialoby byc ?

    --
    SirMike

  • 6. Data: 2005-09-09 11:10:16
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    SirMike wrote:
    > Czy w takim wypadku musze posiadac licencje na
    > oprogramowanie do stworzenia tej aplikacji ?

    Tak, ale nie ma to żadnego związku z aplikacją lub faktem jej stworzenia.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>