  • 11. Data: 2008-07-01 17:04:34
    Temat: Re: prawo - umowa na wykonanie zdjec do kalendarza
    Od: Greg <o...@o...pl>

    Crosspost: pl.soc.prawo; pl.rec.foto.cyfrowa

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Do rozdawania (i reklamy Grega przy okazji) mogą dokładać
    > ile chcą, byleby na tym nie zarabiali :D

    Dokładnie to miałem na myśli :-) Bo skoro chcą na tym zarobić to
    dlaczego i ja niemiałbym mieć w tych wypracowanych zyskach swojego
    udziału, prawda? :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 12. Data: 2008-07-01 17:33:47
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

  • 13. Data: 2008-07-02 14:40:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2008, Greg wrote:

> [...]
    > kupujących się na licencji podpisywał, a miło byłoby taki podpis mieć.
    > Licencja byłaby dobra gdybym zdjęcia już miał i ktoś się do mnie zjawia z
    [...]
> [...]
    > wykorzystać, a do czego już nie to czy jest faktycznie konieczne
    > przygotowywanie dodatkowo umowy licencyjnej?

    Oczywiście nie!
    Art. 65.2, przeczytaj :)
    To że na kartce będzie tytuł "umowa o dzieło", nie przesądza że to BĘDZIE
    umowa o dzieło. W tym przypadku: "nie wyłącznie umowa o dzieło" (znaczy
    że o dzieło *i* zobowiązanie do wydania licencji).

    Piszę "zobowiązanie do wydania licencji" a nie "wydanie licencji" bo
    AFAIR gdzieś tam jest w ustawie że umowa dotycząca P.A. nie może
    dotyczyć utworów przyszłych.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-07-02 14:52:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jul 2008, Greg wrote:

    > Parę razy miałem okazję spotkać się z rachunkami, ale żaden nie był w ten
    > sposób rozpisany dlatego miałem wątpliwości.

    Odpalaj te archiwa z .podatki ;)

    > Już zdarzało mi się usłyszeć "a jak ja to mam zaksięgować?" więc z tą
    > kumatością samych księgowych też różnie bywa i tego się boję.

    :P

    > W sumie przy niskich kwotach różnica jest tak mała, że nie ma co się szarpać
    > na te 30% jeśli dzięki temu będzie się miało spokojniejszy sen ;-)

    50% chciałeś napisać?
    No i kumaty księgowy powinien kwit z 19% odrzucić.
    Dlaczego? - bo sugeruje on, że zamawiający NIE płaci za prawa autorskie
    lecz za samo wykonanie czegoś-tam. Czyli za prawa być moze będzie trzeba
    zapłacić za chwilę osobno ;)

    > To już się zorientowałem ;-) Podpiszę może umowę zlecenie. Te znam jakby
    > najlepiej ;-P

    Nic lepiej!
    Zasady te same, *ewentualnie* dojdzie rozliczenie ZUSu :)

    > No OK, to dwa... a gdzie ta druga strona? :-)

    Niżej!

    ...właśnie.

    > Czyli jeden grzyb czy sobie to nazwę umową o dzieło, umową zlecenie czy też
    > umową licencyjną. No ale to chyba jednak jest dzieło? :-P

    ...ze zobowiązaniem do przekazania w ramach wynagrodzenia również
    licencji.

    > No a te zaproponowane przeze mnie paragrafy stanowią, że to jest co...?

    IMHO jedno i drugie.

    > Dobrze, że nie widzisz teraz mojej miny. Miałbyś ubaw.

    Bo? :D
    To jest istny cyrk.
    Do Twojej wiadomości: wydawało by się, że mamy w przepisach definicję
    "działalności gospodarczej". W ustawie o swobodzie DG oczywiscie.
    Wydawałoby się...
    W przepisach podatkowych i parapodatkowych (ZUS) ktoś z grupowiczów
    doliczył się sześciu czy siedmiu kolejnych.
    Przy tym to taki drobiazg jak kryteria podziału dochodu odmienne od
    podziału wg kategorii umów cywilnoprawnych to pestka :D

    > Kwestia podejścia do tematu. Dla mnie niemal wszystko jest reklamą. Jeżeli
    > jest jakiś konkurs, w którym do wygrania jest np. czapeczka z logiem
    > organizatora to ta nagroda jest dla mnie jednocześnie reklamą.

    To Cię podłamię: dla przepisów podatkowych.... też :O

    > kalendarzy). Jeżeli chcą z tego kasę to ja też jako autor zdjęć chciałbym z
    > tego jakiś procent. Skoro uważają, że nie stać ich na opłacenie mnie to nie
    > ma problemu (w końcu sam dopiero zaczynam) do momentu kiedy faktycznie nie
    > będą na tym zarabiać w sposób bezpośredni.

    Bynajmniej nie protestuję.

    Chodziło o to, że słowo "niekomercyjne" nie nadaje się na zamiennik
    "reklamy bez zapłaty".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-07-02 17:32:49
    Od: Greg <o...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > umowa o dzieło. W tym przypadku: "nie wyłącznie umowa o dzieło"
    > (znaczy że o dzieło *i* zobowiązanie do wydania licencji).

    Przy czym owo "zobowiązanie do wydania licencji' nie oznacza wcale, że
    będę musiał coś takiego wręczyć? Znaczy się licencja zostanie wydana
    zgodnie z tym co zostało określone we wcześniejszej umowie bez względu
    na to, czy pojawi się później załącznik w postaci umowy licencyjnej?

    pozdrawiam
    Greg

  • 16. Data: 2008-07-02 17:52:03
    Od: Greg <o...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > 50% chciałeś napisać?
    > No i kumaty księgowy powinien kwit z 19% odrzucić.

    Ała... a co ma do tego znowu 19%? Znaczy się ma, ale 19% jest zawsze.
    Pytanie tylko od jakiej podstawy ma być naliczone. Od tej z potrąconymi
    20% kosztami, czy 50%? Nie kapuje dlaczego więc z 19% miałby odrzucić
    :-) Napiszę kwotę brutto i niech sami liczą. Co by nie wyliczyli będę
    zadowolony ;-)

    > Bo? :D

    Tego się nie da opowiedzieć. Musiałbym zdjęcie zrobić ;-)

    > To jest istny cyrk.

    To akurat rozumiem ;-)

    > Chodziło o to, że słowo "niekomercyjne" nie nadaje się
    > na zamiennik "reklamy bez zapłaty".

    O właśnie - prosty przekaz, to rozumiem i poprawiam :-) Dzięki za pomoc :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 17. Data: 2008-07-02 23:40:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jul 2008, Greg wrote:

    > Ała... a co ma do tego znowu 19%?

    Mea culpa. Wpadłem na tym do czego się przyczepiłem, czyli miało być 20% :)
    (idzie o KUP).

    > tylko od jakiej podstawy ma być naliczone. Od tej z potrąconymi 20% kosztami,
    > czy 50%? Nie kapuje dlaczego więc z 19% miałby odrzucić :-)

    Ano poplątałem 20% z 19% :(

    > Napiszę kwotę
    > brutto i niech sami liczą. Co by nie wyliczyli będę zadowolony ;-)

    :)
    Już pisałem - powinni Cię zmusić do podpisania rachunku z JUŻ WYLICZONYMI
    kwotami. Policzyć pewnie policzą, bo taki zwyczaj panuje, że
    podsuwa się wykonawcy gotowy rachunek, sporządzony *w jego imieniu*,
    a to że bez jego zlecenia jest już drobiazgiem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-07-03 07:01:08
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 02 Jul 2008 16:40:00 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Piszę "zobowiązanie do wydania licencji" a nie "wydanie licencji" bo
    > AFAIR gdzieś tam jest w ustawie że umowa dotycząca P.A. nie może
    > dotyczyć utworów przyszłych.

    *Wszystkich* utworów przyszłych. Powstałych w jakimś okresie i owszem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 19. Data: 2008-07-03 09:18:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2008, Olgierd wrote:

    > *Wszystkich* utworów przyszłych. Powstałych w jakimś okresie i owszem.

    Thx!
    Tak to jest, jak się pisze "z głowy czyli z niczego" :]

    pzdr, Gotfryd