  • 1. Data: 2006-12-13 13:54:47
    Temat: prawo do nazwy
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    Czy mam prawo otworzyc stronke o nazwie apple4u (lub analogicznej) i
    oferowac na niej produkty apple, ktore importuje ze Stanow Zjednoczonych?

  • 2. Data: 2006-12-13 14:52:50
    Temat: Re: prawo do nazwy
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pi23" <pi23@
    > Czy mam prawo otworzyc stronke o nazwie apple4u (lub analogicznej) i
    > oferowac na niej produkty apple, ktore importuje ze Stanow Zjednoczonych?

    Wg mnie, mozesz.
    A moze lepiej by wygladala: jablko4u.pl ?;-)
    --
    --pozdr.czes

  • 3. Data: 2006-12-13 15:00:22
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    mr.all napisał(a):
    > Użytkownik "Pi23" <pi23@
    >
    > Wg mnie, mozesz.
    > A moze lepiej by wygladala: jablko4u.pl ?;-)
    > --
    > --pozdr.czes

    To byl tylko przyklad. De facto chodzi mi o inna nazwe ale w tym stylu.
    Chcialem zapytac o sama idee- uzycia nie mojej nazwy.

    Analogicznie mozna zapytac o
    ibmdlaciebie.pl
    ibm4u.com.pl
    Twojphilips.net
    kuppanasonic.com

    itd.
    Czy moge otworzyc taka stronke i tam oferowac importowane przeze mnie
    towary?

  • 4. Data: 2006-12-13 17:52:25
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pi23" <pi23@
> [...]
    > kuppanasonic.com
    >
    > itd.
    > Czy moge otworzyc taka stronke i tam oferowac importowane przeze mnie

    Tak.
    Czemu mialbys nie moc?
    --
    --pozdr.czes

  • 5. Data: 2006-12-13 19:49:22
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Pi23 <p...@t...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Czy mam prawo otworzyc stronke o nazwie apple4u (lub analogicznej) i
    > oferowac na niej produkty apple, ktore importuje ze Stanow
    > Zjednoczonych?

    Nie, bez zezwolenia danej firmy nie możesz, o ile ta firma ma zarejestrowany
    znak towarowy w Polsce i/lub w UE. Wystarczy zresztą, ze ta nazwa jest
    dobrzeznana w polsce i obecna na polskim rynku.
    Prawie na pewno będziesz miał z tego powodu kłopoty.

    Sprawa była już wielu odmianach wałkowana.
    Istnieje duża grupa ludzi, którzy sądzą inaczej. Najczęsciej sądzą, bo nie
    mają do czynienia z praktyką. Jak spróbują - zmieniają zdanie.
    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 6. Data: 2006-12-14 10:26:50
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Nie, bez zezwolenia danej firmy nie możesz, o ile ta firma ma zarejestrowany
    > znak towarowy w Polsce i/lub w UE. Wystarczy zresztą, ze ta nazwa jest
    > dobrzeznana w polsce i obecna na polskim rynku.

    tylko, że tu mamy do czynienia z nazwą firmy, która jednocześnie jest popularnym
    wyrazem w języku angielskim
    a tego zastrzec sie nie da

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-12-14 19:29:43
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    gasper <n...@m...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > tylko, że tu mamy do czynienia z nazwą firmy, która jednocześnie jest
    > popularnym wyrazem w języku angielskim
    > a tego zastrzec sie nie da

    ROTFL a dlaczegóż to?
    Twoim zdaniem Apple nie jest zarejestrowanym znakiem towarowym w Polsce?

    Najpierw sprawdź, a potem pisz.

    Niezależn ie od tego, ze nawet gdyby nie był ( a jest) to oddzielną podstawą
    byłoby uznk

    > Pozdrawiam

    Również pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-12-14 21:22:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Roman Rumpel* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    Albo Impel ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2006-12-15 17:42:32
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > ROTFL a dlaczegóż to?
    > Twoim zdaniem Apple nie jest zarejestrowanym znakiem towarowym w Polsce?

    chodzi mi o zastrzeżenie słowa a nie znaku o czym wyraźnie napisałem i nie
    można nikomu zabronić jego uzywać (chodzi o słowo a nie znak)

  • 10. Data: 2006-12-15 22:12:38
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@

    > chodzi mi o zastrzeżenie słowa a nie znaku o czym wyraźnie napisałem i
    nie
    > można nikomu zabronić jego uzywać (chodzi o słowo a nie znak)

    W kontekscie tej wymiany opinii:
    http://apple.biz.pl/ , http://www.apple.org/ beda musieli sie pozegnac z
    nazwa domeny...;-)))) bo 'Apple' ich pogoni.
    pozdr.czes