  • 11. Data: 2011-06-06 14:23:42
    Temat: Re: problem z najemcą - proszę o rady, pilne!
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:slrniupnh3.1nm2.proteus@pl-test.org...

    > To podpiszcie przy spotkaniu papier z potwierdzeniem, że wypowiedział
    > umowę
    > dnia takiego i takiego, a ty je przyjmujesz.

    Albo - skoro termin nie moze byc krotszy, to niech napisza, ze na mocy
    porozumienia stron rozwiazuja umowe z dniem takim to a takim

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2011-06-06 19:23:37
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-06 15:14, tom pisze:
> [...]
    najemcy i ĹźÄ&#65533;daÄ&#65533; wpĹ&#65533;at

    > Bo mam dowód kiedy pieniądze wpłynęły na konto, a wpłaca nawet miesiąc po
    > terminie.
    > A przy gotówkowej opłacie może się nie zgodzić na podpisanie notatki że włacił
    > tyle dni po terminie. Chce mieć dowody jeśli miało by dojść do sprawy sądowej.
    > Ale jak nie znasz odpowiedzi na postawione pytania to nie odpowiadaj wcale.

    Przy gotówkowej wpłacie to on ma gorzej. bo nie ma dowodu, ze w ogóle
    wpłacił. Podtrzymuje tezę, że jesteś upierdliwy

  • 13. Data: 2011-06-07 02:14:17
    Od: " ania" <p...@W...gazeta.pl>

    Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> napisał(a):
    > Podtrzymuje tezÄ&#65533;, Ĺźe jesteĹ&#65533; upierdliwy

    A ja myślę Roman, że to ty jesteś bardziej upierdliwy.
    W każdym swoim poście przypominasz chłopakowi, że jest upierdliwy. Myślę, że
    jak już raz powiedziałeś to wystarczy. No ale jak się nie ma lepszego zajęcia....

  • 14. Data: 2011-06-07 06:55:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości grup

    > IMHO kodeks nakłada minimum 3 miesiące przy umowie na czas nieokreślony.

    ok, ale w umowie mieli 1 miesiąc, a do tego, ja myślę, że mimo wszystko on
    chce się go pozbyć, a nie ciągać z nim po sądach i mieć problem wynajmem,
    mieszkanie ma zarabiać

  • 15. Data: 2011-06-07 11:37:57
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-07 04:14, ania pisze:

    > A ja myślę Roman, że to ty jesteś bardziej upierdliwy.
    > W każdym swoim poście przypominasz chłopakowi, że jest upierdliwy. Myślę, że
    > jak już raz powiedziałeś to wystarczy. No ale jak się nie ma lepszego zajęcia....

    E tam, zaraz w każdym, raptem dwa napisałem :) A co do lepszego zajęcia
    - to akurat czytanie tej grupy jest całkiem miłym zajęciem czasami, w
    sam raz na przerwę w innych działaniach.

  • 16. Data: 2011-06-07 11:54:55
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 6 Jun 2011 16:23:42 +0200, SDD napisał(a):

    > Albo - skoro termin nie moze byc krotszy, to niech napisza, ze na mocy
    > porozumienia stron rozwiazuja umowe z dniem takim to a takim

    A ta umowa nie jest porozumieniem?
    Heheheh :)))
    Tyle że w umowie mogą być zawarte klauzule które nie są "gorsze niż te w
    ustawie" ;)
    Tak jak w KP - pracownikowi możesz dać 35 dni urlopu, ale nie możesz go
    obniżyć niż kodeksowy wymiar :)
    Wiem, wiem...nie pytaj mnie "dla kogo maja być lepsze te warunki" bo to
    temat rzeka i zależy od ... punktu siedzenia :)

  • 17. Data: 2011-06-10 09:27:38
    Od: "tom" <t...@W...gazeta.pl>

    tom <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > witam,
    > jestem właścicielem mieszkania i mam uciążliwego najemcę.
    > na szczęście wypowiedział już umowę i mam kilka pytań w związku z tym.

    witam,
    mam kolejne pytanie , wczoraj spotkalem sie na mieszkaniu z najemca,
    mieszkanie juz oproznil, nie mieszka juz tam.

    Wczoraj sie okazalo ze wg jego wyliczen to ja mam mu jeszcze doplacic!
    On uwaza ze mieszka tam do 10 maja bo 10 sierpnia wynajal mieszkanie, wiec w
    takim terminie sie rozlicza.
    Dodatkowo obliczyl sobie rekompensate w wysokosci 15% miesiecznego czynszu co
    za 10 miesiecy dalo mu 2700 . Rekompensata jest wg niego za zmywarke ktora
    obiecalem mu dokupic a niedokupilem i skoro jej nie mial prze okres najmu to
    sobie tak liczy.
    rozmowy o zmywarce byly prowadzone telefonicznie , ja sie na nia zgodzilem
    tyle ze zastrzeglem by poinformowal mnie przed zakupem o modelu i cenie.
    On poszedl do sklepu znalazl jakas, poinformowal mnie o modelu, ja znalazlem
    identyczna w internetowym sklepie prawie 300zl taniej i zgodzilem sie na zakup
    ale w sklepie intenetowym. Najemca sie nie zgodzil i oburzyl, jak sie pozniej
    okazalo mial miec gosci na swieta i chcial miec zmywarke tego samego dnia a w
    sklepie internetowym musial by poczekac kilka dni. Ja zostawilem mu moja
    zgodne na zakup tej zmywarki ale we wskazanym przez mnie sklepie.
    Sprawa zmywarki ucichla i powrocila wczoraj w rekompensacie.
    Koszt zmywarki to ~ 1000 , rekomensata wyliczona przez najemce 2700!
    (stwierdzil ze i tak jest laskawy bo moglby policzyc 30% miesiecznego czynszu
    a policzyl tylko 15% !)
    Nigdy nie napsial do mnie zadnego maila ze w zwiazku z brakiem zmywarki uwaza
    ze mieszkanie jest niedoposazone, dopiero teraz kiedy sie wyprowadza.
    Nie chce mi przedstawic swoich roszczen finansowych na pismie! Powiedzial ze
    laskawie podaruje mi te kilkaset zlotych , jesli podpisze mu ze odbieram
    mieszkanie w stanie nienaruszonym i ze nie mam wobec niego roszczen finansowych.
    Na jakiej podstawie prawnej wylicza sobie taka rekompenstate?
    Czy nie powinien wczesniej w jakis sposob mnie monitowac o doposazenie
    mieszkania, bo przeciez idac jego logika, jesli jeszcze 5 lat by wynajmowal,
    jeszcze wieksza suma rekompensaty by mnie za te 5 lat zadziwil?!.

    Nie chce oddac mi kluczy, podpisac protokolu zdawczo-odbiorczego, bo chcialem
    wpisac uszkodzenia jskie sie pojawily w czesie jego najmu.

    Czy pozostal mi juz tylko sad? :)

  • 18. Data: 2011-06-10 09:34:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.06.2011 11:27), tom wrote:
    [...]
> [...]
    > mieszkanie w stanie nienaruszonym i ze nie mam wobec niego roszczen finansowych.
    > Na jakiej podstawie prawnej wylicza sobie taka rekompenstate?

    Na podstawie swojego widzimisie. Ma prawo się tyle domagać, ty masz
    prawo się na te wyliczenia nie zgodzić.

> [...]
    > mieszkania, bo przeciez idac jego logika, jesli jeszcze 5 lat by wynajmowal,
    > jeszcze wieksza suma rekompensaty by mnie za te 5 lat zadziwil?!.

    To żaden problem, dla mnie standardową procedurą jest zmiana zamków po
    wyprowadzce lokatora. Koszt kilkadziesiąt złotych a o ile spokojniejsza
    głowa.

    > podpisac protokolu zdawczo-odbiorczego,

    Trudno, udokumentuj stany liczników i ewentualne straty w inny sposób
    (zdjęcia, świadkowie).

    > bo chcialem
    > wpisac uszkodzenia jskie sie pojawily w czesie jego najmu.
    >
    > Czy pozostal mi juz tylko sad? :)

    Pozostało Ci się cieszyć, że lokator się wyprowadził. Teraz w zależności
    od tego ile Ci jest winien, sąd albo olać.

    p. m.

  • 19. Data: 2011-06-10 10:20:48
    Od: " " <t...@W...gazeta.pl>

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > (10.06.2011 11:27), tom wrote:
    > [...]
    > ch.
    >
    > Na podstawie swojego widzimisie. Ma prawo się tyle domagać, ty masz
    > prawo się na te wyliczenia nie zgodzić.
    Ale czy to jest tylko i wylacznie widzimisie, czy moze jest gdzies w prawie
    jakis zapis, ze cos takiego sobie wymyslil?

    > To żaden problem, dla mnie standardową procedurą jest zmiana zamków po
    > wyprowadzce lokatora. Koszt kilkadziesiąt złotych a o ile spokojniejsza
    > głowa.

    Tak zmienie , tylko nie wiem kiedy, czy juz jutro(bo twierdzi ze od jutra nie
    mieszka tam a klucze wysle mi poleconym)
    Czy dopiero 1 lipca, bo ja uwazam ze obowiazuje go miesieczne wypowiedzenie i
    powinien zaplacic za czerwiec, wiec teoretycznie chyba dopiero 1 lipca moge
    wejsc na mieszkanie.

  • 20. Data: 2011-06-10 10:51:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.06.2011 12:20), t...@W...gazeta.pl wrote:

    > Ale czy to jest tylko i wylacznie widzimisie, czy moze jest gdzies w prawie
    > jakis zapis, ze cos takiego sobie wymyslil?

    Nie chce mi się sięgać do KC, ale jest tam coś o "stosownym obniżeniu"
    ceny w przypadku nie dotrzymania umówionego standardu. Kwestia tylko co
    jest stosowne i tak dalej.

    Także reasumując - widzimisie, zwłaszcza że nie dotrzymanie standardu
    jest sporne.

> [...]
    > powinien zaplacic za czerwiec, wiec teoretycznie chyba dopiero 1 lipca moge

    Twoje ryzyko. A jak Ci wejdzie jednak przed 1 lipca i nie zechce wyjść?

    p. m.